18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

לישראל יש את הזכות להגן על עצמה

נרקיס אלפי בדיווח לליכודניק מוושינגטון לאחר נאום אובמה 

 

הנשיא אובמה הבוקר מעל דוכן האיפ”ק בוואשינגטון בנאום מרגש ועמוק, הודה למנהלי האיפ”ק ואמר שכל פעם מחדש כאשר הוא מגיע לכנס הוא מתרשם בעיקר מכמות הצעירים שמגיעים לכאן. אמר שהוא שמח לראות בבית את השגריר האמריקאי הצעיר שנשלח לשרת בישראל דן שפירו.

 

הנשיא בעיקר שידר למשתתפי הכנס את מחוייבותו לביטחונה של מדינת ישראל ואמר כי ” ביטחונה של ישראל הוא אינטרס אמריקאי”. הוא ציין  את רוב רשימת הצעדים המדיניים והביטחוניים שממשלו עשה על מנת לעמוד לצד ישראל. אובמה פנה מעל במה זו לציבור הישראלי “כשאתם צריכים אותי אני כאן לגבה אתכם”.

 

אובמה אמר “איני משחק בפוליטיקה”, וכי הוא רציני בכל הקשור לגרעין האיראני. הוסיף ואמר כי ברצונו למצות את הסנקציות עד תום. הפסיקו לדבר על מלחמה זה מקפיץ את מחירי הנפט בעולם.  זו צריכה להיות האופציה האחרונה.

 

 

הנשיא חזר מספר פעמים בנאומו והדגיש כי למנהיגי אירן לא צריך להיות שום ספק לגבי הרצינות של ארצות הברית בדיוק כמו שאין להם לפקפק בהחלטה הריבונית של ישראל לקבל את ההחלטות שלה כדי לשמור על בטחונה, לא נסיר שום אופציות מהשולחן כולל שימוש בכוח , כלכלי דיפלומטי וצבאי. ואם לא תהיה ברירה הוא לא יהסס להשתמש גם באופציה הצבאית ולא ימנע מישראל להגן על עצמה.

 

לסיכום, הנשיא מבין כי הוא עלול לאבד את המימשל בקדנציה הבאה ובעצם ניצל במה זו כדי לדבר גם ישירות ללב האזרחים האמריקאים שבסוף השנה אמורים להכריע אם אובמה יכהן בקדנציה נוספת או יפנה את מקומו, באומרו כי הוא עמל במאמצים רבים לשיפור הכלכלה האמריקאית.  אין ספק כי לאחר נאום מוצלח שכזה הנשיא קנה לעצמו עוד נקודות זכות לקראת הבחירות באמריקה.

 

 

http://www.c-span.org/Events/President-Obama-Addresses-Annual-AIPAC-Conference/10737428706/

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האביב הישראלי

אריק זיו ויזר

ניתוח מצב טראמפ

דחיית שידורי התאגיד הציבורי – החלטה שגויה ומאכזבת

אריק זיו ויזר

אחריותה של ההנהגה הפלשתינית הכושלת

אלי ורד חזן

מנחם בגין: מנהיג עם אומץ לב

אלי חזן

אור או חושך לתעסוקה – ערן שכטר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן