21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

לא תישא את שם השואה לשווא

כשמדובר באיום הנשקף לישראל מהגרעין האיראני, הם מביעים סלידה מהשימוש הציני בשואה. אחמדינג’אד, זה לא היטלר, הם אומרים. האם השימוש בשואה אסור? לא תמיד…

שישה מיליון קורבנות שואה, נותנים רשות למנהיגים לפתח פרנויה כלפי איום השמדה חדש. הגרעין האיראני, כך מנהיגינו- הוא איום אמיתי על מדינת היהודים. ולמרות זאת- יש מחלוקת חריפה על נקודת ההתייחסות לאיומי הצורר מטהרן.

ניתן לזהות שלוש קבוצות. כל אחת מהקבוצות מכילה אנשי ביטחון לשעבר, פוליטיקאים, וכמובן, הכי גאונים- עיתונאים. המסר הראשי שמפיצים אנשי הקבוצה הראשונה: “כל האופציות על השולחן”. אלה מזוהים כתומכי תקיפה אם הסנקציות הכלכליות לא יעזרו. דעתם של אנשי הקבוצה השנייה דומה- רק הניסוח אחר: איראן גרעינית = בעיה עולמית. מהסיבה הזאת, ישראל לא צריכה להוביל. בקבוצה השלישית יש את הרופסים. המסר: גם אם איראן תתגרען- אין כאן שום סכנה, מפני שהמנהיגות האיראנית רציונאלית. הם כמובן נגד תקיפה. חלקם יוסיפו שהמצוקה החברתית מאיימת ומסוכנת יותר.

כמי שעוקב אחרי הדיווחים והדעות, שמתי לב לאבסורד: מתנגדי התקיפה מתעבים את השימוש שעושים התומכים בשואה. מבחינתם, השואה חד פעמית, ואסור באזכורה לקדם מסרים. מדובר במניפולציה מאוסה, שנוגעת בעצב הכי רגיש של רבים מאיתנו. בשורה התחתונה- אחמדינג’אד זה לא היטלר, ועצם ההשוואה היא זילות השואה.

כשמתקרבים אל הפרצופים האלה, מגלים משהו מעניין. בויכוח אחר בחברה הישראלית בנושא המסתננים מאפריקה, כדי לשכנע אותנו להתנגד לגירושם, הם מזכירים לנו את ה-ניחשתם נכון, השואה. תומכי הגירוש, כך הם מאשימים- שכחו את התקופה שבה יהודים נרדפו וחיזרו על הפתחים כדי לקבל פירור הגנה מהנאצים. הם כמובן לא רוצים לראות את השחורים בסביבתם- בשביל זה יש את הגב השפוף של החלשים. אבל המוסר היהודי- במיוחד אחרי השואה, מחייב אותנו לתמוך בעמדתם.

אני לא יודע מה איתכם. אותי, האנשים האלה מגעילים.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HU65pCBFYos

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ציפי לבני לא רלוונטית

אלי חזן

ציפי לבני נגד המשתמטות

אריק זיו ויזר

ממה (לא) מודאג נחום ברנע / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

העכבר ששאג

אלי חזן

משה לדור, זה בשבילך

אלי חזן

לתשומת ליבו של שר החינוך גדעון סער

אלי חזן
דילוג לתוכן