30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

להצביע חכם – לקראת בחירות נובמבר 2008

רשויות מקומיות רבות בארץ יעמדו בפני בחירות בעוד קצת פחות משלושה חודשים. לעיר אחת מרכזית בחיינו בארץ נראה שבחירות אלו הולכות להיות קריטיות במיוחד, והכוונה היא לירושלים – בירתנו. רבים מאיתנו אינם ערים לעובדה המדאיגה כי בכל שנה ושנה עוזבים יותר ויותר תושבים את ירושלים. בחמש השנים האחרונות עזבו אותה קרוב ל-90 אלף תושבים. זהו נתון מזעזע, בעיקר לאור העובדה שמרבית העוזבים הם יהודים, צעירים ומשכילים אשר נאלצו ברובם לעזוב את ירושלים בשל מחסור בדיור במחירים סבירים ותעסוקה ונאלצו לבנות את עתידם במקום אחר. אם מגמות אלו לא ישתנו, כבר בשנת 2035, בתוך שני עשורים בלבד, תחדל ירושלים להיות בעלת צביון יהודי וציוני.

אלו נתונים קשים מנשוא. איך ניתן להעלות על הדעת שבבירתו של העם היהודי, שישים שנה לאחר הכרזת העצמאות, לא יהיה רוב יהודי? עתידה של ירושלים מהותי לא רק עבור תושביה, אלא יש לה גם השפעה עמוקה על העם היהודי ועתידנו כמדינה. אסור לנו להשלים עם המגמות. צריך לשנות אותן, ואפשר לשנות אותן.

לכן, כצעד בסיסי וחשוב מאין כמוהו לשינוי מגמות אלו, על ירושלים לבחור קודם כל ראש עיר חדש. ירושלים איננה יכולה לעמוד בקדנציה נוספת של ראש עיר חרדי, המוכיח בדרך כלל דאגה רק לטובת המגזר שלו, אלא חייב זה להיות אדם בעל יכולות ניהול מרשימות, המסוגל לראות את טובת כלל תושבי ירושלים. על אוהבי ירושלים לנהוג בבחירות הקרובות בחוכמה ולפעול יחד. ירושלים צריכה רק אחד בשביל כולם והאחד הזה הוא ניר ברקת. תושבי ירושלים בכלל ותומכי הליכוד בפרט חייבים ללמוד מטעויות העבר ולתמוך ב- 11/11/08 בניר ברקת, האיש המתאים ביותר להצלתה של ירושלים וברשימתו 'יחד ירושלים תצליח', וזאת משתי סיבות:

האחת, אחוז חסימה גבוה. שר הפנים חתם לאחרונה על צו המורה כי כבר ממועד הבחירות הקרובות ייערך צמצום במס' חברי המועצה ברשויות המקומיות. משמעות הצו היא אחוז חסימה גבוה יותר כך שרשימות רבות לא יוכלו להכניס חברים למועצה. בפועל, בירושלים זה אומר שמס' חברי המועצה יקטן מ31 ל-27. בבחירות 2003 הליכוד זכה ל1.8 מנדטים ובקושי הכניס נציגים למועצה. לאור השינוי, בבחירות אלו יצטרך חבר מועצה להשיג כמעט 4 מנדטים אם ירצה להיבחר. משום שהערך היחסי של החרדים גבוה יותר ( הם 50% מכלל המצביעים), כדי לקבל ייצוג של לפחות שני חברי מועצה, הליכוד יצטרך בפועל 16% מהקולות. משום כך, בלתי מתקבל על הדעת שהליכוד יצליח למכסם את כוחו ללא שיתוף פעולה.

השנייה, פיצול קולות מיותר. בבחירות 2003 בין 4-5 מנדטים מקולות המגזר הלא-חרדי (ממלכתי ודתי-לאומי) הלכו לאיבוד לטובת החרדים. הסיבה לכך הייתה שמפלגות רבות רצו במקביל ולא עברו את אחוז החסימה. מי שהפסיד מכך בסופו של דבר היו תושבי ירושלים, ביניהם מצביעי ליכוד רבים שנאלצו לראות כיצד בירתנו המשיכה לצעוד לאחור גם במהלך חמש השנים האחרונות .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מפגש חברים ופעילים עם ח"כ ישראל כ"ץ בסניף הליכוד בבאר שבע / זיו אטיאס

אריק זיו ויזר

סיעת הליכוד ברעננה תרמה אוזני המן לעשרות קשישים

אלי חזן

"הב לנו שלוחה"

אלי חזן

ברעננה יש מי שדואג לחנייה

אלי חזן

במי יתמכו ליכודניקים ברעננה ?

אלי חזן

מי יגן על ירושלים ציונית/מאת:משה איפרגן – פורסם במקור ראשון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן