26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

לא בית ולא יסודות – אלי חזן

מאמרו של דמיטרי אוסטרובסקי הוא עוד אחד משיטות ההטעיה בה נוקטים חברי "מנהיגות יהודית" על מנת לאסוף להם תומכים בתנועת הליכוד. מה באמת מסתתר מאחורי שיטות אלו ? האם אין הדרך הזו מזכירה שיטותיהם של גופים קונטרוברסליים אחרים לאורך ההיסטוריה ? והאם אכן יתנו חברי מנהיגות יהודית תשובה ישירה, ממוקדת וכנה לשאלה האם הם מאמינים בתורתם הלאומית ליברלית של ז'בוטינסקי ובגין ?

בתחילת מאמרו טוען מר אוסטרובסקי שמשה איפרגן כתב "עוד מאמר שטנה כנגד מנהיגות יהודית", טיעון מופרך מיסודו הדורש תשובה חד משמעית : איפרגן לא כותב מאמרי שטנה אלא מאמרים  הבאים להגן על תנועת הליכוד מפני גורמים שוליים המנצלים את השיטה הדמוקרטית בתנועה לרעה. השפה של איפרגן היא שפה ראויה שאיננה חורגת מן הכללים המקובלים והבלתי כתובים. מי שרוצה לקרוא דוגמאות של מאמרי שטנה מוזמן להיכנס לעיתונים אנטישמיים המופיעים במדינות ערב ובקרב גורמים מחתרתיים במדינות אירופאיות. הוא לבטח יבחין בכך שמאמריו של איפרגן הם לא מאמרי שטנה אלא מאמרים לגיטימיים וראויים. עצוב שרק איפרגן וקומץ פעילים בתנועה עומדים לבדם ומצביעים על הסכנה שמנהיגות יהודית מייצרת. אם כן, לטעון שכותבים נגד מנהיגות יהודית מאמרי שטנה היא עוד דרך להסית את תשומת הלב ממוקד הדיון ומוקד הדיון הוא הבעייתיות של "מנהיגות יהודית" ושל מנהיגה משה פייגלין.

 

מה שמסתתר מאחורי השיטות של מנהיגות יהודית היא הרצון להגיע אל הזרם המרכזי בתנועת הליכוד, משם להשתלט בצורה לגיטימית על השלטון במדינת ישראל ולאחר מכן ליצור מדינה אשר עקרונותיה והלך רוחה מנוגדים תכלית הניגוד לערכים הליבראליים של אבות המדינה היהודית בארץ ישראל כהרצל, ז'בוטינסקי, ויצמן, בן גוריון ובגין.

 

השיטה הזו של חדירה לזרם המרכזי בדרכים דמוקרטיות עקלקלות היא שיטה ידועה לאורך ההיסטוריה בה השתמשו לא מעט מנהיגים שנויים במחלוקת.

חברים רבים בתנועה שואלים אותי כיצד אני יכול להשוות בין תנועות פשיסטיות לתנועה כמו "מנהיגות יהודית"? שואלים אך נראה שמפספסים את המטרה.

אבקש להבהיר כי אני לא משווה ולעולם לא אשווה בין מעשי התנועות כי אין כאן שום מקור להשוואה. אני מתנגד תכלית ההתנגדות למנהיגות יהודית ולדרכה אבל אינני טוען שמעשי חבריה דומים למעשים הזוועתיים של חברי התנועות הפשיסטיות. השוואה שכזו תגרום לזילות השואה והמעשים האנטישמיים כנגד היהודים באשר הם.

 

מה שכן, יש מקור השוואה אחד והוא הרצון של תנועות אנטי דמוקרטיות להגיע לשלטון בדרכים דמוקרטיות על מנת לחסל את אותן דמוקרטיות בהן חיים. זה מה שמנהיגות יהודית מבקשת לעשות ואת הבסיס לטיעוניי אלה הבאתי בעתירה שהגשתי יחד עם חברי משה איפרגן לבית הדין העליון של התנועה.

 

לסיכום, הייתי מבקש ממר אוסטרובסקי וחבריו לענות בצורה ישירה וכנה האם הם מאמינים בדרכם הלאומית ליבראלית של זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין ?

את התשובה לכך לא קיבלתי ולא אקבל משום שהם בפשטות אינם מאמינים בכך. מבט על מקורותיהם, דרך התנהגותם בעבר ובהווה ואמונתם של חברי מנהיגות יהודית מספקים תשובה מבוססת לשאלה זו.

 

הליכוד היא כיום תנועה שמרנית ליבראלית המובלת על ידי אדם שפרץ את הדרך הקרויה "השמרנות החדשה" וכזו היא צריכה להישאר. חברי מנהיגות יהודית מוזמנים להקים להם תנועה פוליטית עצמאית משלהם או להצטרף לברוך מרזל אשר ממילא רוב חבריה הצביעו עבורו. אני מניח שהם לא יעשו זאת כי אז משקלם הציבורי יהיה שולי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברצלונה בארץ: לתת כבוד בלי להתרפס

אלי חזן

מ.ק. 22 : הסדרה הגאונית שיכולה לחזות התנהגות של פוליטיקאים

אלי חזן

מו"מ שישמור על האינטרסים של ישראל

אלי חזן

החירות שיוביל יעלון ?

אלי חזן

נגד השחיתות: להפעיל גם חוקרים

אלי חזן

מונדיאל: לא תוכלו להתעלם

אלי חזן
דילוג לתוכן