20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

ליברליזם, הגרסה של אמיר וייטמן

אמיר וייטמן, מתמודד על משבצת ברשימת הליכוד העולים, כותב לליכודניק את ה"אני מאמין" שלו

 

 

 

בימים אלה אני נשאל רבות מהו ה"אני מאמין" שלי ואני שמח לנצל את הבמה החשובה הזאת על מנת לענות.

 

בהמשך לפעילותי הציבורית כאחד המייסדים של התנועה הליברלית החדשה וכנציגם של הליברלים בליכוד, אני תומך מטבע הדברים באג'נדה ליברלית קלסית של כלכלה חופשית והקטנת המעורבות הממשלתית בכלכלת המדינה, ככל שניתן.

 

אני מאמין שחובתנו כשליחי ציבור היא לקדם מדיניות שתשפר את רווחת הציבור למקסימום האפשרי והדבר היחיד שחייב לעמוד אל מול עינינו הוא טובת הציבור ולא שום דבר אחר. אם נעשה זאת, נצליח להשיג תוצאות ונחזיר את הציבור לליכוד.

 

אני מאמין שהדרך לעשות זאת היא אך ורק דרך קידום מדיניות חברתית-כלכלית ליברלית התומכת בכלכלה חופשית. אם נכנס יותר לפרטים, אני אציין מספר צעדים חשובים שיש לנקוט בהם באופן מידי:

 

קודם כל, יש לפרק את מוקדי ההתנגדות למדיניות הרצויה ולכן יש לנטרל את ההשפעה של האינטרסים, הטייקונים והלוביסטים שמונעים את יישומה של מדיניות כלכלית ליברלית, במטרה להגן על השמנת שלהם, שהם גוזלים מן הציבור הרחב. בראש ובראשונה יש להפריד בין הוועדים הגדולים לבין הפוליטיקה על ידי הרחבת החוק החשוב של גדעון סער שאוסר על יושבי ראש בוועדי עובדים להיות חברי כנסת, גם לא בשכר. הקטנת ההשפעה הפוליטית של הוועדים בפוליטיקה היא תנאי הכרחי להצלחת קידום מדיניות של כלכלה חופשית. ישנם עוד צעדים שיש לנקוט אותם על מנת להקטין את השפעת ההסתדרות, כמו חיוב השתתפות של שני-שליש מן העובדים לפחות בהסתדרות לפני שמכירים בה כארגון מייצג, לעומת רק שליש היום, מצב אבסורדי בו מיעוט יכול לכפות את דעתו על הרוב. העיקר הוא להחליש את ההסתדרות ושאר הוועדים.

 

 לאחר שנבטל או לפחות נחליש את ההתנגדות המאורגנת לקידום מדינת ישראל, נגיע למדיניות הליברלית עצמה.

 

קידום הגמישות התעסוקתית בישראל בכל המגזרים ובפרט במגזר הציבורי. האזרח הישראלי משלם למעלה מ-100 מיליארד שקלים בשנה בעבור משכורות במגזר הציבורי. אי לכך ובהתאם לזאת, הוא זכאי לכך שעובדי המדינה הנהנים מכספו ישתכרו ויועסקו בהתאם לתרומתם לציבור, ולא לשום דבר אחר.

 

אפעל לביטול הקביעות במגזר הציבורי ולקידום תרבות ניהולית המתגמלת את המצטיינים ומפרישה את העובדים הגרועים, דבר שלא נעשה כרגע וזה פשוט פשע מאורגן נגד הציבור.
משרה על חשבון הציבור איננה זכות, אלא חובה.

 

ביטול כל מכסי המגן. מכסים אלה אינם תורמים לתקציב המדינה סכום משמעותי וכל תפקידם הוא למנוע תחרות. הם פוגעים פגיעה קשה ברמת החיים של אזרחי המדינה, מונעים את כניסתם לארץ או מייקרים ללא צורך שורה ארוכה של מוצרי צריכה. חשוב לציין שהפגיעה מתרכזת בשכבות החלשות.

 

ביטול כל מכסות הייצור. מדובר במדיניות אשר אינה תורמת ולו שקל אחד לקופת המדינה וכל מטרתה היא למנוע תחרות ולייקר מחירים לטובת קבוצה קטנה של מחוברים שחיים על חשבון הציבור דרך מכירת סחורה במחיר מופקע. בראש רשימת החברות שעושות עלינו קופה נמצאים למשל "תנובה", "שטראוס", "טרה", ועוד. יש לבטל את החוקים שמונעים ייבוא חופשי, ייצור חופשי וסחר חופשי באופן כללי ולאפשר לכל אזרחי המדינה ליהנות ממוצרים טובים, מגוונים וזולים ולהפסיק לאפשר לחברות אלו לשדוד את הצרכן הישראלי.

 

צמצום דרסטי של כל הרגולציה והבירוקרטיה. כפי שכולנו יודעים, הקמת עסק בישראל כרוכה במלחמה מול פקידים, בעמידה בחוקים ותקנות אבסורדיים, בקשיים אין סופיים על לא כלום ולבסוף, יזמים רבים פשוט מוותרים או שהם מהגרים לחו"ל. חלק מן הבעיה הקשה של בריחת מוחות שאנחנו צריכים להתמודד מולה קשורה לעניין הזה. במקום לעודד אנשים לעבוד, ליזום ולייצר, אנחנו עסוקים בלהרוס לאנשים את הפרנסה ואת החיים על ידי הצבת מכשולים לפעילותם. זה חייב להפסק.

 

המשך מגמת צמצום ההוצאה הציבורית כחלק מן התל"ג: ישנה בישראל מזה למעלה מעשור, מאז שראש הממשלה נתניהו כיהן כשר האוצר, מגמה ברוכה של צמצום הדרגתי יחסי בהוצאה הציבורית לעומת התל"ג. מגמה חיובית זאת תרמה רבות לרווחת אזרחי המדינה בשנים האחרונות ואפשרה למדינת ישראל להמשיך לשגשג, יחסית לרוב מדינות העולם שהעלו את ההוצאות הציבוריות שלהן. אל מול המתקפה של השמאל שדורש להעלות בחזרה את ההוצאה הציבורית, דבר שיוביל אותנו לפשיטת רגל לאומית, אני אתמוך בהמשך הריסון הפיסקלי ולא אתן את ידי לצעדים פופוליסטיים של הוצאות מנופחות.

 

מיסים נמוכים. הצד השני של ההוצאות הממשלתיות הוא ההכנסות, כלומר המיסים. הוצאה לאומית קטנה מאפשרת גם להקטין את ההכנסות, כלומר המיסים, ללא סיכון של סחרור גרעוני. הוכח מחקרית שמיסים נמוכים תורמים לצמיחה ומיסים גבוהים פוגעים בצמיחה. ללא צמיחה, רמת החיים שלנו נפגעת והאבטלה עולה ולכן יש לנקוט במדיניות ליברלית של מיסים נמוכים, ככל שניתן, ודבר כזה כמובן אפשרי רק כאשר ההוצאות נמצאות תחת שליטה ואנחנו לא קורסים תחת הלחץ הפופוליסטי של הוצאות ממשלתיות גבוהות.

 

אני תומך בכלכלת שוק חופשי מוטת צמיחה ושגשוג לאזרחי מדינת ישראל.

 

בעידן בו כל אחד יוצא בהכרזות על כך שהוא "חברתי", ללא שמץ של מושג אמתי בדבר המהות של המושג "חברתי", אני בא ומכריז בגאון שדרכנו בתנועת הליכוד הלאומית-ליברלית היא דרך התחרות החופשית, היוזמה החופשית, האדם העובד ולא העבודה המאורגנת.

 

ברוח ימי החנוכה שעברו עלינו, אני אסיים במשפט: מי לכלכלה חופשית אלי!

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השרים לא נכחו והישיבה ננעלה

אריק זיו ויזר

גם תנועת הריבונות בדרך לליכודיאדה

אריק זיו ויזר

נבון במופלטה

אריק זיו ויזר

מתכוננים לקרב

אמיתי שיף

סגן השר לשעבר איוב קרא חנך סניף של הביטוח הלאומי

אלי חזן

מיקי זוהר במקום הראשון

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן