18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

"להשיב את השליטה המלאה של מדינת ישראל בקבר יוסף"

השר יולי אדלשטיין ביקר הלילה בקבר יוסף. עוד אמר : "רבים מחבריי בממשלה חושבים כך". 

 

כאלפיים אזרחים – דתיים, חילונים וחרדים, רבנים, מקובלים וחיילים התפללו אמש (ד) בקבר יוסף, בכניסה מיוחדת שהתקיימה באבטחת צה"ל ובארגון המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד".  

בראש הבאים עמדו שר ההסברה והתפוצות  יולי אדלשטיין, רב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ויו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר.  

יחד עם השר נכנסו גם כחמישים עיתונאים וכתבים זרים, רובם מצרפת, שקיבלו תדרוך מפורט   על השומרון וקבר יוסף מיו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר, מייסד ההתיישבות היהודית בשומרון, וכן מהשר אדלשטיין.  

כמו"כ נכנסו בני משפחת לבנת, ביניהם אימו, אלמנתו ואחיו של בן יוסף לבנת הי"ד.  

לאחר שבשנה האחרונה ביקרו בקבר יוסף שמונה   חברי ממשלה, וכן כעשרה חברי כנסת בביקור מיוחד באור היום, ביקר במקום הקדוש זו הפעם השנייה מאז שופץ הקבר לפני כשנה  ע"י המועצה האזורית שומרון וחיילי צה"ל.

כזכור, לאחר שנותץ, הרס, נשרף וחולל בידי הרשות הפלשתינית לפני 11 שנים, שופץ הקבר ונבנתה המצבה מחדש במבצע הנדסי מורכב לפני כשנה ע"י מועצה אזורית שומרון, אגודת "שכם אחד" וחיילי צה"ל והמנהל האזרחי.

בתחילת הביקור התקיימה תפילה נרגשת של הציבור ברוב עם. רב השומרון הרב אליקים לבנון קרא פרקי תהילים והקהל חזר אחריהם.

השר אדלשטיין לא הסתיר את התרגשותו וקרא לממשלת ישראל לשוב לקבר יוסף ולחדש את הנוכחות הקבועה במקום:

"יש להשיב את השליטה המלאה של מדינת ישראל בקבר יוסף.  על מנת לאפשר גישה חופשית לאתר הקדוש הזה לאורך כל שעות היממה. הנסיון מוכיח שהמקומות הקדושים שנמצאים בשליטת ישראל משומרים היטב ובטוחים לכל דכפין, לעומת זאת הרשות הפלשתינית  מונעת כניסת יהודים, ואפילו שורפת והורסת כפי שהיא עשתה בקבר יוסף בעבר. אני סבור שיש להחזיר השליטה המלאה, ורבים מחברי בממשלה סבורים כך אף הם".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, הודה לכוחות הבטחון ולחטיבת שומרון בראשות המח"ט אל"מ נמרוד אלוני וקצין ההגמ"ר רס"ן אליצור טרבלסי על אבטחת קהל האלפים, וקרא לממשלת ישראל לחזור בצורה מלאה לקבר יוסף:

" קבר יוסף, הר הבית ומערכת המכפלה הם המקומות הבסיסיים של ארץ ישראל, ועם ישראל שואב את כוחותיו מהם.

יוסף הצדיק הוא דמות של חיבור של כל חלקי עם ישראל. לצערנו, אנו זוכרים איך הרשות הפלשתינית, המחבלים במדים המכונים משום מה 'שוטרים פלשתינים' חיללו את קבר יוסף, שרפו אותו וניתצו אותו בצורה ברברית כל כך.  בזכות כך שצה"ל  חזר לשלוט בפועל בשכם בשנים האחרונות, לצד השקט היחסי השורר בכל הארץ, זכה צה"ל וזכינו אנו לשפץ את מצבת קבר יוסף ולתקן במעט את החרפה. אני קורא לממשלת ישראל לממש את מה שאפילו בהסכמי אוסלו הארורים מופיע בבירור – שליטת ישראל בקבר יוסף, ולהחזיר את הנוכחות הקבועה והמלאה במקום הכל כך קדוש חשוב לעם היהודי".

רב השומרון הרב אליקים לבנון אמר: "באנו ליוסף הצדיק להתחזק מדמותו. אנחנו פה להתפלל להקב"ה שבזכות יוסף הצדיק נתגבר על כל המכשילים אותנו ונעמוד יחד בזכות יוסף הצדיק, הכח המאחד שמחבר את כל המחנות.

אנו חייבים לקצץ את חילוקי הדעות בינינו, יוסף הצדיק מאחד את עם ישראל. אנו מתפללים שעם ישראל יהיה מאוחד וכאיש אחד בלב אחד נמשיך לבנות ולהיבנות פה בארץ ישראל".

הביקור המיוחד התקיים לאחר שבשנה האחרונה, מאז שיקום קבר יוסף, ביקרו במקום שמונה מחברי הממשלה: סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי, שר הרווחה והתקשורת משה כחלון, השדר להגנת הסביבה גלעד ארדן, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, שר המדע דניאל הרשקוביץ’, השר יוסי פלד, סגן השר איוב קרא וסגנית השר לאה נס.

השרים קראו להשלים את השיפוץ ולשוב למקום לנוכחות קבועה של מדינת ישראל.

ביקור ממלכתי נוסף שהתקיים לפני מספר חודשים עורר התרגשות רבה במדינה, כשכעשרה חברי כנסת משדולת ארץ ישראל נכנסו יחד עם אנשי המועצה האזורית שומרון לתפילה בקבר יוסף – לראשונה באור יום ובאבטחה צמודה של חיילי צה"ל.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נחתם סיכום לשיפור שכר השוטרים והסוהרים

אריק זיו ויזר

ממשיך הגידול בתיירות הקתולית לישראל

אריק זיו ויזר

הברית של נוער הנרות ונוער הגבעות

אריק זיו ויזר

יריב לוין פונה למזוז בעינינו של שר התיירות

אריק זיו ויזר

בעקבות דו"ח המבקר הנהלת משרד התרבות דורשת לממש את התפטרותו של המנכ"ל אמיר עשבי באופן מיידי

אריק זיו ויזר

"אני ממליץ שסין לא תתמוך ביוזמה החד צדדית הפלסטינית באו"ם"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן