18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

לא לסרבנות, כן לכאב – לזה באמת בנט התכוון

השבוע שעבר נגמר והשבוע הזה נפתח באותו סימן – עליהום ציבורי חוצה גבולות של ימין ושמאל על יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט "הסרבן" –  אריק זיו ביומן פוליטי, פותח את הנושא לדיון וקובע שהמסר של בנט מאוד ברור "לא לסרבנות, כן לכאב"

 

 ביום חמישי שעבר ניתנה האות לעליהום ציבורי על נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי. לבנט, שהתראיין בתכנית משעל חם הייתה פליטת פה אומללה שגררה אחריה שובל תגובות מימין ומשמאל. כאשר המשותף לדוברי הימין והשמאל היה שבנט, לכאורה, קרא לסרבנות.

 

נחזור לדבריו של נפתלי בנט, לוחם וקצין ביחידות העילית של צה"ל, ולבחון האם באמת הטיף לסרבנות כמו שמיהרו כולם להכריע. ובכן, בנט אמר בזו הלשון: "אם אקבל פקודה לפנות יהודי מבית ולגרש אותו, המצפון שלי לא יאפשר לי לעשות זאת. אבקש מהמפקד שיפטור אותי" ובמקביל, ציין בנט "גם לא הייתי רוצה לגרש ערבי מביתו".

 

דברים אלו של בנט פורשו והוצגו כאופן חד משמעי שחצה מחנות – ימין ושמאל – בנט קורא לסרבנות. כאמור, העליהום חוצה המחנות סוקר לכל אורך סוף השבוע כאשר בנט, יהודי שומר מצוות, מנוע מלהגיב לדברים. אט-אט אצו רצו כל שועי הימין והשמאל להכריז קבל עם ועולם על מנהיג הימין הקיצוני אשר מסכן את יסודות החברה הישראלית ואושיות שלטון החוק והדמוקרטיה, נפתלי בנט אויב העם.

 

 אף אחד, מבין כתבי התקשורת לא העז לבחון את השאלה האם באמת בנט הטיף לסרבנות? האם אין דעות אחרות בשיח הפוליטי, כאלו שאולי חלילה וחס חשבו שבנט לא סכנה כזו גדולה לדמוקרטיה הישראלית? – נוכל להניח בוודאות כמעט גמורה שבציבור הישראלי, ויותר מזה אף בקרב ציבור מצביעי ומנהיגי הליכוד, יש לא מעט שחשבו שבנט לא באמת הטיף לסרבנות – אך כולם של כל אלו עומעם, הושתק, נדחק, סולק. כי מי יעז לעמוד כאי בזרם ולצאת חוצץ נגד זרמת העליהום, כי אנחנו בישראל אוהבים רעש וצלצולים, אוהבים רדיפות והקזת דמים.

 

 לא אבוש מלומר שאני חושב שנפתלי בנט לא קרא לסרבנות, לא עכשיו אצל ניסים משעל, לא קודם לכן וגם לא יקרא לכך לעולם. נפתלי בנט הוא יהודי יקר עתיר זכויות שלחם, לוחם וילחם למען ביטחון ישראל, שלמות העם והארץ. הפליטה האומללה שלו אצל ניסים משעל, שועל קרבות ותיק שיצא שמעו כמחרחר מדון וריב וככזה שיודע להפיל גם את טובי הדוברים בלשונם, היא בסך הכל דיבור מתוך דם ליבו.

 

בנט שהופיע אצל ניסים משעל הוא לא נפתלי בנט יושב ראש מפלגת הבית היהודי, אלא נפתלי בנט הלוחם והקצין מסיירת מטכ"ל. אשר אמר את אשר על ליבו, ולדעתי ביטא דעה מאוד רווחת בציבור בישראל בכלל ובמשפחת הליכוד בפרט – תפקידו של צבא הגנה לישראל אינו לגרש יהודים מביתם, תפקידו לשמור על ביתם. אך מה לעשות, ניסיון העבר בגוש קטיף ובעמונה הוכיח שהדרג המדיני הטיל על צה"ל את משימת הפינוי-גירוש, אשר עומדת בניגוד כמעט גמור למטרה שלשמה הוקם הצבא. אז כן, חברים, לגרש יהודי זו משימה כמעט בלתי אפשרית! זו משימה שחייל, לוחם ובטח שקצין שאומן וחונך להגן על בתי ישראל פתאום מצווה לגרש את אותם יהודים מאותם בתים שעליהם הגן עד עכשיו, זה דבר לא אפשרי מבחינה ערכית ורגשית.

 

 נפתלי בנט ביטא את דם ליבם של חיילים, לוחמים וקצינים שנדרשו לפנות יהודים מביתם – והוא כקצין ולוחם 22 שנה ביחידות העילית של צה"ל לא מסוגל לעשות זאת, מצפונית. הוא לא אמר שיסרב פקודה, הוא אמר שיבקש מהמפקד שלו לפטור אותו מביצוע הפקודה. כל בר דעת שבאמת יקשיב לדברים, צריך להסיק שאילו המפקד לא יפטור אותו ממילוי הפקודה הרי שלבטח יבצע אותה, כי הצבא מושתת על מילוי פקודות ואין לו זכות קיום אם נתיר סרבנות מכל סוג שהיא. אולם, בד בבד למצפון יש מקום לפחות בהיבט של לבקש מהמפקד לפטור אותך ממשימה שלא תוכל לבצע על הצד הטוב ביותר.

 

 אני חושב שנפתלי בנט ביטא דעה מאוד רווחת בציבור הכללי בישראל, ובטח ובטח שבקרב המחנה הלאומי. גירוש יהודים מביתם אינו דבר של מה בכך, אין לזה הצדקה מוסרית, ומכאן הקושי הכל כך גדול לעשות זאת. מחורבן גוש קטיף טרם נרפאנו וספק אם אי פעם נוכל להירפא, ואת זה צריך לזכור – שלפני הכל ואחרי הכל מדובר בטרגדיה. וזו טרגדיה שמטילים על גב החיילים, אז ברור בחייל ולוחם שגדלו כחלק אינטגראלי מציבור המתיישבים ביהודה ושומרון יתקשו לפנות יישובים בהם גרים חבריהם, אחיהם והוריהם. אז אך טבעי הוא שיבקשו פטור מהמשימה הטראגית הזו, ואני מדגיש פטור ולא סרבנות.

 

 זה כל מה שבנט ביטא, לזה הוא התכוון – לא לסרבנות, אבל כן לכאב. גירוש יהודים זה כאב טראגי, זה לא עניין של מה בכך. אז במקום להתעסק בשאלת הכאב בחרו לנסות להרוויח הון פוליטי דרך העליהום הנרחב כלפי נפתלי בנט.

 

 רדיפה מיותרת, עליהום אכזרי שמוציא בגסות את הדברים מהקשרם. מיותר, אכזרי ונטול כל קשר למציאות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברקת: אל תמכור את שכונת נוף ציון לפלסטינאי

אריק זיו ויזר

מתחרים למען זכרו של ז'בוטינסקי

אריק זיו ויזר

שמים פתוחים: טיסות ישירות לטוקיו

אריאל אילוז

מניפים את הדגל

פורום דרור אירח את ח"כ מיקי זוהר למפגש פעילים בחיפה

אריאל אילוז

מגרון : האם עמדת השר איתן היא איתנה?

אלי חזן
דילוג לתוכן