18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
מיכל מנין

לא כל כך נהדרת

תוכניות  בידור וסאטירה הינן מרכיב חשוב במערכת הדמוקרטית וחופש הביטוי במדינה. "ארץ נהדרת" נהפכה לתוכנית קאלט פופולארית בעלת אחוזי צפייה ורייטינג גבוהים מאוד.

כבר שנים שהיא מלווה את הצופה הישראלי הממוצע, שמצפה לקבל סאטירה איכותית אך גם הוגנת. לאחרונה מערכת "ארץ נהדרת" החלה להדרדר ולו רק בגלל שחצתה את גבולות הסאטירה.

מה שייחודי ויפה בסאטירה שהיא מופנית לכולם, לכל הצדדים לכל הדעות לכל המערכת הפוליטית.

אבל אם נביט בתוכניות מהעבר ובמיוחד מהעת האחרונה של "ארץ נהדרת" נצפה במגמה מאוד מכוערת של רדיפה והתנכלות לסמן הימני במפה הפוליטית,לעומדים בראשה ובעיקר לציבור המתנחלים.

לקחת סוגייה כה כואבת וקשה שחוצה את המדינה,כסוגיית החייל החטוף גלעד שליט ולעשות בה שימוש ,הכל על מנת לנגח אוכ' מסויימת במדינה היא מעשה פסול מהשורש.

על אחת כמה וכמה לאחר שנפגעו מכך לא מעט אנשים להגיב בציניות שפוגעת עוד יותר באותה אנשים הוא מעשה רדוד וילדותי.

למחזר שוב ושוב את נושא שרה נתניהו, תוכנית אחר תוכנית והכל על מנת לתפוס טרמפ על העליהום התקשורתי שנעשה בנושא, רדוד אף לא פחות. ואותם קטעים סאטיריים חוזרים ונשנים המציגים באור שלילי שגובל בהסתה את ציבור המתנחלים מיצו את עצמם כבר מזמן.

לאחרונה אני מוצאת את עצמי מתגעגעת לתוכניות הסאטירה האיכותיות שהיו בעבר כדוגמת:"ניקוי ראש", "מוצ"ש" וכו' שידעו לתת סאטירה איכותית אך בד בבד הוגנת, שידעו היכן עוברים הקווים האדומים של הסאטירה.

מערכת ארץ נהדרת צריכה לשקול האם היא רוצה לפנות לסקטור מסויים בציבור או להיות תוכנית הפונה לכל הציבור, והאם יש מקום לסובייקטיביות המשתקפת מדעותיהם הפוליטיות של כותבי ועורכי התוכנית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עבר, עתיד והווה נקשרים זה בזה

עשור לאירועי אוקטובר, והזרוע עוד נטויה

אריק זיו ויזר

הזכות להלחם בטרור

אריק זיו ויזר

הפרוייקט של המדינה

אריק זיו ויזר

דממת אלחוט-גירסת "קדימה" 2011

אריק זיו ויזר

ערך מוסף של אהבת המולדת/מאת:מיכל מנין.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן