19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

לבני ממשיכת דרכו של ז’בוטינסקי

ליכודניק מביא עוד נאום מעניין נוסף שנישא בערב “צעירים חושבים ז’בוטינסקי”   

 שלום לכולם, שמי רועי סגל

שבוע שעבר צוין יום ז’בוטינסקי בכנסת והיה משדר מיוחד בערוץ הכנסת. חברי הכנסת עלו ונשאו דברים (קצת חבל שקומץ כ”כ קטן של ח”כ היה נוכח במליאה… נו מילא), בינהם גם עלתה ראש האופוזיציה, הגברת ציפי לבני לפודיום ונשאה דברים.

לא באתי להביע כאן איזשהי דעה אישית, אלא להציג תוצאות מחקר אקדימי קצר שערכתי.

לבני טענה שהיא מכירה עמוקות את תורתו דיברה על כך שהיא ממשיכה את דרכו ואיכשהו אפילו כרכה את חזונה המדיני בחזונו ואמרה שהיא. טרם המחקר שלי, לא הכרתי כ”כ את משנתו של ז’בוטינסקי, אבל…הדברים לא נראו לי כ”כ הגיוניים. אז הלכתי לבדוק.

המאמר הראשון שקראתי היה   קיר הברזל משנת 1923, לקראת סופו נכתבו הדברים הבאים:

“.. ..אז יתחילו הם לשאת ולתת עמנו בשאלות כגון ערובה נגד גירוש מן הארץ, שוויון זכויות, או בדבר ישות עצמאית לאומית, …אני מקווה שנוכל לתת להם ערובות כאלה… ושני העמים יוכלו לחיות זה לצד זה בשלום”

כשקראתי את זה חשכו עיני, למה הוא התכוון, האם כבר אז הוא הכשיר ויתורים על חלק מירושלים ועל יהודה ושומרון כפי שלבני מציעה, זהו המנהיג הרעיוני של הליכוד?!

קראתי עוד איזה עשרה מאמרים של ז’בוטינסקי כדי לבדוק מה פשר הדברים ונוכחתי להבין שהוא אכן דיבר על ויתורים ועל הקמת ישות נוספת לצידנו, אבל וכמה חשוב האבל הזה, כשהוא אמר ארץ ישראל הוא דיבר על ארץ ישראל השלמה הכוללת את שטחם של מדינת ישראל וירדן יחדיו.

במאמר משנת 1937 כ 3 שנים טרם מותו הוא כתב:

“ואם נגזר עלינו שסביב לשאלה זו תתלקח מלחמת עולם- מלחמת עולם למען ירושלים ועבר הירדן מזרחה הרי מלחמה זו….תתלקח ברגע המתאים, היא תחשל את העם לאומה ותציל את שלמות הארץ לעולם ועד.”

 

כשז’בוטינסקי דיבר על ויתורים הוא לא דיבר על ויתורים במכורתו של עם ישראל, לא על יהודה, לא על שומרון ולא על ירושלים. מה גם, שע”פ חזונו הויתור כבר נעשה והוא כבד מנשוא, כלל עבר הירדן ורצועת עזה לא יהיו שלנו וזאת בניגוד לחזונו, הארץ כבר חולקה וכבר קמה ישות עצמאית לצידנו.

באשר ליהודה ושומרון, ז’בוטינסקי דיבר על רוב יהודי מוצק, אך גם במקרה קיצוני של מתן אזרחות לכל ערביי יהודה ושומרון, הרוב היהודי עדיין מוצק, כ 6,000,000 מיליון יהודים מול פחות מ 3 מיליון ערבים.

לסיכום, חזונה של לבני רחוק מחזונו, היא שהתיימרה בנאומה לדעת את תורתו לעומקה הלכה רחוק מאוד ממשנתו.

אחתום את דברי באותה הדרך שז’בוטינסקי חתם את אותו מאמר, אחרוג מהבטחתי ואומר את דעתי

“אם תשכח ירושלים, תישכח ימיני”

תודה לכם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

העם עם הליכוד

אריק זיו ויזר

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן

לשקר מצביע היטב על המציאות

בנימין לשקר

שיטת השקשוקה במדינת ישראל

אריק זיו ויזר

תראו מי שמדבר על שכתוב

אלי חזן

הסקרים רחוקים מדיוק

אלי חזן
דילוג לתוכן