27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

לבני חוזרת לאזור חיוג הליכוד ?

על פי מידע שהגיע לליכודניק שוקלת שרת המשפטים ציפי לבני לחבור מחדש לליכוד בדרכים עקלקלות

האם שרת המשפטים ציפי לבני מתכוונת לחזור לליכוד ? התשובה הפבלובית המתבקשת היא שלבני רחוקה, עדיין, מעמדות הליכוד. יש כלפיה אנטגוניזם לא רק מפעילי השטח אלא גם מנבחרי הליכוד בכנסת שמבקשים לחסל כל תחרות עם מועמדת שנחשבת בעלת שיעור קומה מבחינה ציבורית למרות שההערכה האישית אליה עומדת ביחס הפוך לתדמית שנוצרה לה. ואולם, על פי מידע שהגיע לליכודניק הרי שחבירה של לבני לליכוד, התנועה בה גדלה והייתה מבין מרסקיה, היא לא דבר מופרך.

 

תנועה בשם “התנועה”, אותה תנועה שייסדה ציפי לבני, עומדת על סף מחיקה מהמפה הפוליטית. היחסים בין לבני לבין חברים אחרים בסיעה שלה קטסטרופאליים. בבחירות המוניציפאליות שיתקיימו באוקטובר עומדת התנועה ללא עתודה וללא מנגנון. המנכ”ל יואל חסון מחפש דרכי מפלט על מנת לשרוד עם הראש מעל המים. עלתה שם האפשרות לנצל את המשאבים של “התנועה הירוקה” על מנת להשיג הישג מוניציפאלי כלשהו. ובכלל, יש לזכור כי התנועה היום שוררת בחובות של מיליוני ש”ח. קיצורו של דבר לתנועה שהקימה ציפי לבני אין תקווה וספק אם יש עתיד.

 

לפיכך, לבני, המשתייכת לפוליטיקה הישנה, מחפשת דרכים להשיאר בתוך המערכת. אחד מיועצי השרים אמר את הדבר הבא :”שים לב, אבל לבני מתנהגת בועדת שרים לחקיקה כאילו היא נבחרת של הליכוד. קח את חוק המשילות לדוגמא – זה חוק שלבני מקדימה הייתה מתנגדת אליו אבל על פי דיווחים שונים היא דאגה להצביע בעדו בועדת שרים לחקיקה על אף שהצהירה שהנוסח הסופי ישתנה”.

 

לא זאת גם זאת, באקלים הקיים בכנסת החיבור בין לבני לבין נתניהו נראה מובן מאליו. לאחר ריבלין ופייגלין שהצביעו נגד הממשלה מחפש נתניהו דרכים אחרות וחיבור שלו עם לבני עשוי להחזיר את הליכוד למרכז, בדיוק כפי שרוצים חלק ניכר מבוחריו. מקורב ללבני אמר : “אל תשכח שהליכוד נפל בבחירות בגלל שהוציאו את מרידור ובגין בחוץ והמימד הליברלי שבו נעלם. חיבור עם לבני יכול לתת את המימד הליברלי החסר וכידוע לך ראש הממשלה לא יהסס לבצע חבירה שכזאת אם הוא יגיע למסקנה שהיא משרתת את האינטרס שלו. כולנו זוכרים כיצד הוא נאלץ לוותר על החרדים על אף שרצה בהם. ובכלל, לבני הייתה הראשונה להבין כי עליה לקפוץ ראשונה על העגלה. יש להניח שהיא תרצה לקפוץ על עגלת הליכוד לפני שהעגלה שקוראים לה התנועה תרד מהכביש”.

 

פעיל בליכוד אמר בסרקזם : “אל תשכח כי בקרב פעילים בליכוד קיימת אכזבה מנבחריו וכרגע יש בו מלחמת כל בכל. ללבני יש עדיין מספר תומכים שהיו איתה בעבר. היא יכולה להשתמש בהם על מנת שיתניעו לה מחנה. ובכלל, אם תהיה ועדה מסדרת ללבני יהיה יותר קל”.  



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ב”על משמר הכנסת” מעניקים לכם את האפשרות לשאול את השר

אלי חזן

ח”כ אופיר אקוניס, יו”ר ועדת הכלכלה:” הרפורמה במשק החשמל תייתר את רצונו של שר התשתיות להעלות מחירים”

אריק זיו ויזר

אושר לקריאה ראשונה: תוקם מועצה ארצית לביטחון תזונתי

אריק זיו ויזר

לבני חוזרת לאזור חיוג הליכוד ?

אלי חזן

ריבלין ייתכן שבעתיד נצטרך לשקול רגולציה הדוקה יותר על הקרנות והקופות

אריק זיו ויזר

בדרך להקלה על המורשת

עינר אביב
דילוג לתוכן