24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

לפיד הצביעות

פלאש 90
אהוד אולמרט ויאיר לפיד

אנסטסיה ומג’אדלה, לפיד ושלי – יחי ההבדל הקטן, בין רועי לבנלולו, הצדק ניצח בחוק האזרחות, מעוז בוא אלינו, הגבאים לאן? ההזדמנות של נתניהו להמשך הצמיחה 

 

 

דומה כי כל מילה שאומר על יאיר לפיד תמשיך להוציא את ההתייחסות אליו מפרופורציה. הברנז’ה אוהבת אותו. מאוד. שהרי, הוא היחידי שיכול לערער נכון להיום על שלטון נתניהו, אם בכלל. ואולם, אלו שהפכו להיות הקטיגורים שלו כשומרים לכאורה על שלטון החוק לוקים בראייה צרה וצבועה. מדוע ? כי אף אחד מהם לא פצה את פיו על מנת להטיל ביקורת  כאשר לפיד ראיין את אולמרט והתעלם לחלוטין מהפרשיות שלו. למה? כי אולמרט ואביו היו חברים.

מוכרחים לזכור דבר נוסף : עכשיו כאשר החליט יאירי להתמודד, למי הוא פנה לקבל את ברכת הדרך ? נכון, לאותו אהוד אולמרט. אין ספק כי הוא בחר לו את אחד מהיועצים הפוליטיים הטובים ביותר. גם אנחנו שמכירים את אולמרט יודעים זאת. ואנחנו מכירים. אולמרט מאמין כי הוא יצא זכאי ולכן לא לחינם הוא דחף, דוחף  וידחוף את לפיד לרוץ בנפרד. לאולמרט זאת הפלטפורמה לחזרה לחיים הפוליטים. לאולמרט ברור כי הוא חייב לשמר פלטפורמה פוליטית ולכן לפיד לא מצטרף למפלגה שנהרסה ע”י לבני, אולמרט מבין כי יש מספר גורמים בקדימה שלא יתנו לו לחזור בכל מחיר. בין הגורמים שנמצאים הם פורום החווה שמריץ את גלעד שרון ומאיר דגן, ציפי ועוד פוליטקאים קטנים. אולמרט ולפיד מאמינים כי כאשר יגיע היום לפיד הנחמד ואולמרט הפוליטקאי יהוו יחדיו נוסחה מנצחת. הרי אף אחד מהם לא חושב כי לפיד יכול להחליט על תקיפה באירן, אף אחד מהם לא חושב שיאיר יכול להוביל תוכנית כלכלית. נכון, תמיד הוא יוכל להתיעץ עם אולמרט, אבל נשאלת השאלה האם והיה ואולמרט יורשע האם לפיד ייסע בכל פעם להתיעץ עם אולמרט בבית האסורים ? האם מדינה יכולה להתנהל רק מתסרוקת וחיוך?

לגבי עיתונאים שנכנסו לפוליטיקה, צריך לומר כי יש כאלה מוצלחים ויש כאלה שנאלמים. ככה זה בכל החתכים באוכלוסיה. הם אינם שונים כאשר הם מגיעים לפוזיציה של חבר כנסת. בכל מקרה, יהיה מעניין לבחון את לפיד אחרי שתיעלם העמימות שבה הוא נוקט. נשמח לראות אותו ביום שיצטרך לעמוד ולהחליט החלטות. ביום כאשר חבריו יהפכו להיות ביקורתיים כלפיו. כך למשל, כאשר אחרי הבחירות הבאות לא תתגשם הנבואה שלפיד את דרעי ישברו את גוש הימין והחלום ושברו יתגשמו, אז מעניין כיצד יתייחסו אליו חבריו.

אמנם, לא יהיה לי הצורך להחליט במי לבחור : בין לפיד לשלי אבל בכל מקרה הייתי מעדיף את שלי יחימוביץ. אני מעדיף לראות מי שעומדת על דרכה ונחושה להביא את הבשורה לעם באמונתה, מול טיפוס עמום חלקלק שכל רצונו לרצות את פורום אולמרט שהשלטון נלקח מהם על ידי כנופיית בייניש.

אנסטסיה מיכאלי טעתה אפילו כאשר התעמתה עם ראלב מג’אדלה. מדוע ? ראלב הוא חבר במפלגה ציונית. אמנם הוא ערבי אך אין ספק כי הוא דוגמא ליכולת שלנו להגיע לדו קיום. אם טיבי וחנין זועבי היו מתנהגים כמוהו אז היה אפשר להגיע לרמות של שיתוף פעולה ולכן הפעולה של מיכאלי לא הייתה במקום. ברור שההתפרצות שלה ושפיכת המים היו מעשים לא מכובדים אלא מעשים המביישים את הכנסת והעם בישראל. 
ומכיוון שכבוד הכנסת חשוב, היה ראוי לקחת את המקרה הזה וממנו לבנות עוד מגבלות לכל מיני ספינים שרצים כאשר מצלמות הטלויזיה דלוקות כולל כאשר מכניסים מטהרי אוויר למליאה, כי אין גבול ואין סוף לספינים.

חוק האזרחות
הרוב בבית המשפט העליון שמר על השכל הישר והתייצב מאחורי האמירה שזכויות האדם לא צריכות להפוך את מדינת ישראל למדינה מתאבדת. הבעיה האמיתית היא שכמעט חצי   משופטי בית המשפט העליון סברו שניתן לפתוח את שערי ישראל בפני עשרות אלפי פלסטינים והיו מוכנים לשלול מהמדינה זכות בסיסית להתמודד עם ניסיון של השתלטות פיקטיבית על המדינה. האבסורד הוא כיצד  כל אותם אנשים שבשבועות האחרונים תקפו את לוין ואלקין ללא הרף על עצם הרעיונות לשינוי לגיטימי בשיטת הבחירה של השופטים לבית המשפט העליון, עכשיו  מרשים לעצמם להשתלח בצורה שלוחת רסן בפסק דין שבג”ץ הוציא מתחת ידו רק משום שהוא לא מתאים לאג’נדה שלהם.

מכאן אני ממשיך לאותה פארסה של האליטה הוותיקה בישראל. כן, אלו הצאצאים של האליטה הנכחדת  של מדינת ישראל. האליטה ששלטה ועדין שולטת, אמנם לא במסדרונות השלטון של היום, אך בהרבה ממוקדי הכוח התקשורתי, הכלכלי והמשפטי. הדוגמה הנוספת היא שלמה מעוז. מעניין איפה כל אבירי חופש הדעה, להיכן נעלמו ונאלמו כל הלבנבנים האלה? מעניין מדוע יאיר לפיד ,ציפי לבני ויחימוביץ לא יצאו כנגד אלו שרדפו את שלמה מעוז? מה בסה”כ הוא אמר ? את האמת! הרי הבעיה האמיתית היא שהאליטה הותיקה לא מקבלת את הדמוקרטיה, אין הבדל בין האליטה הזאת לאליטה בסוריה. הרי גם שם לא מקבלים את השינוי ואצלנו יותר חמור גם כאשר העם מצביע פעם אחר פעם ולא מאמין לשטיפת המוח שלהם הם ממשיכים בשלהם. הייתי מצפה מלוחם למען זכויות אדם כמו גיא מרוז שהיה יוצא להגנתו של שלמה מעוז. אך שוב מתגלה הצביעות. גיא בעד הדרת כל מי שלא הולך בקו המחשבה שלו. מה לא נכון במה שאמר שלמה מעוז? האם עד היום המערכות לא צבועות בצבע אחד וקו אחד וכאשר יש החלטה שלא מתאימה לקו או דעה רומסים אותה? הרי דפני ליף וגיא מרוז ודומיהם, כולם יציר כפיהם של אותה אליטה אשר קמה בבוקר וכל מעיינה הוא כיצד מחזירים את הכוח לאליטה הנכחדת. אז מחאת האוהלים שהייתה מוצדקת נגמרה ללא הצלחות. למה? כי לא היה לה כיוון. אפילו כאשר כבר היה מהלך מנצח שבפעם הראשונה העם הלך אחרי המחאה והתחיל להחרים את היצרנים שמפקיעים כבר שנים את המחירים מיד אחרי שראו כי זה מצליח הם חסמו את המשך החרם על מותגי החברות. כלומר, יש פה בעיה יותר חמורה. כפי הנראה מובילי החרם עברו סיכול ממוקד או נקנו ע”י קרטל המזון בישראל.
ואיפה אורלי וגיא נעלמו? מדוע הם לא מציפים בוקר אחר בוקר את היעלמות המחאה? האם הקרן החדשה עומדת מאחורי הסיכול של הורדת המחירים בישראל? האם יש שיתוף בין אסם, עלית, תנובה, ושאר יצרני המזון לבין הקרן החדשה? האם הביקורת של גיא הולכת רק למנהלי יחסי הציבור של הקרן החדשה ?

סיעת הליכוד בהסתדרות
אין ספק כי המאבק על ראשות סיעת הליכוד מהווה מלחמה גדולה בתוך הליכוד. נראה כי רועי שרעבי, אשר גיבש אופוזיציה גדולה מול בנלולו, הולך לנצח. רועי הצליח כבר בהתפקדות לגוף הבוחר להביא כחמש מאות חברים חדשים בעוד בנלולו הביא רק כמאה. יתר על כן, ב – 12 מרחבים בנלולו לא הצליח להעמיד מועמדים וכבר הקבוצה של רועי ניצחה ללא קרב. יתר על כן, גם כמות המתמודדים היא כמאה וחמישים כאשר רועי עבר את השלוש מאות מועמדים. עכשיו נראה כי צריך לראות כיצד כל צד מתארגן לקראת יום הבחירות. מה שברור הוא שיהיה חם ב – 23 לחודש. במצודת זאב מבינים שמאבק הזה מלא אמוציות ולליכודניק נודע כי תהיה שם נוכחות גדולה של אבטחה ומשטרה כדי לשמור על הסדר.

המפד”לניקים
מתברר כי בליכוד יש תופעה של פליטי אורלב שמחפשים להם בית. כך גם בירושלים משפחת גבאי. האב, הבן והמפקד הלא ברור. ההערכות למפקד של משפחת גבאי נעות מאלף מתפקדים ועד  מתפקדים 800 בירושלים. דבר אחד עבר כחוט השני בין הכל : התביעות של משפחת גבאי היו מוגזמות ולכן מתברר כי כל הגורמים שמנהלים משא ומתן על הסכמות מסכימים כי מדובר בדרישות המוגזמו של משפחת גבאי. הסיפורים הם שהאב רצה להיות מועמד ירושלים לכנסת, הבן מועמד למועצת העיר ועוד כמות של חברי מועצת הסניף וחברי מרכז. אז אני מציע למשפחת גבאי : תישארו בפרופורציות ואל תתנשאו מעל הליכודניקים.

מהמרים על כלכלה
בארה”ב כבר הורידו את דירוג האשראי. עכשיו הגיעה תורה של צרפת ולכן עכשיו יותר מתמיד צריכה מדינת ישראל לנוע בזהירות כאשר מתנהלים כלכלית. אמנם, נתניהו צריך לחשוב על המחאה שנחלשה עם בוא החורף אך האביב כבר בפתח ואיתו תגיע המחאה שנית לרחובות. אז נתניהו, הקדם תרופה למחאה, לך למהלך של פתרונות דיור לצעירים ולחסרי דיור. מהלך זה ישמור על צמיחה במדינה כאשר מסביב בעולם יש בעיה של כלכלות נופלות. גם אנחנו לא חסינים בהמשך. לכן, הפתרונות נמצאים אצלראש הממשלה. הוכח כי הוא מבין בכלכלה, הוכח שהוא מבין במדיניות, הוכח שהוא מבין בפוליטקה, עכשיו הוא צריך להוכיח שהוא בולדוזר ויכול להרים פרוייקטים אדירים שיגבירו את ההישגים אליה הגיעה המדינה.
נתניהו, לך עכשיו לבנייה של מאה אלף יחידות דיור. לפחות תיצור צמיחה בבניה שתשמור על שאר המקומות שבהם תיפגע הצמיחה.
יש לך קלפים חברתיים : חינוך חינם ושינוי במיסוי. עכשיו תפתור את בעית הדיור, אל תמתין להתפרצות המחאה שנית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מחזירים את הליכוד לליכודניקים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מצביעים רמי לוי

אלי חזן

” הגם אתה אקוניס”

אריק זיו ויזר

נתניהו לוחץ או לחיץ

אריק זיו ויזר

מי יעמוד בראש?

אריק זיו ויזר

המקרתיזם של סתיו שפיר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן