21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
בעז העצני

כמה שאלות בנוגע למצב בדרום /מאת:בעז העצני

המצב בדרום יוצר הזדמנות לחשבון נפש לאומי לאור פרספקטיבה של 20 שנה. להלן כמה שאלות:
-למה עכשיו? מה ההבדל העקרוני בין אשדוד ובאר שבע לשדרות וניר עם? כמה קילומטרים?
-לפני כשנה לא היתה לחמאס יכולת תקיפה עמוקה, היה ברור שהרגיעה תוביל להגדלת טווח הטילים. להמתנה יש כעת שמות – בבר ועקנין ז”ל מנתיבות, ואירית שטרית ז”ל מאשדוד. מי לוקח אחריות?
– מה דעתך כעת על “החפצים המעופפים” מר וייסגלס? ואתה, כבוד הנשיא, “קאסמים שמאסמים”? ומה דעתך על “המזרח התיכון החדש” שיצרת? ואתה, גלעד שרון “הימני”, אולי כבר תפסיק ליילל? “איפוק זה כח”, לא?
-האם השיתוק של הפוליטיקאים חסידי ההתנתקות נבע מחוסר יכולתם להודות בטעותם ובמחויבותם אליה? מי ישלם על שיקול הדעת העקום שלהם? -האם לא היה פשוט יותר במקום לברוח, להכות את החמאס לפני שהיו לו צבא מצוייד בטילים ארוכי טווח, בונקרים, טילי נ”מ ונ”ט? היתה בעיה לכבוש את מוקדי הטרור בזיל הזול, לפני שהגיעו החימוש, המדריכים האירניים ונציגי אלקעידה? לפני חטיפת שליט? מי ישלם על מותם המיותר של חיילים ואזרחים כתוצאה ישירה של המדיניות הזו?
-לשם מה הפכו 9000 יהודים לפליטים וישוביהם נהרסו? מי ישלם על הקרע החברתי, על העלות הכלכלית, על הלגיטימציה לשחיתות של שרון שהרעילה את האוירה הישראלית, על הנזק לצה”ל?
-מי הגאון\נית שהסכים\מה להשתתפות החמאס בבחירות?
-כעת תוקף צה”ל מסגדים בעזה. למה לא נגעו במסגד בחן-יונס שממנו ירו ומיררו את חיי תושבי נווה דקלים?
-איך בעצם הפכה רצועת עזה ורפיח למוקד טרור? לא בגלל אוסלו והבאת ערפאת וכנופייתו באדיבות ממשלת רבין- פרס- ביילין?
-מי איפשר להפוך את עזה מעיר שישראלים הסתובבו בה, לאפגניסטן? מישהו עשה חשבון היסטורי מי מאיתנו טעה ומי צדק? אמנם חשבון כזה יעמוד בסתירה לקריאתו של נשיאנו הדגול שלא ללמוד היסטוריה, אך האם עיסוק בהיסטוריה עלול להוביל לתמיהות ומסקנות לגבי חתן ‘פרס נובל לשלום’, ‘איש החזון’, שמעון פרס?
-האם האיפוק נוכח הפגזת ערינו אינו נכדו של האיפוק החולני שכפה אלוף פיקוד הדרום, מתן וילנאי, על צה”ל נוכח ידויי הסלעים עליהם באינתיפאדה הראשונה בעזה?
-למה התקשורת לא משמיעה לעולם את הקלטת דברי רבין משנת 1995: “לא היתה אף קטיושה מעזה ולא תהיה”? האם זו הסיבה שאותם טילים, כשהם נוחתים על קרית שמונה נקראים בתקשורת הישראלית “קטיושות”, ובאשקלון הופכים ל”גראדים”?

-האם מישהו בודק עד כמה קשרים כלכליים עם הרש”פ המושחתת מנציחים את קיומה של ממלכת הטרור הזו? מה בנוגע לבדיקה עד כמה מממנת ישראל את הטרור נגדה ומי מרוויח מכך?

-דיכטר, שכראש השב”כ אמר בועדת חוץ ובטחון כי “ההתנתקות תוביל להפיכת עזה ללבנון וצפון השומרון לעזה”, שתק מאז שהשתלב ב”קדימה”. לאיזה דיכטר להאמין, למוקדם, שצדק, או לנוכחי שקיבל ג’וב ומחפה על האסון?

-אולי בכלל מגיעה תודה למתנחלים המתעקשים להגיע לחומש, גורמים לצה”ל לשהות באיזור ובכך תורמים למניעת הפיכת נתניה, כפר סבא ופ”ת לשדרות ב’?
-האם יתכן שהמפגינים על הגג בכפר דרום צדקו? אולי במקום כתבי אישום צריך להעניק להם פרס על אזרחות טובה?
-האם לא הגיע הזמן לתקן את הטעות הנוראה, לפחות בצפון השומרון? שם זה אפילו לא כרוך בתשלום בחיי אדם.
אין ספק כי ערב המבצע בעזה הגענו לשפל בטחוני חריף, אך האם זו הפעם הראשונה? האם כשהמאבטח של שר הביטחון פרץ בשדרות איבד את רגליו, כשנפגע בית השכן של השר דיכטר, כשבפעם הראשונה נפל טיל באשקלון, גם אז לא היה מקום לומר “עד כאן”?

למה הפוליטיקאים שלא נקפו אצבע במשך שנים התעוררו דווקא כעת? אולי כי הסמיכות של ההתלקחות הנוכחית לבחירות עלולה הפעם לפגוע גם בכיסאותיהם של החבורה שאחראית לאסון? למה דווקא עכשיו הם פתאום רוצים לנצח?
שאלות. רק שאלות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליכוד מפחד לשלוט /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר

התקשורת בשרות האוייב /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר

עת פרובוקציה /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר

נתניהו החזיר את אוסלו

אריק זיו ויזר

הגול העצמי של נתניהו

אריק זיו ויזר

נתניהו, איראן והתירוצים /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן