19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

להפריט את הליכוד – יומן פוליטי -אריק זיו

נתניהו עולה בסקרים ובוקה ומבולקה בלשכה, מי עצר את המעלית במצודה, האם ניר חפץ היה בחירה גרועה, האם צריך לנהל להפריט את הליכוד.
שבוע סוער עבר על מפלגתנו. הסיפור על היעלמות ראש הממשלה גרם למצב שבו מי שהביאו להסדיר את היחסים עם התקשורת אינו מספק את הסחורה בעוד שנתניהו הצליח פחות או יותר לייצב את המערכת המדינית והפוליטית ובעיקר בקואליציה.
העם נותן אמון במהלכיו. הוא מוביל בסקרי דעת קהל ואפילו לבני מבינה שלהפילו כעת אי אפשר, אך במפלגתו אין הפנמה של פוליטיקה מסודרת. מתברר כי יד נעלמה דאגה לעצור את המעליות במצודה ביום הכנס. הרבה חיוכים נתגלו כאשר התברר שמי שנתקעה במעלית היא רינה מצליח שלא סוד שפעילי הליכוד רואים בה כתבת החצר של רמון וקדימה.
בנוסף לכך, זכינו להרגשת שדה תעופה כאשר סלקטורים עמדו בכניסה ולא נתנו לפעילים להיכנס. כאשר שאלתי מי נתן את ההוראה ? ענו “הליכוד”.
אין ספק כי המהלך מיותר. נתניהו לא היה צריך להסתבך בשטויות שהרי הכנס הזה לא סיכן את קיום שלטונו. במיוחד, אחרי שהשבוע הסתיים בכנס גדול ומוצלח.
השבוע, כך מתברר, כי ניסיון להפיל תיק על המזכיר הצבאי בפרשת העלמות ראש הממשלה ל10 שעות.
יש הטוענים כי היו גורמים בלשכת ראש הממשלה שרצו להפיל את עוזי ארד ויש הטוענים כי עוזי ארד רצה לגמד גורמים בלשכה ולכן דאג להראות שיש גורמים שאינם יודעים היכן ראש הממשלה.
ניר חפץ מונה לפני מספר חודשים לראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה. זהו תואר גדול וארוך אך האם ניר אינו מבין כי תפקידו לייצב את ההסברה של ראש הממשלה? הוא איננו מבין שהפלת תיקים על מזכיר צבאי אינה הסברה אלא מריחה.
נתניהו, אלו ימי תשובה ומחילה. אולי עכשיו בתקופת החגים תתפנה לייצב את לשכת ראש הממשלה. הפוליטיקה היא גמישה לכן אתה צריך לתקן את הקלקולים בלשכה ולהפוך אותה לפרי הילולים. אם תרצה זאת לא אגדה.

תקופת ההכשרה
בשבועות האחרונים הסתובבה שמועה כי גמלה החלטה בליבו של נתניהו ללכת לוועידה ולהוריד את תקופת ההכשרה של 16 חודש.
על פי מהשמועה שר התחבורה הבטיח לנתניהו כי יוכל להעביר את המהלך כיו”ר המזכירות. ואולם, אתמול בישיבה המזכירות התברר כי אין רוב להעברת המהלך במוסד זה. יתר על כן, ישראל נסוג טקטית מכוונתו והודיע כי רק המרכז יכול לשנות חוקה ברוב מיוחד. הוא הוסיף כי רק במידה ונתניהו יגיע להסכמה כוללת אז זה יעבור.
מעניין האם ישראל ועוזרו שלום הציגו את המהלך לנתניהו לפני כן.
האם הובטח לנתניהו כי יוכל להעביר את התיקון לחוקה ואם כן מדוע סובך במהלך שהסיכוי להעביר אותו שואף לאפס ?
ישראל יהושע מירושלים, מקורבו של נתניהו ותומך שנים בישראל כ”ץ, אמר בישיבת המזכירות כי הוא רואה בחומרה רבה את הרצון לשנות את תקופת הכשרה.
ישראל יהושע הוסיף כאשר נפלנו ל – 12 מנדטים היו אינטרסנטים אשר לקחו את ארגזי המתפקדים לקדימה, היום אותם דמויות מחכות בטרמינל להחלטה בליכוד האם תבוטל תקופת הכשרה ואז הם יקבלו דיוטי פרי. אי מציע כי אם הם רוצים לבא ברוכים הבאים אבל תכנסו לאינקובאטור ל – 16 חודש ובא לציון גואל.
מנכ”ל הליכוד גדי אריאלי ויו”ר ועדת כספים חיים אברהם שטחו בפני המזכירות את המצב הטוב של הליכוד כי בתוך 26 חודש הליכוד יהייה מפלגה ללא חובות.
אך בפועל זאת שמחת עניים משום התנועה משותקת ללא פעילות ללא סניפים, פשוט הליכוד גוסס גסיסה איטית ויכול להיות כי בעוד 26 חודשים הליכוד לא יהיה קיים אך ברוך השם ללא חובות.
ישנה טענה כי לא צריך שטח ולא צריך סניפים. אולי צריך לבטל את מנהלת הליכוד, להפריט את הפעילות לחברת מקצועית וכאשר נגיע לבחירות הליכוד יקים מטה בחירות מקצועי.
תאמינו לי זה יותר חסכוני מלהחזיק את המצודה .
מעניין כי למרות שיצאו בעבר מכתבים על משכורות ותנועות כספים לא דווח במזכירות כמה עולים יועצים מסוימים.
נשים
השבוע שוב לא הייתה פעילות
צעירים
השבוע שוב לא הייתה פעילות.

עוד מישיבת המזכירות
ח”כ כרמל שמאה אמר כי הוא מסתובב בכנסים ורואה מולו ליכוד זקן ללא צעירים. כרמל הציע כי צעירים לא יהיו חייבים בתקופת הכשרה וכך יוזרם דם צעיר לתנועה.
לאחר מכן עוד הוסיפו חברים כי צריך לתת לצעירים וסטודנטים הנחה כאשר הם מתפקדים בפעם הראשונה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אין שופטים בירושלים !

הרויזיוניסט

האדם שהאשים את אנשי הליכוד בצ’חצ’חיזם ב – 1981 התברר כצ’חצ’ח של 2009. – יומן פוליטי-אריק זיו

אריק זיו ויזר

הבלוף הדרוזי

אריק זיו ויזר

האם הליכוד מוכן לחזור לשלטון.

הרויזיוניסט

ארדן וסער תהיו כחלונים

אריק זיו ויזר

דו”ח המבקר, פצצה מתקתקת !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן