24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בליכוד

כנסת ישראל בין טראמפ, התאגיד והתקציב הדו- שנתי

אמיתי שיף עם דיווח יום רביעי מהכנסת. משעמם זה לא

בכנסת ישראל יש מי שמתחילים לפנטז על דונאלד טראמפ כנשיא הבא של ארצות הברית. עזבו אתכם הצעת הפשרה על עמונה, הקרב על תאגיד השידור או המהומה סביב הרפורמיים והקונסרבטיבים על הסדר הכותל.

 

יום רביעי הוא יום של הצבעות בכנסת,  חברי הכנסת השונים רצים מפגישה להצבעה או מדיון בוועדה עד  להצבעה המכריעה באולם המליאה.   על הפרק הרפורמה בשידור הציבורי כן התייעלות לא התייעלות? כן תאגיד לא תאגיד?

 

שאלות חשובות על חופש הביטוי נעלמות בין לבין בשל הפוליטיזציה שמשתלטת.  מושב החורף שנפתח כבר בתחילתו של השבוע נפתח כשברקע המשימה החשובה ביותר על הפרק היא לצלוח את חודש דצמבר בהצלחה.

 

עד אז על הממשלה להעביר את תקציב המדינה לשנים 2017- 2019.  מדובר בתקציב דו-שנתי כמו שהיה בשנים 2009-2013.  על הפטנט חתום שר האנרגיה יובל שטייניץ שבזמנו שימש כשר האוצר.  ראש הממשלה מאז אימץ את הרעיון בעיקר כיוון שהוא מבטיח המשכיות ושרידות פוליטית לממשלה.

 

מדובר בדיל טוב גם לשותפות הקואליציה וגם לנו לליכוד מאחר שכל אחת רוצה לבוא עם נדוניה של עשיה והוכחות עשייה לבוחר.  כלכלנים ופקידות האוצר לא ממש אוהבים את רעיון התקציב הדו-שנתי ופקיד האוצר ששוחחתי אתו היום בכנסת אפילו מקלל את שהוכתב לו ולחבריו הפקידים באוצר מלמעלה.

 

הצבעות חשובות היו היום במליאה. בקריאה טרומית עברה הצעתו של ח”כ אלי כהן מכולנו על פיצול דירות ,  תיקון לפקודת הרשויות המקומיות של דויד ביטן גם כן עברה.   את הדרך לכנסת ליוו נהגי אגד במחאתם על ההסכם שלהם מול המדינה לא לשבע שנים כפי שהמדינה מבקשת אלה לעשרים שנה כפי שהם דורשים.  עכשיו הם מאיימים בשביתה של יום שלם בשביעי לנובמבר.  ראש הממשלה נתניהו ויו”ר כולנו שר האוצר כחלון הקימו צוות לפתרון משבר התאגיד.

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מקרה הבוחן של סער

אריק זיו

שרי הליכוד זועמים על בג”ץ

אלי חזן

הכירו את המועמדת : קרן ברק

אריק זיו

ביבס : “נבחרתי לעשייה”

אריק זיו ויזר

התובנות מהמשבר בממשלה

חיים פוזן

שגרירות ארה”ב בירושלים?

ד"ר אביגדור הדר
דילוג לתוכן