19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

כשפגשתי את ראש הממשלה יצחק שמיר

ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר ז”ל, סימל אולי יותר מכל את הסבלנות היהודית, את האמונה בצדקת הדרך, ואת הנחישות להמשיך ללכת בדרך גם אם זו ארוכה, כואבת וכפוית טובה. אך לא באתי לכתוב ביוגרפיה על יצחק שמיר. את זה כבר עשו ועושים רבים ומלומדים ממני. אך אביא סיפור- הפעם בה פגשתי את ראש הממשלה יצחק שמיר ז”ל.

 

 

זה קרה בשנת 1988 או 1989 כשהייתי בן 5. ראש הממשלה שמיר הגיע לבקר במרכז הקליטה בבית מילמן ברחוב טאגור בתל אביב, שם התגוררנו בחצי השנה הראשונה אחרי שעלינו לארץ. מאוד התרגשתי מכך שאני הולך לראות את ראש הממשלה, וכילד בן 5 ציירתי ציור יפה כדי לתת לו לכשיגיע. 

כשהוא הגיע, הוא עבר בין קהל העולים שהגיעו לרחבת הכניסה של מרכז הקליטה. אז עוד לא עלה על דעתו של אף אחד, שאפשר לפגוע בראש ממשלה בישראל, ושמיר הלך בתוך הקהל, בלי טבעת מאבטחים שהיום מקיפה כל ראש ממשלה כשהוא נמצא בפומבי,  ואני יכולתי לעמוד ממש לרגליו. שמיר לא היה איש גבוה, בלשון המעטה, רק אדם גדול, ואני הבטתי עליו כלפי מעלה ממרומי חמש שנותיי. הושטתי לו את הציור כדי לתת לו אותו. ראש הממשלה לא לקח אותו. כנראה שהוא פחד שהוא לא יוכל לשמור אותו ושחוקי המדינה יחייבו אותו לשים אותו במוזיאון, ציור כל כך יפה, כיוון שקיבל אותו כמתנה במסגרת תפקידו. אני, כמובן, יצאתי מכל הסיפור מאוכזב. ראש הממשלה לא לקח את הציור שלי.

 

ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, 1915-2012, יהי זכרו ברוך. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הקול קול יעקב והידיים ידי עשו

אריק זיו ויזר

כבוד וגאווה להיות ליכודניק – זיו דשא

אריק זיו ויזר

שבעים ושמונה שנים לפטירת ראש בית”ר

אפרים אבן

פרשת בוא -מאמינים בשקרים של עצמנו : “הֲטֶרֶם תֵּדַע, כִּי אָבְדָה מִצְרָיִם”

עינר אביב

יומן מלחמה (עפ”י המסתמן – אולי אחרון!!) /מאת:אלעד מרון

אריק זיו ויזר

דמוקרטיה ללא מנהיג – הפקרות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן