21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

לא עוד ביתן 28

המפתח בידו של נתניהו

“אני מתמודד על נשיאות הועידה”. כך הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לסיעת הליכוד ביום שני. חברי הסיעה שנכחו בישיבה היו המומים מההודעה. מעולם לא היה דבר כזה בליכוד (אנחנו בליכודניק כתבנו כבר בנובמבר,“נתניהו לא רוצה הפתעות בועידה”). השר מיקי איתן ניסה להתווכח אך נתניהו תקף את הרעיון שאיתן מוביל והוא ביטול הצבעה של המתפקדים והעברת ההצבעה חלקית לחברי המרכז.  רבים מחברי הסיעה התבטאו כנגד השינוי ואמרו בבירור : “נעמוד לצידו של נתניהו”.

 


 

כדי להבין ביתר פירוט נחזור במסע הזמן אל אמצע שנות ה – 90. למעשה, חזרה ל – 1997. בקדנציה הראשונה שלו סמך נתניהו על הצוות שלו. נתניהו הגיע לועידה כאשר נערך לו אמבוש ע”י חברי המרכז. נתניהו ביקש מיהושע מצא, שר בממשלתו, להתמודד על נשיאות הועידה אך מול מצא נעמד בחור צעיר ונמרץ ישראל כץ. כאשר התברר למצא כי הוא הולך להפסיד לישראל כץ, פרש מההתמודדות. כץ נבחר ואז החלה החגיגה של ביתן 28. ביתן 28 ניצח את נתניהו שהתנגד לשינוי השיטה. אז חזר הכח למרכז. מה שמעניין הוא שהשר מיקי איתן התנגד אז לשיטת חברי מרכז והיום מוביל את הרעיון להחזיר לו את הכח .

 


 

הפעם נתניהו לא מותיר שבויים. כבר במהלך השבוע שעבר כאשר נפוצו השמועות כי השר איתן התהפך ורוצה לשנות את השיטה החליט נתניהו כי לא יקום ולא יהיה. הוא ניתח את המצב והבין כי השרים אשר יכולים להתמודד עם חברי הועידה מנועים מלהתמודד לנשיאות הוועידה מכיוון שהם מחזיקים בתפקידים. כך למשל השר כחלון יו”ר מרכז והשר כץ יו”ר מזכירות. משאר שריו חשש נתניהו שהם פשוט מפחדים מחברי הועידה. הוא החליט כי הפעם הוא לוקח את השליטה לידיו וכבר הודיע : “החזרת הכח למרכז -לא יקום ולא יהיה”.

נתניהו זכר את ליל התיקונים בישיבת מרכז הליכוד האחרונה בה מול אולם כמעט ריק נשארו רק שני שרים לבצע את המוטל עליהם : ישראל כץ ומשה כחלון. כל סיעת הליכוד נעלמה ולא הייתה בגני התערוכה. צריך לזכור כי אלה שלא היו הם אלה שקיטרו בישיבת סיעת הליכוד על הכח של מנהיגות ויש”ע. נתניהו הקשיב והעלה הצעה להוספת חברי מרכז לערים ובעת ההכרעה פרט לכחלון וכץ לא היה חבר סיעה אחד.


 

לכן נתניהו החליט כי הוא יוביל והוא ינהיג. ללא מורא. אמנם את השמועה כי נתניהו יפרוש במידה וחברי המרכז יצביעו כנגדו הוציא שר בכיר בממשלתו ומשם זה התגלגל לתקשורת אך האמת היא שיש במגירתו של נתניהו מספר פתרונות .

דבר אחד ברור : המפתח נמצא בידו של נתניהו. ישנן מספר דרכים ואופציות של נתניהו לפתרון.

  1. מתמודד לנשיאות הועידה, מנווט את ההחלטות בועידה ומונע מחטפים.

  2. נתניהו מכריז בועידה על משאל מתפקדים בנושא שינוי שיטת הבחירות.

  3. נתניהו מכנס את סיעת הליכוד. הופך את הסיעה לועדה קרואה למפלגה מתווה חוקה ופונה למתפקדים .

  4. שינוי חוק יסוד ראש הממשלה כך שמפלגה שלא יהייה בה פריימריז לא תוכל להרכיב את הממשלה. כלומר כל מפלגה שתערוך פריימריז תוכל להיות במעמד של מועמד לראשות הממשלה.

באופציה הראשונה נתניהו מתמודד על תפקיד נשיא הועידה, קובע את סדר היום כאשר מצליח למנוע מחטפים כמו שינוי שיטת הבחירות ומשם מתנהלים לבחירות למוסדות הליכוד.


 

אופציה שנייה – “משאל מתפקדים”. נתניהו רואה כי בכל מקרה חברי הועידה לא מוכנים לוותר על החזרת הכח אליהם. הוא מכריז על משאל מתפקדים בנושא, כאשר ישאל את המתפקדים שאלה אחת : האם אתם מוכנים להעביר את הזכות שלכם לקבוע את רשימת הליכוד ולתת לחברי המרכז את הזכות הזאת?


 

אופציה שלישית : נתניהו מכנס את סיעת הליכוד, הופך את הסיעה למעין ועדה קרואה שתנהל את הליכוד בתקופת המעבר, מכין תיקון לחוקה חדשה, פונה למתפקדי הליכוד ומבקש את אישור המתפקדים והליכוד ממשיך לדרך חדשה.


 

אופציה רביעית : נתניהו משתמש בכנסת כאשר מוסיף תיקון לחוק בחירת ראש הממשלה כאשר מפלגה הרוצה להעמיד מועמד לראשות הממשלה תהייה חייבת לעבור בחירות מקדימות בקרב מתפקדים גם לראשות התנועה וגם לחברי הכנסת.גורם המקורב לנתניהו אמר לליכודניק : “כפי הנראה מתוך סל האופציות נתניהו יבחר את הדרך הטובה ביותר לשמירת הליכוד מלוכד”. ברור שהמפתח בידו.

 

לא גורג’ ולא קורנפלד

אני תמיד טענתי כי שיטת המרכז טובה יותר ממתפקדים. תמיד הנחתי כי חברי המרכז הם הנציגים של המתפקדים. הרי הם פקדו אותם והם יכולים לנווט בין ההנהגה לשטח. נכון כי רבים מחברי המרכז שמהווים את התדמית הרעה של מרכז הנקניקיות הלכו לקדימה  והאמנתי כי חברי המרכז למדו מהנסיון הרע של התנהגות בוטה. היה ברור לי כי חברי המרכז יתנהגו אחרת מהמרכז של 2002 אך התברר כי אין חדש תחת השמש.

אצלי האסימון נפל כאשר ראיתי ביום שני האחרון את אלי קורנפלד, חבר מרכז מאשקלון, שבקושי נכנס למרכז לאחר שהודיע כי יבצע מהפך באשקלון הצליח ליפול רק לפח. אותו קורנפלד הגיע לכנסת כולו נוטף ארשת חשיבות ומתבטא בצורה הבאה : “אנחנו נראה לחברי הכנסת והשרים מי הבעל בית בליכוד”. כאשר אמרתי לו אתה מגזים הוא ענה בשחצנות כי “אני עוד יראה מה הוא ייעשה. אתה זוכר את “דרכך דרכנו”? אז היינו חלק משינוי השיטה בליכוד ועכשיו נשנה שוב. הם השרים יעשו מה שנגיד להם”.

אחר כך הגיע ג’ורג שטרן מחדרה כאשר בישר לי כי “הוא שווה שלוש”. שלוש מה שאלתי ?  “שלוש אצבעות במרכז” ענה. “אני, אשתי והבת או הבן”. אמרתי מזל טוב והוא המשיך בשחצנות : “אתה תראה כיצד אנחנו נבצע מהלך ששרים ילכו שמאל ימין אצלי”.

לאחר מספר דקות פגשתי את אחד מחברי הכנסת והוא נראה לי המום. שאלתי מה קרה והוא ענה : “כרגע פגשתי חבר מרכז עצבני עלי”. על מה שאלתי? “חבר המרכז כעס עלי שלא התקשרתי לאחל לו מזל טוב על כך שנבחר למרכז. אתה מבין לפי דרכו הייתי צריך להתקשר ל3500 חברים”. שאלתי אותו : במקרה קוראים לו ג’ורג’ שטרן? “כן” הוא ענה. “איך אתה יודע”? עניתי ששמעתי כבר את הפנינים שלו.

מבחינתי השיטה הנוכחית בנתה רשימה טובה ומוצלחת. על זה אין ויכוח ולכן צריך לאמץ את השיטה הזאת אולי עם תיקונים קלים ונתניהו צריך רק לדאוג  לתדמית הליכוד. תדמית הליכוד היא תהייה הקטר להגדלת כמות המנדטים, לא חוזרים לליכוד של עומרי שרון. אין ספק כי הליכוד של היום מפלגה נקייה וטובה. בינתיים מדברים על טייקונים והון ושלטון, רק ממשלת נתניהו לא נכנעה ללחצי הטייקונים.

בכיר בליכוד אמר לליכודניק כי “השיטה צריכה לשרת אותנו ולא אנחנו צריכים לשרת את השיטה”.


 

לפיד חלקלק כמו כספית

מדי שבוע שופך בן כספית את חמתו על נתניהו. ברור כי השנאה נוטפת מהמקלדת שלו. כזכור, בן כספית היה שותף למאתרגים של משפחת שרון. היה שם אחד מורשע ועוד אחד שגלש באינטרנט וקיבל מיליונים עבור חיפוש בגוגל.

והיה ראש ממשלה אולמרט שגם אז היה מאותרג ואחר כך באה לבני התקווה הלבנה. ועכשיו יש את לפיד התקווה החדשה. הוא נשלף מהמסך ומעביר מסרים קלילים כאילו שיש לו את המפתח לפתרונות. ומי מציג לנו את לפיד כציונות של 2012 ? בן כספית. נו באמת, בן כספית, השנאה שלך מוכנה להביא לעם מלך חדש וכפי שלבני הייתה התקווה שלכם וגיליתם כי בגדי המלך עירומים, אנחנו נגלה כי גם ללפיד המלוקק בגדי המלך הערומים. אתה ודומיך מאשימים את נתניהו לאורך זמן כבלי חוט שדרה, אך מתברר כי דוקא נתניהו הוא בעל חוט השידרה ולא האחרים. חבריך מפורום החווה התחלקו בכל פינה בשמאל, לא כי הם חושבים שמאל ולא כי הם חושבים ציונות ולא כי הם חושבים מעמד הבינים אלא כי הם חושבים רק על עטיני השלטון ואם הדרך לעטינים תבוא מציפי יש שם את עומרי ואם הדרך לעטיני השלטון תבוא ממופז אז אייל ארד וליאור חורב נמצאים שם ואם תבוא הישועה מלפיד אז יש שם את אורי שני וכל אלה נמצאים מאחורי מאיר דגן, תחת הקמפיין לשינו שיטת הממשל. לפי שיטת בן כספית אולי יקבע כי מי שישלוט בנו לפי בדיקת דם, כלומר הבנים של מושחתים, הם הציונות של בן כספית.

אל דאגה ציבור יקר, אחרי שלפיד ילך בעקבות לבני נגלה כי מתחת לסלע ימצאו את הבן האובד של הירשזון, עופר, וכך יקבלו בן של שאפשר לגזור איתו את הקופונים.

בואו נראה מה לא אוהב לפיד בנתניהו. האם מפני שנתניהו הותיר את מרכז הליכוד הרע של עומרי ללא כח? האם מפני שנתניהו לא קרס בקדנציה שלו? האם הוא לא אוהב את נתניהו שנתן חבל לתהליך השלום ללא בריחה? נתניהו אמר את מילות הקסם שתי מדינות ומי לא בא? הפלסטינים. ממשלת נתניהו לא ויתרה על תמלוגי הגז, הציבור תומך בממשלה רק המאתרגים,האדלרים והארדים לא. מעניין האם יש קשר שהוא מעבר לשינאה של המאתרגים למאותרגים? הרי אם היה מתברר כי אם נתניהו הולך על מסלול מקוצר לדוקטורט היה בא  הכספית ועומד בראש המאשימים. עכשיו לפיד התקווה הלבנה מתברר כי הלך למסלול לא תקין, המל”ג פסלו, רק בר אילן ולפיד לא מוכנים לקבל את המרות והוא לפיד ממשיך, ומי ממליך את לפיד? בן כספית.

אז בן כספית, אנחנו מחכים ליום שתקצר הליכים. יש בעולם צאצאים של משפחות פשע מפורסמות. אז אולי נבצע בדיקות של גנטיקה לצאצאי אל קפונה, נביא ונעמיד אותם בראש המדינה, הרי הכי חשוב מבחינתך “רק לא ביבי.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברקת – ממש, אבל ממש, לא מה שניסו למכור לכם

אריק זיו ויזר

ממשלת נתניהו הרביעית : משקד ועד בית שאן

התפספס לו

אריק זיו ויזר

דו”ח המבקר, פצצה מתקתקת !

אריק זיו ויזר

תצא בחוץ דרעי

אריק זיו ויזר

נתניהו מקדים תרופה למכה:משאל מתפקדים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן