21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

לא לטרור, כן לתושבי הדרום – על פריימריז בצל טרור

על דחיית הפריימריז, טרור ותעמולה בצל מלחמה – אריק זיו עושה סדר

 

אין צורך להכביר במילים, ברור לכל שימים קשים עוברים על ישראל ובפני הממשלה ניצבים אתגרים לא פשוטים. המציאות הקשה משליכה על כל תחומי החיים, מלא מעט גם על התחום הפוליטי המפלגתי, ערב הבחירות המקדימות בליכוד וחודשיים לפני בחירות 2013.

 

חדשות לבקרים אנו שומעים כנסי פעילים שמבוטלים, ויש לא מעט קולות המדברים על דחיית הפריימריז ומעבר לכך אפילו על דחיית הבחירות הכלליות.

 

אני דווקא מחזיק בדעה אחרת, אני לא מאלה שקוראים לדחיית הפריימריז או הבחירות. אדרבה, דחייה של אחד משניהם תשדר לחמאס כאילו ראש הממשלה נכנע – בטרור נאבקים בכך שממשיכים בחיים, כל מטרת הטרור זה לשבש לנו את החיים, זה בדיוק מה שהחמאס מבקש – לשנות תכניות, לבטל את הסדר. דחיית הפריימריז והבחירות הן בדיוק מה שחמאס מבקש, לראש הממשלה אסור לתת לו את התענוג.

 

ישראל לא נכנעה ולא תיכנע לטרור, ולכן הפריימריז צריכים להתקיים במועדן וכמוהן גם הבחירות.

 

אבל בכל זאת, המציאות הנוכחית מקשה על המפלגות להתארגן, ויתרה מזאת אם המפלגות ימשיכו כרגיל בתעמולת הבחירות יש בכך משום טעם לפגם, וזה בהחלט לא ראוי – לא ראוי לעסוק בתעמולת ומאבקי בחירות כשהאויב בשער.

 

ישראל צריכה לחשוב על פיתרון שמצד אחד לא יתפרש ככניעה לחמאס, אך בד בבד  יאפשר לחברי הכנסת והממשלה לעסוק ראשם ורובם בניהול המערכה, ולא להתעסק בצחצוח חרבות של מאבקי בחירות.

 

לפיכך, הפיתרון שאני מציע הוא לערוך את הבחירות הכלליות במועדן המקורי – 22/1/2013 ואותו כנ”ל לגבי הפריימריז בליכוד, 25/11/2012. אולם, הן אמנם יתקיימו במועדן אך בשינויים קלים.

 

הבחירות המקדימות לרשימת הליכוד אכן יתקיימו ב- 25/11/2012. אולם, אזורי קו האש, אלו שמדרומה לאשדוד, הבחירות יתקיימו במשך שלושה ימים – 25-26-27 בנובמבר, והן ייערכו במספר מוקדים בכל יישוב. מעבר לכך, הקלפיות שישמשו את ההצבעות בכל הארץ ב- 25/11 יורדו ליישובי קו האש ובכך יתווספו עמדות הצבעה נוספות. כך שלא זו בלבד שהפריימריז יתקיימו ביישובי הדרום במשך שלושה ימים אלא שיהיו כמה וכמה מוקדי הצבעה בכל יישוב מיישובי קו האש.

 

באשר לבחירות הכלליות, גם הן יתקיימו במועדן ב- 22/1/2013 אלא שהמועד הסופי להגשת הרשימות לכנסת יידחה. נכון לעכשיו המועד הסופי להגשת רשימות נקבע ליום ה- 5/12/2012 על מנת לספק לכל רשימה חודש וחצי לצרכי תעמולה. אני מציע לדחות את המועד הסופי ל- 35 יום לפני הבחירות, כך שבסופו של דבר יופרדו הקרבות בדרום מתקופת התעמולה.

 

לסיכום, עלינו לחשוב על פיתרון שמחד יאפשר למנהיגינו לעסוק ראשם ורובם בניהול המערכה להגנת הדרום המופגז. אך בד בבד, אסור להראות סימני כניעה או התקפלות, כי זו בדיוק שאיפת החמאס. לפיכך, הפיתרון הראוי למצב הנוכחי הוא לקיים את הבחירות הכלליות ואת הפריימריז בליכוד במועדן המקורי, אלא שיוכנסו בהן שינויים קלים – באשר לבחירות הכלליות, תקופת התעמולה תתקצר ל-35 יום לפני הבחירות, ואילו באשר לפריימריז חברי הליכוד הגרים בקו האש יוכלו להצביע משך שלושה ימים , ובמספר מוקדים אשר יילכו ויתעבו בימים 26-27 בנובמבר, אז יורדו הקלפיות מצפונה לאשדוד לקו האש. ישראל חזקה ובראש מנהיג חזק – לא ניכנע לטרור, אך נתחשב באתגרי התקופה ובמצוקת אחינו בקו האש.   



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זעם בליכוד – נתניהו רימה אותנו עם מחוז ירושלים

אלי חזן

פריימריז 2012: אתרי ההצבעה

אלי חזן

לא נולדתי שר : אריק זיו על פרישתו של כחלון

אלי חזן

ועדת הבחירות החליטה: הפריימריז מתקיימים במועדם

אלי חזן

מעולה לעולה כוחנו עולה

אלי חזן

סדר המחוזות לקראת הפרימריז

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן