18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

כרוניקה של השבתת לימודים

ביום ראשון השבוע הושבתו הלימודים בעיר באר שבע בשל ירי רקטות על ערי הדרום-בכתבה נדון אם מהלך של השבתת לימודים בצל ירי רקטות נכון  או לא ולמה.

בלילה שבין יום שבת לראשון אחזה את העיר באר-שבע תחושה שמזמן לא הורגשה, יש שיקראו לה פחד, יש שיקראו לה תחושת אי וודאות, יש כאלו שיקראו לה אי נוחות וכאלו שיקראו לה דיכאון ואכזבה מממשלה שאולי זנחה את הדרום לגורלו, התחושה הזאת נבעה מחידוש ירי הרקטות לכיוון העיר.

כמו בעבר כתוצאה מהירי החליט ראש עיריית באר שבע מר רוביק דנילוביץ להשבית את הלימודים,  כחלק מהמשוואה שהוא קבע לא לומדים כשיורים.
רבים יטענו שזאת הייתה החלטה שגויה שכן- באותו היום לא נורו שוב רקטות לכיוון העיר ולכן זה היה יום מבוזבז ויהיו כאלו שגם יטענו שיש מרחבים מוגנים בשטחי בתי הספר ולכן ניתן ואף רצוי לעשות לימודים ביום ירי כבכל יום רגיל- להתנהג כאילו שום דבר לא קרה ולהמשיך בשגרה.

לדעתי האישית, טיעונים אלו לא מחזיקים ובמאזן הכוחות של בעד השבתה לנגד השבתה, הבעד לוקח ובגדול, ממספר סיבות:
1)ניסיון העבר:בעבר היו בעיר באר שבע שתי פגיעות ישירות בביתי ספר:האחת בכיתת לימוד והשנייה באולם ספורט, השאלה שצריכה להישאל מה היה קורה אם היו מתקיימים באותם הימים לימודים?מה היה קורה אם הכיתה הייתה מלאה באותו הרגע?אם האולם ספורט היה מלא?

2)מיגון חלקי בלבד:לא כל מוסדות הלימוד בעיר ממגונים- לא ניתן להשבית חצי מהמערכת ולאפשר לחצי השני ללמוד כרגיל.

3)אפקט הפניקה:מה לדעתכם יקרה בזמן אזעקה כאשר 500-1000 איש ואולי אף יותר מתחילים לרוץ בבהלה לכיוון המרחב המוגן- ממהרים להגיע אליו?התשובה היא דיי פשוטה, לא בטוח שכולם יספיקו להגיע, יכול להיות שחלק יפגעו תוך כדי הניסיון להגיע אליו(מדחיפות שיוצרו לא בכוונה, מנפילות וכו')-התלמידים יפגעו רק בגלל הפניקה.

4)תגובה הולמת:במידה ואחרי ירי הלימודים בדרום היו מושבתים עד הודעה חדשה על ידי כלל ראשי הרשויות(או לפחות רובם), תגובתה של הממשלה לירי הייתה אחרת ואולי ההרתעה והשקט האמיתי היום חוזרים לאזור ולישראל. 

נסכם בקצרה,  אומנם לא היה ירי נוסף ביום ראשון ולכן יכול להיות שהיום היה "מבוזבז" אבל אם נסתכל על התמונה הכוללת אם נבחן את את הנושא בראייה  אסטרטגית צרה ורחבה, עושה נכון ראש העיר שמשבית את הלימודים ועלינו לקוות שראשי רשויות ילכו בעקבותיו(חשוב לציין שראש עיריית אשדוד גם השבית את הלימודים באותו היום)

*חשוב להזכיר את תושבי עוטף עזה אשר חווים את התחושות הללו יום ביומו.
*הכותב הוא באר שבעי, מייסד "צעירי הליכוד, הקבוצה הדרומית" ו"פורום הצעירים למען הדרום" ומשמש כיו"ר הארגונים הנ"ל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שבת בראשית

עינר אביב

פרשת נח – כישלון מנהיגותי ?

אריק זיו ויזר

נתניהו רוצה את דורי גולד

אריק זיו ויזר

דוד אנקווה חבר הנהלת הליכוד העולמי וחבר מרכז

אריק זיו ויזר

אין חדש תחת השמש – שער ידיעות אחרונות מלפני 21 שנה, יום שלישי, תאריך 10.7.1990

אריק זיו ויזר

במימונה של קטי ואשר שיטרית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן