22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

לא זו מלחמתי

תופי המלחמה מחרישי אוזניים וההפגזות לא מניחות את הדעת, אך בכל זאת אולי רגע אחד נבחן את התמונה שאנו מביטים בה שלא תתברר בסוף כפייק ניוז? אולי נרגיע מעט את ההיסחפות שלנו וננתח את המהלכים וסדרי עולם? אז בואו נתעורר יחד משיכרון החושים ההומניטאריים שאחזו בנו בשבוע האחרון, נרד רגע לקרקע המציאות מתוך מודעות שהאינטרס העליון שצריך להנחות אותנו הוא האינטרס הבלעדי של מדינת ישראל ותו לא.

תחילה נבחן את הסיבות לפרוץ המלחמה שכן ההתנגדות הרוסית היא לצירוף שכנותיה שהיו עד לפני שלוש עשורים גוש האיחוד הסובייטי לברית נטו (שזו ברית צבאית) ולא התנגדות לצירופן לאיחוד האירופי, וכדי להבהיר זאת בצורה יותר ברורה נדגים את המהלך ביחס לאזורינו, הדבר משול לניסיונות האיראניים ליצור מליציות שיתבססו על גבולות ישראל, וכשישראל נלחמת נגד התחמשות חיזבאללה וחמאס בנשק איראני, גם רוסיה מאותה סיבה נלחמת למנוע חדירת נשק עוין קרוב לגבולותיה .

לא משנה מה העמדה שלנו לגבי שאלת הדמוקרטיה והשתייכות גושית מהבחינה הפוליטית מדינית, אך גם זה לא צריך להסיט אותנו מהצדק שבנסיבות העניין, ואם לא נרצה לתמוך במהלכים לגיטימיים של מישהו שנמצא במחנה האחר, לפחות לא להתבלט נגדו יתר על המידה ולא לתת לאמוציות לגבור על השכל הישר.

נכון, צודקים שיגידו כי יש הרבה יהודים באוקראינה ואנחנו מגלים סולידאריות עם יהודי אוקראינה, אבל גם ברוסיה יש יהודים למה כלפיהם אנחנו נוהגים בעוינות ומטיחים בהם אשמה? למה חברים יהודים ברוסיה מושמצים ונחסמים וזוכים ליחס של אויב רצחני? אולי שכחנו שאותם לאומנים שטבחו ביהודי אוקראינה במלחמת העולם השנייה, בזמן שרוסיה נלחמה בנאצים, צאצאיהם היום נוהגים באותה שיטה בכל מי שאינו אוקראיני, וכבר נרצח צעיר ישראלי כי הוא לא נראה אוקראיני טהור, כי מה לעשות הוא יהודי לא בלונדיני.

אני לא נוקט עמדה לאף צד מהניצים במלחמה הזו, אני כן נוקט עמדה נחרצת לצד מדינת ישראל, וחשוב לי יותר מכל האינטרס הישראלי לכן בחרתי לכתוב כי אולי בני עמי יתעוררו ויביטו רגע בתמונה המלאה, ולהפסיק להתמקד בזום שהתקשורת בוחרת למקד אותנו בו, לבחון את רצף התמונות הבלתי ניתן למיון כי ברובו לא יותר מאשר פייק ניוז, כי יש שם אותן תמונות של גופות זזות כמו שהיה בעזה, היו גם אנשים שנסים על נפשם ומתברר שזה קטע מסרט שצולם בקייב לפני כמה שנים, והיה גם תיעוד של חיילים רוסים שנלקחו בשבי שמתברר שהם בכלל אוקראינים, והיו תמונות של נשים וילדים שנלקחו מסרטים וממלחמות אחרות ועוד הרבה קטעים מזויפים שרצו ברשתות, אותה שיטה שערביי יהודה שומרון ועזה משתמשים בה נגד ישראל בכל מבצע, ואותן מצלמות שמחלקים ארגוני שמאל ישראלים ומערביים, ואותם מפגינים שכל עיסוקם הוא להפגין נגד ישראל, היום הוסיפו את רוסיה בזמן שהורידו קצת את המינון הישראלי כי בכל זאת לא קורה הרבה בזירה שלנו, אה נכון הפעם רבים מאתנו מחנה הימין הצטרף אליהם, ונראה כאילו ממשלת עבאס בנט לפיד מתחילה לחלחל ומקבלת במקרה הזה לגיטימיות מהצד שהיה שפוי עד לפני שבוע.

אל לנו לשכוח שמדינת ישראל עומדת מול איום אכזרי שבעצם אותן מדינות שאנחנו עומדים לצדם במלחמה הזו, הם עומדים נגדנו ומכשירים את הפעילות האיראנית להשגת נשק גרעיני, לא רק זאת כי גם אותה מדינה שאנחנו עומדים נגדה במלחמה הזו, היא אותה מדינה שמאפשרת לנו פרוזדור למתן מכות מנע, שתרחיק מגבולותינו את החימוש האיראני לזרועותיו מצפון, והאמוציות שאנחנו מגלים והרצון להראות לכולם שאנחנו מצטיינים בהומניטאריות שלנו, ויש הדוחפים שנהיה יותר חריפים מאוקראינה עצמה נגד רוסיה, ורק חסר שיבקשו שנשלח כוחות מזויינים להילחם למען אוקראינה.

עוד נקודת מפנה שעלולה להתנפץ לנו בתום המלחמה, שיהיו קולות שיאשימו את היהודים שהכניסו את אוקראינה למלחמה מיותרת שהביאה להרס וחורבן במדינה, שכן ידוע לכולם כי הנשיא האוקראיני ממוצא יהודי, ויש כבר ציוצים נגדו בנוסח שהשליח היהודי משמש כזרוע ארוכה של הציונות העולמית שפועלת להשתלט על העולם.

לסיכום, אולי נוריד קצת את הרגל מהדוושה והפעם לנסות לא להתבלט מדי, ולתת לאחרים להוביל את המלחמה הזו שאין לנו בה חוץ מנזק ברור, ורצוי שנשב על הגדר לעשות את החובה ההומניטארית בשקט בלי צעקות, לסייע ליהודים לצאת למקום בטוח ולחבק אותם, אך בוודאי לא לקחת צד בסכסוך ולהחזיק ביודעין בצד הבוער של החבל, כי ברור שהכוויות לא יחלימו מהר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סוכם: יוקם כבל חשמלי שיעבור בין ישראל לקפריסין

רועי אזולאי

פגישת רה״מ לשעבר נתניהו עם הנשיא ביידן

מערכת ליכודניק

גליון ליכודניק

דניאל

המרויחים והמפסידים בסאגת הבחירות

אריק זיו ויזר

חסינות איננה הודאה באשמה

חיים פוזן

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בצפת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן