27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

ליכודניקים בשדולה הפלורליסטית

ליכודניק נותן את הבמה : מיהי השדולה הפלורליסטית ומתפקדיה הפעילים בליכוד

 

השדולה הפלורליסטית היא תנועה של ישראלים מכל קצוות הקשת הפוליטית, מכל הזרמים, מכל הסוגים, הצבעים והצורות, אשר פועלת למען הגדרה מחדש של יחסי דת, מדינה ופוליטיקה בישראל. אנו מעודדים אנשים המודאגים מההשפעות של היחסים הללו על החברה הישראלית להתפקד למפלגות הפריימריז (כיום מדובר בליכוד ובעבודה בלבד), כל אחד על פי צו ליבו. אנו מפעילים תאים פלורליסטים הן במפלגת העבודה והן במפלגת הליכוד, מרחיבים את השיח בתחומי העניין שלנו, מקדמים ומונעים חקיקה, מפיצים ניירות עמדה, נפגשים עם חברי-כנסת ועוד.

 

חשוב לומר התא שלנו בליכוד מורכב מליכודניקים. יש בינינו, ליכודניקים ותיקים אשר מזדהים עם עקרונות השדולה ומבקשים להעמיק אותם במפלגתם, ויש בינינו ליכודניקים שהצטרפו לאחרונה למעגל המתפקדים כדי להשפיע בעיקר בזירה של דת ומדינה. התפקדנו לליכוד מתוך הזדהות עם ערכי התנועה – חלקנו מזדהים עם דרכה הכלכלית והמדינית, חלקנו מאמינים בדרכו של ז’בוטינסקי, חלקנו אנשי ארץ-ישראל השלמה, אך לכולנו, הותיקים והחדשים, משותפת הדאגה לפניה של החברה הישראלית. קבוצות דתיות קיצוניות קובעות את פניה של יהדותנו, והפכו להיות אוטוריטה לדבריו של האל ללא כל ביסוס ובלי שום סיבה – אך הדברים לא נגמרים במסגרת השיח הדתי לבדו. הכפייה הדתית במדינת ישראל קובעת מדיניות ומעוגנת בחקיקה. את שרשרת היחסים האלו חייבים לנתק ולארגן מחדש, אחרת חירויותיו של הפרט ימשיכו להיפגע ולהילקח ממנו שוב ושוב.

 

אלו הם מקצת התחומים שאנו מתעסקים בהם –

 

חופש דת – שוויון מלא לכל הזרמים ביהדות, הכרה ברבני הזרמים השונים, חקיקה המאפשרת קבלת שירותי דת במסגרת הזרמים השונים ביהדות.

 

חופש הנישואים – נישואים וגירושים אזרחיים או הרחבת ברית הזוגיות לאלו שאינם יכולים להתחתן בממסד הרבני ולאלו שאין רוצים בכך.

 

הדרת נשים – איסור ברור ומוחלט של הדרת נשים במרחב הציבורי. קידום יזום של נשים במערכות השונות. מניעת אפליה מכל סוג כלפי נשים.

 

חינוך – חיוב לימודי ליבה בכל מסגרות החינוך. התניית תקציבים למוסדות החינוך בלימודי ליבה מלאים.

 

קצבאות – התניית הטבות רווחה במיצוי כושר עבודה. השוואת קצבאות הילדים. קריטריונים שוויוניים ולא מפלים בזכאות לדיור.

 

להט”ב – שוויון זכויות חוקי מלא לחברי הקהילה הלהט”בית.

 

השפעה על מדיניות – ניפוץ האקסיומה כי תפקידי מפתח כגון: יו”ר וועדת הכספים, שר הפנים ועוד, מוענקים באופן אוטומטי לנציגים מהמפלגות החרדיות.

 

שוויון בנטל – שרות צבאי/אזרחי/לאומי מלא לכל.

ועוד.

 

אנו מאמינים כי דווקא במפלגת הליכוד – כמפלגה בעלת מורשת לאומית ליבראלית שחרתה על דגלה את חופש הפרט הרבה לפני מפלגות אחרות – ניתן להוביל את המהלך החשוב הזה, חתירה למדינת ישראל שוויונית וחופשית יותר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פריימריז 2012 – יוצאים לדרך!

אלי חזן

“כשקטי עלתה על הבמה הרגשתי שבא לי לבכות”

אלי חזן

ברוב מוחץ: ועידת הליכוד אישרה את האיחוד

עמית

סניף רעננה: “ברכות לפרו’ שמחון על ניצחונו במחוז”

אלי חזן

הבית של ישראל בחברון

אלי חזן

האם יש מקום לדילים בפריימריז?

אלי חזן
דילוג לתוכן