19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

לליכודניקים נשאר רק תיקיות בממשלה – יומן פוליטי – אריק זיו

המצודה עיר מקלט של שלום שלמה, הקואליציה ומחירה, התיקים ותיקיות שנשארו לליכוד,לשכת ראש הממשלה המתהווה.

תיק כצהל’ה
12 המופלאים שעמדו להיות שרים מטעם הליכוד מסתכלים, בעצב יש להניח, כיצד התיקים בממשלה שחפצו בהם עוברים לשותפות מהקואליציה. לא יהא זה מופרך לומר כי לליכודניקים לא נשארו תיקים אלא רק “תיקיות”. זאת, בעקבות ההסכמים עם ליברמן וש”ס, ההסכם שיחתם עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי ומינוי נאמן לשר המשפטים על חשבון שרי הליכוד.

לפני כשבוע ראיתי ב”כפר המכביה” את כצהל’ה – מנהיג האיחוד הלאומי. שאלתי אותו איזה תיק הוא יקבל והוא השיב ללא היסוס : “שיכון”. כאשר אמרתי לו שזה הולך לש”ס השיב שוב בנחרצות “רק שיכון”.

בהמשך השבוע התברר כי נתניהו הולך על ממשלה של 61 חברים ובלי האיחוד הלאומי. אותו כ’צהלה אמר שנתניהו יצטרך ארכה אין לו ממשלה.

ביום רביעי נכנס כצהל’ה לפגישה עם נתניהו ואמר לו : “אדוני ראש הממשלה אין לך ממשלה בלי האיחוד הלאומי”. נתניהו ענה בחצי חיוך ספק משתהה ספק בז שיש לו 61. כצהל’ה השיב לו מייד שהבית היהודי סגור איתו והתיקים ששתי המפלגות המאוחדות רוצות הם החינוך ובינוי ושיכון.
עתה מתברר כי המפלגה שלא ספרו אותה, מפלגת הבית היהודי, לא רצתה לקבל את התיק של מג’אדלה, שלושת חבריה רוצים להיות שותפים מלאים בממשלה ולא סוג של גלגל רזרבי.

התיקים בליכוד
גדעון סער לקח את תיק החינוך (אם כי העניין עוד לא סגור וזאת משום שהבית היהודי דורש את התיק), בוגי בדרכו לביטחון, נאמן למשפטים, ארדן בעדיפות לתחבורה או בריאות או שר במשרד האוצר, סילבן שלום משרד התמ”ת או התחבורה (בסוף עוד נמצא אותו באוצר), בני בגין כנראה שר בלי תיק, דן מרידור שר לנושאים החשאים או הבריאות, שטייניץ שר במשרד האוצר או בריאות ואופציה שר הסברה או שר התקשורת. ישראל כ”ץ החקלאות או הבריאות, לימור לבנת התחבורה או איכות הסביבה, לאה נס איכות הסביבה או בלי תיק, משה כחלון תמ”ת או שר במשרד האוצר או גליל ונגב,יולי אדלשטיין הבריאות או שר לתפוצה היהודית וירושלים. 
בשבוע האחרון יש לחץ ציבורי מכיוון המגזר הלא יהודי למנות שר לטובת המגזר.

לשכת נתניהו
נתן אשל שיעמוד בראש הצוות של ראש הממשלה, איזי תפוחי מנכ”ל המשרד ומזכיר הממשלה יכנסו וימנו את הלשכה החדשה.
שלום שלמה נראה השבוע בכנסת עושה נפשות בין חברי הכנסת לתפקיד מנכ”ל הליכוד. מלשכת נתניהו נמסר כי שלום יקבל תפקיד של היועץ הצפוני לכן שלום מחפש אלטרנטיבה יותר טובה שהיא מנכ”ל הליכוד.
בכיר בליכוד אמר כי שלום לא יכהן כמנכ”ל הליכוד והזכיר לי כי היה היו שני פעילי שטח שבאו מהתענכים. האחד שלמה יצחק והשני שלום שלמה. שלמה יצחק נהפך לעוזרו של אולמרט ואילו שלום שלמה נהפך ליועצו של נתניהו. הייתה ביניהם תחרות סמויה.
כאשר שלמה יצחק החל לעבוד עם אולמרט היה אולמרט מנותק מהשטח ובתוך מספר חודשים הצליח שלמה יצחק לסגור לאולמרט פערים. אצל שלום המצב הפוך : ההתחלה הייתה טובה אך ככל שהמשיך שלמה בתפקיד כך נטשו את נתניהו פעילים. כיום, רוב פעילי נתניהו בתקופת שרון מנותקים ממנו.
מקורב לנתניהו אמר השבוע שמתברר כי במקום “לפרק את המוקשים שלום הבעיר את השטח כנגד נתניהו”.
לא לחינם שלום מכונה “סבן אותי”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אנא נתניהו הושיעה נא

אריק זיו ויזר

מחזירים את הליכוד לליכודניקים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

לא איראן אלא עסקי אהוד ברק באבטחת אישים

אריק זיו ויזר

מה אמר אמסלם בדיוק ?

אריק זיו ויזר

שתולים בליכוד

אריק זיו ויזר

אובמה בבואה רעה של קרטר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן