22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
לא אקטואלי - עדי ארבל

לא אקטואלי – 1.11.14

לא אקטואלי. המדור של עדי ארבל בשבוע הזיכרון ליצחק רבין ז"ל 

 

בוקר רטוב

מתעורר. קולות גשם. שיט, הכביסה. קופץ מהמיטה. נזכר שאין לי מכונת כביסה. חוזר לישון. מתעורר. שיט, 11:00.

 

שר על הפנים

למה למדינת ישראל לא יהיה שר פנים בחודשים הקרובים? בשבוע שעבר נערכה בוועדת הפנים של הכנסת ישיבת פרידה משר הפנים גדעון סער. החלטתי ללכת בעיקר כי חלק מסדר היום היה הצגת עיקרי חוק המסתננים החדש, לאחר שבג"צ פסל (שוב) את החוק הקודם. סד הזמנים שהעמיד בג"צ מחייב את הכנסת לחוקק חוק חדש תוך כמה חודשים. לזכותו של גדעון סער ייאמר כי למרות שהוא בדרכו החוצה מהמערכת הפוליטית, הוא מנסה לקדם הצעת חוק חדשה בזריזות. אלא שהמינוי של שר הפנים החדש (ככל הנראה גלעד ארדן) מתמהמה. מדוע? מסתבר שאת ראש הממשלה, לא מטריד משרד הפנים או תחום המסתננים, אלא הבחירות לראשות הליכוד. כן, כן, אותן בחירות בהן לנתניהו אין מתחרים ממשיים. נתניהו מבין שמינויו של ארדן כעת יביא לעוד קצת מינויים ועוד יותר אכזבות, שעלולים להקים עליו אויבים מתוסכלים מבפנים ולהפריע לאווירת הניצחון הסוחף ולאישור התיקונים בחוקת הליכוד שהוא יוזם. אז מה עושים? לא ממנים שר פנים חדש עד להודעה חדשה. ושתושבי דרום תל אביב יסתדרו עם בג"צ והמסתננים עוד כמה חודשים.

 

פרשת תולדות

אם להאמין למה שקורה בפרשות הראשונות של ספר בראשית, האבולוציה האנושית היא כמו זו של הטלפונים הסלולריים: ככל שהדגם יותר מתקדם, תוחלת חייו יורדת.

 

כדור בלב

  1. מי שירה ביהודה גליק ביקש להתנקש בלב של העם היהודי.
  2. הר הבית הוא סמל. יהודה גליק הוא סמל. לכן ניסיון ההתנקשות אמש הוא לא פחות מניסיון לרצח עם.
  3. לפעמים רק מכה כואבת מרפאת ניוון מחשבתי ומוציאה את העם היהודי משעבוד לגאולה. נקווה שזה גם מה שיקרה הפעם ביחס להר הבית.
  4. יכול להיות שג'ינג'ים הם קבוצת סיכון להתנקשויות?

 

שלוחת השילוח

עוד חלום שמתגשם: בית המדרש לציונות, אותו הקמתי עם כמה חברים אי שם ב-2009, עולה עוד שלב ופותח לראשונה תכנית בבית בן-גוריון בעיר העברית הראשונה. תל-אביבים, נגמרו התירוצים.

 

לזכרו של יצחק

חידה לי אליך, יריב אופנהיימר: מי כתב את הטקסט הזה? "אני שולל מוסריותו של כל יהודי, הדורש מן היהודים להישאר מיעוט לאומי בכל העולם, אך פוסל מוסרית את התביעה מערביי ארץ ישראל להשלים עם מעמד של מיעוט לאומי מכובד במדינה יהודית. לא אתפלא אם נשמע בפי 'אבירי המוסר' האלה 'הבנה אובייקטיבית' כלפי כנופיות מרצחים, הזורעות הרג בגבולותינו." התשובה, למקרה שאין לך מושג ירוק, היא יצחק טבנקין, ממייסדי מפלגת מפא"י, היום תנועת העבודה אליה אתה משתייך. נדמה לי שאפילו טבנקין היה מתפלא אם את היה יודע שקולות 'אבירי המוסר' אותם התיימרת להשמיע אמש, היו מגיעים מחברי מפלגתו.

 

מורשת רבין

עצרת יום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל תיערך הערב. בלי בג"צ ובלי בצלם. לא נשכח!

 

בר בי רב

הידעת? הסיבה שיש רב עיר אשכנזי ורב עיר ספרדי היא כדי שיהיה לכל רב עם מי לריב. ובאמת? הכפילות העדתית בתפקיד רב העיר היא מפלגת, מסרבלת, מכבידה ומשחיתה. לא מאמינים? תקראו את המחקר (או אפילו רק את התקציר) של המכון לאסטרטגיה ציונית.

 

רופאים ללא גבולות

מותו של הרופא הערבי-ישראלי שהצטרף לדעאש גורם לי לתהות אם רק אני חושב שזו התפתחות מאד חיובית שדעאש החלו בהקמת חיל רפואה?

 

להצעות מגוונות: [email protected]

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לא אקטואלי – 5.12.14

אלי חזן

לא אקטואלי – 16.10.14

אלי חזן

לא אקטואלי – 5.10.14

אלי חזן

לא אקטואלי – 14.11.14

אלי חזן

לא אקטואלי – 5.10.14

אלי חזן

לא אקטואלי – 30.11.2014

אלי חזן
דילוג לתוכן