18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

להצלחה אבות רבים

בין הדלק לדיור, המינויים שלא היו של נתניהו (ואנחנו הפסדנו), מצרים בין איראן לטורקיה, אשתו של אשכנזי היא לא שרה נתניהו, מיהו ראש מטה השרה, צעירים מנותקים, אשת חיל פוליטית מי ימצא

באיחור של מספר שבועות אך לאחר ששקל היטב את מעשיו נקט ראש הממשלה בצעד משמעותי למען החברה בישראל. אמנם, באמת כל הכבוד לנתניהו : הנחה בתחבורה הציבורית, הורדה במחירי המים, הורדת מחירי הדלק והעלאת שכר המינימום. סופסוף. אף על פי כן ושלא ישתמע כאילו אני נגד הצעדים המצוינים שנעשו אך מי שמבין את ההצעה של נתניהו חייב להביע בה ספק שכן כל הצעדים למען החברה ישולמו מהצד השני, בקיצוץ רוחבי של 2% במשרדי הממשלה. כך השירותים לאזרח ייפגעו. מצד שני, מה זה כבר משנה ? רוב פקידי הממשלה הם ממילא בטלנים וכאלו שפיתחו מומחיות בלהכניס מקלות בגלגלים ולפגוע בציבור.

 

צריך לומר את האמת. המחאה לא החלה עם חסרי החוליות מקדימה, אלה הרי מהווים אופוזיציה חלשה. בדיחה במובים פוליטיים. המחאה החלה באתר זה. למרות הקשר למפלגה אתר “ליכודניק” לא הרפה. חברי הכנסת של הליכוד הצטרפו למאבק וכאשר מקורב לראש הממשלה ניסה להסביר לי כי אני גורם נזק שר בכיר בא אלי ואמר : “אתם באתר עמוד האש תמשיכו עד לשינוי”. אל ליכודניק הצטרפו ללא שום קשר חברי הכנסת שאמה, רגב ואקוניס שנתנו את הטון הפרלמנטארי. כבר הזכרנו זאת השבוע : ח”כ שאמה אמר לשטייניץ כי הוא היחיד שהצליח לאחד את אקוניס איתו למאבק משותף בנושא הדלק.

 

אתר ליכודניק ימשיך להוביל את המאבק גם בנושא הדיור. לא יכול להיות שאנו נמשיך לתת למחירי הדיור לעלות וזוגות צעירים יחד עם זוגות ותיקים יותר לא יצליחו לרכוש דירות. רק הליכוד חייב לפוצץ את הבועה .

 

אין ספק כי יש פקידים באוצר ובמינהל מקרקעי ישראל שמקרקעים את ממשלת הליכוד. הגיע גם פה הזמן שנתניהו יצור מצב חדש, לא קוסמטיקה אלה מעשה.

 

יש לחזור לימים של מכרזים למשתכן. מתברר כי יש גם היום מכרזים למשתכן אך הם מבוצעים לציבור החרדים במלוא הקצב ואילו שאר הציבור מקבל במשורה קטנה. ממשלת ישראל חייבת להגיע להחלטה של שיווק קרקעות לדירות של שלושה חדרים כאשר הדייר מקבל את דירת הבסיס ללא פאר, ללא ג’קוזי, עם מטבחים פשוטים.

 

היום כל דירה היא מפוארת ומגדילה את מחירה שלא לצורך. הקבלן משקיע בפאר הדירה ומוכר במחיר מופקע. אז בואו נחזור קצת לאחור ונבנה לצעירים שלנו דירות במחיר למשתכן במחירים סבירים.

 

אז נתניהו אל תעצור בדלק ובמים, פנית ימינה לכיוון המחלף החברתי עכשיו תחצה את המחלף.

 

 

נתניהו תתעורר

הקונסול בניו יורק. נתניהו לא חתם על מינויו דוד שרן ואנו קיבלנו קונסול שמאלני שהיה עוזר לאדריכל אוסלו וכן דוברה של ציפי ליבני. ככה זה כשמדובר בראש ממשלה שלא מסוגל לקבל החלטה, לא מסוגל לתת לאחרים לנהל ולא מסוגל לתת קרדיט לסובבים אותו. עכשיו על הפרק המשך סאגת “המינוי שלא נגמר לשגריר באו”ם”. אז נתניהו מנה עכשיו ואל תשאיר לקדימה את המינויים.

 

מובארק הלך

לפני שישים שנה קמו מספר קצינים במצרים ונטלו את השלטון מהמלוכה המושחתת. מי שהנהיג את מצרים היו נאצר וסאדאת  ומאז הרצח של סאדאת שלט מוברק ללא עוררין. במשך שלושים שנה היה פה מנהיג שהחזיק מעמד אך הנה בא דור משכיל שלא יכל לשתוק ויצא לרחוב עד שמוברק נשבר ועכשיו נראה מה יקרה בהמשך ? האם כמו שצפוי האחים המוסלמים ישלטו במצרים או שתהייה הפתעה וזה לא יקרה.

מה שברור הוא כי מצרים שלאחר מוברק זאת מצרים שיותר דומה לטורקיה ואיראן מאשר מדינה אירופאית ממוצעת.

 

פרשת אשכנזי

בפרשת אשכנזי – גלנט יש משהו יותר ממסריח. שם לפי הפרסומים מי שיצר את המסמך שנועד להפלת שר ביטחון היה הרפז. אותו הרפז היה חבר של הרמטכ”ל וקיבל גיבוי מאשכנזי לאורך כל הזמן. יתר על כן, אשת הרמטכ”ל הייתה בקשר עם אותו הרפז וכפי הנראה היא שותפה לפחות במסרונים לנסיון לבצע פוטש לשר הביטחון. מעניין מה היה קורה במידה ושרה נתניהו הייתה מנהגת באותה צורה? האם התקשורת הייתה עוברת על כך לסדר היום ? לדעתי לא.

 

ראש מטה השרה

עד לתקופה האחרונה הייתה כתובת אחת בלשכה שטיפל בשרה : נתן אשל.

עכשיו יש עוד אחד. גיל שפר, מי שהיה אמון על הסיורים של נתניהו קודם למשרת מנהל הלשכה ובלשכת נתניהו היה מי שהגדיר את גיל שפר “ראש המטה השרה”.

 

צעירים מנותקים

בשבועות האחרונים התנהל מאבק חברתי אך צעירי הליכוד נהגו כגוף משותק. ישנן כיום שתי קבוצות בולטות : הקבוצה הרשמית שנמצאת במצודה והיא באופן אוביקטיבי איננה יכולה לצאת נגד המנגנון, אך הרי זה פלא גם קבוצות חיצוניות “שנטלו על עצמן לנהל פעילות אידיאולוגית” אינן מנהלות מאבקים חברתיים, פוליטים ואידאולוגים. בשנתיים האחרונות היו מספר בעיות ולא ראינו את הצעירים יוצאים ומובילים, יותר אנו רואים את אותם צעירים מובלים ע”י הגורמים. בייחוד על ידי שר מסוים.

כמו במאבק החברתי כך היה גם במאבק המדיני. הצעירים לא מצליחים להוביל אג’נדה רצינית בליכוד. הרי המאבק החברתי הוא אבן דרך תמידי בליכוד אבל הצעירים האלה שבויים באי יכולת של מאבק אמיתי. אולי יסתכלו על השכנה שלנו ויבינו כי אם לא יצאו ויובילו יגיעו צעירי קדימה וישפיעו יותר מהם.

 

נשים

מעניין כי הנשים בליכוד הרימו ידיים. דוקא כאשר יש מועמדת אחת מקדימה כרגע לראשות הממשלה ואולי תהיה עוד מועמדת במפלגת העבודה בליכוד נראה המצב בכי רע. יש אומנם שרה אחת ועוד שתי סגניות שר ויש את מירי רגב שהיא חברת כנסת ללא הפסקה אך אין פעילות מסודרת במפלגה. אז חברות הכנסת תתאגדו כי יש מנדטים שנשים מצביעות עבורם ואתן לא מחזירות פייט, גם אתן אל תהיו מובלות תהיו מובילות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מדוע פסקת ההתגברות נדרשת מתמיד

אריק זיו ויזר

בחירת היועץ של בנימין המבולבל

ציפי ומופז הקברנים של קדימה

אריק זיו ויזר

למי קראת בוגד

אריק זיו ויזר

לא איראן אלא עסקי אהוד ברק באבטחת אישים

אריק זיו ויזר

נתניהו שולף את המקל לשרי הליכוד – יומן פוליטי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן