19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

לבני, מה עם החוב ?

גבאי ופיטורי טבע-בזק, חוק הפרימריז, שומר הסף יצחק חדד כנגד לבני

השבוע התראיינה לבני אצל סגל. אז ברור שהיא לא נשאלה שאלות קשות והיא רק תקפה את הגזבר של קדימה. מה שלא פחות משערורייתי הוא שבקופת קדימה נעלמו למעלה מ – 28 מיליון שקל כאשר לבני כיהנה כיו”ר המפלגה. אין חקירה מקיפה ובכלל שקט מוחלט בגזרת המשטרה. אז חיכיתי לתגובה של שומר הסף הגזבר של קדימה יצחק חדד, אשר כיהן בתקופתה, והיא לא איחרה להגיע.

רצ”ב פוסט של הגזבר חדד שומר הסף:

“ח”כ ציפי לבני התראיינה אתמול אצל אודי סגל בערוץ 13 ובעזות מצח וחוצפה, שאין שני לה, כינתה אותי ״מושחת״ תוך שהיא מגדירה את עצמה “לוחמת בשחיתות”.

ציפי לבני אינה לוחמת בשחיתות כי אם מושחתת ופושעת. אני בניגוד לציפי לבני, מחזיק במסמכים חד משמעיים המוכיחים את כל טענותיי.

ציפי לבני נמצאת בימים אלו בלחץ רב. משרד המשפטים בוחן את הערר שהגשתי על אי חקירתה במשטרה. אם יתקבל הערר תמצא את עצמה ציפי לבני במרכזה של חקירת משטרה.

אני קורבן למעשה הפללה נבזי ומרושע של ציפי לבני, שביקשה לטייח את מעשיה הפליליים שלה ולמלט מהם את עצמה ואת מקורביה. (מצורף לעיונכם קטע מעדותו במשטרה של מר אריה שניצר, מנהל ביקורת במשרד מבקר המדינה המדבר בעניין זה בעד עצמו).

למרות הכחשותיה השקריות של ציפי לבני אני אומר באופן ברור ומוחלט, ציפי לבני אחראית באופן ישיר לביצוע המעקבים הבלתי חוקיים אחר Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו.
מעקבים אלו, שההחלטה לבצעם התקבלה בחדרה של ציפי לבני במפלגה, העמידו את בנימין נתניהו בסיכון ממשי וחיבלו בפעולתה של היחידה לאבטחת אישים בשירות הביטחון הכללי. (מצורף לעיונכם קטע מחקירתו במשטרה של החוקר הפרטי רפי חאמי).

ציפי לבני מעולם לא נחקרה על עניין זה ועל עניינים אחרים המופיעים בתלונה מפורטת וממוסמכת שהגשתי כנגדה למשטרה.

בהעדר חקירה ראויה הגשתי עתירה לבג”ץ. בג”ץ בהחלטתו מיום 07.06.2017 קבע כי עלי להגיש למשרד המשפטים ערר בטרם אוכל לעתור וכי בג”ץ בטוח כי הערר ייבדק באופן ענייני ובתוך פרק זמן סביר: “… בידי העותר להגיש ערר, … וככל שיוגש חזקה עליה כי תשקול את הטענות באופן ענייני ובתוך פרק זמן סביר, בהתחשב בהיקף החומר וברגישות העניין.”

לאור החלטת בג”ץ הגשתי למשרד המשפטים ערר, כתב הערר נפרש על פני 64 עמודים וצורפו אליו 46 נספחים ראשיים (ברובם ראיות חד משמעיות) המהווים חלק בלתי נפרד ממנו. כתב הערר מתאר פרשה חמורה ביותר, שציפי לבני עומדת במרכזה ואשר טיוחה מעצים עוד יותר את חומרתה.

משרד המשפטים, שהשרה איילת שקד העומדת בראשו הייתה אתמול אף היא מושא להתקפותיה של ציפי לבני, שלח לי אישור רשמי (מצורף לעיונכם) על קבלת הערר שהגשתי וציין כי ההחלטה בערר תתקבל ביוני 2018″.

רק מעניין לאן נעלמה הדבקות של הפרקליטות ואגף חקירות.

חוק הפריימריז – לא מה שחשבנו

הצעת החוק מציעה הסדר שיאפשר למועמדים בבחירות המקדימות לתפקיד חבר הכנסת מקורות מימון ממלכתיים למימון הוצאותיהם, כאשר מועמדים שהם נבחרי ציבור המכהנים בממשלה או בכנסת יזכו למימון מאוצר המדינה של הוצאותיהם בגובה תקרת ההוצאות המותרת מחד, אך לא יורשו עוד לגייס תרומות או לקבל הלוואות כלשהן למימון הוצאות כאמור מאידך. להבדיל, מועמדים שאינם נבחרי ציבור יוכלו לקבל הלוואה מאוצר המדינה למימון התמודדותם בבחירות המקדימות שסכומה יהיה עד תקרת ההוצאות המותרות באותן בחירות, וזאת במקביל לאפשרות לגייס תרומות, כאשר ההלוואה כאמור תהפוך למענק בכפוף לתנאים מסוימים, ובמידה ויחלו המועמדים לכהן בכנסת בתוך שנה ממועד הבחירות הכלליות לכנסת. לבסוף, מוצע לקבוע כי סיעה שנבחרה לכנסת היוצאת אך בתקופה זו לא קיימה בחירות מקדימות לתפקיד חבר הכנסת תהיה זכאית לקבל לאחר הבחירות לכנסת תוספת למימון הוצאות הבחירות שלה בסך 50,000 שקלים חדשים עבור כל מנדט שבו זכתה בכנסת היוצאת.

בדברי ההסבר נכתב: “מערכות הפריימריז הרבות שנערכו בישראל מלמדות כי לצד היתרונות הרבים הנובעים משיטה זו, השיטה סובלת גם מליקויים ומכשולים רבים. אחת הביקורות הנוקבות ביותר הנוגעות לקיום שיטת הפריימריז, נוגעת להיבטים הכספיים של הפריימריז, לרבות מימון, קבלת תרומות והגבלת הוצאות.

שיטת הפריימריז כרוכה בהוצאות רבות על מועמדים המבקשים להתמודד בבחירות אלו ולכן, שיטה זו מעניקה יתרון למועמדים בעלי אמצעים. מועמד אשר רוצה להתמודד בפריימריז, יצטרך להשקיע בכך עשרות ואף מאות אלפי שקלים. בהיעדר מימון ציבורי להתמודדויות פנים-מפלגתיות, הדבר מעניק יתרון למועמדים אמידים או לכאלה שיש ביכולתם לגייס כספים רבים, ובכך מונע ממועמדים שידם אינם משגת, להתמודד בבחירות אלו.

כמו כן, לפי שיטה זו, מועמדים רשאים לגייס תרומות, תחת ההגבלות המפורטות בחוק. ואולם, תלות של מועמדים בבעלי הון לשם קבלת תרומות יוצרת קשר לקוי בין בעל ההון לבין נבחר הציבור אשר קיבל ממנו תרומה נדיבה במהלך מסע הבחירות, ולכן עלול לחוש כלפיו מידת מה של מחויבות לאחר היבחרותו.

מטרת הצעת חוק זו היא להתמודד עם הקשיים המפורטים ולקבוע מנגנונים שונים להתמודדות עם קשיים אלו.”

ח”כ דוד אמסלם המשמעות של החוק היום היא שבמפלגה כמו הליכוד, כמעט 45 אלף איש נותנים צ’קים לח”כ כדי שיתמודד בפריימריז. בז’רגון שלי זה נקרא שוחד על פי החוק. צריך לנתק את ההון מהשלטון חבר כנסת לא אמור לפגוש בשום תחנה תורמים.

אז אדגיש ואומר : זה חוק חשוב לחיזוק הדמוקרטיה ולמלחמה בשחיתות. זה חוק שטוב למדינת ישראל.

לפיד תקף את החוק משום שאצלו אין פריימריז. יש קבוצה קטנה שקובעת את הרשימה ולכן אין לו סמכות מוסרית לתקוף חוק שכזה. מתברר שהוא, החסוד לפיד, טס ומטייל בעולם מתקציב המפלגות כאשר לו אין לנהל מפלגה שאינה מהווה אלא רק פלטפורמה לשרות הדוצ’ה.

גבאי והפיטורין

אבי גבאי דיבר על מפוטרי טבע. זה האיש שפיטר אלפי עובדי בזק והתגאה בביצוע המעולה שעשה. הוא גם קיבל תמורה על הפיטורים האלה : למעלה מחמישים מיליון שקל. כלומר זה יותר ממצנח הזהב של מנכ”ל טבע .

אין ספק כי טבע מבצעת מהלך קשה מבחינת העובדים, וכן ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר כחלון ינסו למזער את כמות המפוטרים במקביל ובשיתוף עם יו”ר ההסתדרות .

אך כאשר שלי יחימוביץ תוקפת את כחלון ויו”ר ההסתדרות נשאלת השאלה מדוע היא מחבקת את אבי גבאי?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שתולים בליכוד

אריק זיו ויזר

אלקין וסער – מבשרי הרודנות הפרלמנטרית בכנסת

אריק זיו ויזר

תיק 4000 תיק החנפנות

אריק זיו ויזר

למה כן מדינת יהודית

אריק זיו ויזר

סער : האיש הבודד לכנסת

אריק זיו ויזר

אשכנזי לאן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן