24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

כשאמיתי שיף פגש באיום המנהרות מקרוב

כתב ליכודניק אמיתי שיף חווה את איום המנהרות בעצמו ויש לו מה לומר לשר החינוך נפתלי בנט 

 

 

 

איום המנהרות נכנס לתודעה הציבורית כ”איום משמעותי” בעיקר לאחר מה שנקרא ההתנתקות.   או כפי שיותר נכון לקרוא לו הנסיגה החד צדדית מישובי חבל עזה ודרום השומרון.  בעבורי, כמי שהיה חלק מחייל האיסוף הקרבי ברצועה וכמש”ק מודיעין ולבסוף בחטיבת המחקר של אוגדת עזה, איום המנהרות לא היה חדש.  כבר אז התחלנו ללמוד על התפתחותו.  בשבילי איום זה היווה גם רגע אישי קשה.

 

היה זה בלילה שבין ה-28-29.2.2004,  לאחר שחדרו שני מחבלים לשטח אזור התעשייה ארז והרגו את חייל המילואים אמיר צימרמן ז”ל מכפר מונש.  זאת הייתה הפעם הראשונה שפגשתי במנהרה שכזאת ולקחתי חלק מהתיעוד המבצעי של המנהרה ששימשה לחדירת אותם טרוריסטים.  המנהרה הייתה באורך של 35 מטרים ומצאנו בתוכה כלי חפירה ומדים של שוטרים פלשתינאים.

 

מאז היו עוד כמה פעמים שמנהרות שמשו לחדור לאזור התעשייה ארז.  במו עיניי ראיתי איך הפלסטינאים בעצמם הורסים את הכלכלה שלהם ואת עורק הנשימה שנבנה בעבורם.  כמובן שדבר זה היה מכוון מצד אותם ארגונים כמו חמאס ושאר הארגוניים שביקשו ליצור תלות של האוכלוסייה בהם.  המנהרות הפכו להיות חלק מאותו ציר כלכלי בעיקר בדרום הרצועה מול הגבול המצרי. במה שהציבור מכיר כאזור רפיח.

 

אין לי מושג על מה דיברו או לא דיברו בישיבות הקבינט שלפני מבצע צוק איתן כי לא הייתי שם!  אך השבוע לשכת ראש הממשלה הוציאה תגובה בה היא פרסמה תאריכים בהם התנהלו דיונים על איום המנהרות.  לשכת ראש הממשלה הוציאה את תגובתה בעקבות הרצון של שר החינוך בנט שמחפש את הרלוונטיות שלו בזירה ומנסה לקבע שהוא היחיד שזיהה את האיום המנהרות וקרא לפעולה.  לפרוטוקולים הפתרונים.

 

צודק יו”ר ועדת חוץ וביטחון ח”כ אבי דיכטר שאין מקום לבדוק את הצלחת מבצע צוק איתן דרך ועדת חקירה.  בכלל לא בכל מקרה יש צורך להקים ועדה שתחקור.  מה גם שכאן זה לא המקרה.  דרושה למידה מתמדת ואנחנו יודעים לעשות זאת וכבר עכשיו הממשלה מיישמת מרכיבים רבים מאותם מסקנות חשובות.

 

בכלל נראה שיש מי שמנסים להציג את ממשלת ישראל ואת העומד בראשה בנימין נתניהו,  כאילו זה לא מעניין אותו, שכל עיסוקו זה הוא עצמו.  מדובר בטיעונים נלוזים!  אין דבר יותר מרכזי מהביטחון ומהבטחת קיומנו כמדינה חזקה ובטוחה ביטחונית וכלכלית.  שבו ראש ממשלתנו נתניהו עסוק בו יומם וליל.

 

כפי שדיווחתי כאן בדובדבנים פוליטיים לשכת ראש הממשלה הוציאה סרטון וידאו שמראה את השלמת הגדר בגבול סיני.  וכן את השלמת המקטע של הגדר מאילת עד שדה התעופה תמנע.  וכמו כן יש את  העבודות להקמת מכשול אפקטיבי באזור תרקומיא-מיתר, נעשים עוד פעולות גם במישור של בלימת איום המנהרות.

 

בנוסף לכך ראש הממשלה ממשיך למנף את מדינת ישראל מדינית ולפרק אחד לאחד כל טענה אבסורדית על כך שאנחנו נמצאים באיזה שהוא בידוד מדיני מדומיין שמטיפים עליו בשמאל.  דבר אחד ברור יש מי שהיו רוצים שמדינת ישראל תהיה חלשה ומבודדת.  אין לנו את הלוקסוס הזה ובכך כמה טוב שלא השמאל בשלטון ואנחנו כן!

 

שתהיה לכם ולמשפחותיכם שבת שלום שקטה ורגועה!

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נסיכה שהיא חסידת אומות עולם

אלי ורד חזן

ירושלים בסכנה /מאת: מיכאל לובוביקוב

אריק זיו ויזר

פייגלין פוביה או פייגלין מניה ?

אלי חזן

לגבות מחיר מסרקוזי

אריק זיו ויזר

בעיות בשירות החוץ בבולגריה?

אלי חזן

פרשת השבוע “צו”

אלי כהן
דילוג לתוכן