20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

לא ממשלה חזקה – מפלגה חזקה

הבחירה  של נפתלי בנט לראשות הבית היהודי היא מבורכת, אך רק ברמה הנקודתית הפנים מפלגתית של אותה מפלגה שרוצה לרענן ולחדש את פניה.

 

 

אולם, בהסתכלות כלל מערכתית מול האתגרים העומדים לצידנו, ראוי לזכור כי לצורך חיזוקה וביטחונה הכלכלי והמדיני של עם ישראל, נצטרך למפלגת שלטון חזקה .

החוכמה העיקרית לעצור את נתניהו תהיה בכך שתוכניותיו  (אם יש) לא ייצאו בכלל לאויר העולם. כי אם ייצאו זה כבר יהיה מאוחר מדי.

מפלגה חזקה זה אומר ליכוד גדול וחזק שמורכב מרשימת אנשים בעלי עמדות לאומיות חזקות ובלתי מתפשרות.

אם חלילה נתניהו יחשוב על סיבוב פרסה לכיוון מעוזי השמאל, מי שיוכל למנוע ממנו ולעצור אותו זוהי רק מפלגתו. ברגע שנתניהו יראה כי סיעתו מורכבת מ אנשים לאומיים מהליכוד ומישראל ביתנו, יקשה עליו הדבר.

במידה ויהיה ליכוד קטן וחלש, ברגע שנתניהו ירצה להעביר מהלך זה יהיה כבר מאוחר מדי.

גם אם לא נאמין לדיבורים כי מטרתו של בנט היא ללכת היישר אל ספסלי האופוזיציה, ונראה אותו יושב בממשלה הבאה, נבין כי עדיין כוחה של מפלגת הבית היהודי המאוחד יהיה עדיין מוגבל.

במקרה של תוכנית מדינית קלוקלת ומפלגת בנט תעשה קולות של פרישה, נתניהו יוכל לומר – אם תפרשו אקבל תמיכה ממפלגת יאיר לפיד או העבודה. במצב כזה זה יהיה כבר מאוחר מדי.

הבלם העיקרי של נתניהו היא סיעה חזקה ולאומית.

ליכוד חזק וגדול, בקואליציה עם המפלגות הדתיות והחרדיות ייתנו כוח לראש הממשלה לעמוד על העקרונות למען עם ישראל וארצו, עקרונות שכל מצביעי הבית היהודי רוצים אך לא יוכלו להשיגם ללא משילות חזקה ומתווה דרך של מפלגת הליכוד בכנסת הבאה.

(הכותב מתמודד על מקום במחוז יו”ש בפריימריז של הליכוד)

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רדו מהעץ משוגעים

משה סבח

אמת של פוליטיקאים

אלי חזן

אריק שרון שאני מכיר

אלי חזן

פרשת לך לך

אלי כהן

או בושה או פוליגרף

אריק זיו ויזר

מי ששולח ילדים להתגרות בחיילים, שלא יתלונן

אלי חזן
דילוג לתוכן