22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

כמה קל זה לפגוע בנאמנים, כמה קל להועיל לשמאלנים

בשבוע שעבר החליטה הממשלה על “קידום אנרגיה מתחדשת במשק החשמל”. כל הכבוד. מדינת ישראל היא מדינה שטופת שמש, ואין שום סיבה שנמשיך לטנף את המדינה באנרגיה שמבוססת על דלקים, ולא נשתמש בשמש. אבל, המעבר לאנרגיה מתחדשת אינו קל, כי היא דורשת שטחים עצומים והתפוקות שלה נמוכות מאנרגיה שמבוססת על דלקים. לכן, קבעה הממשלה יעד מאוד שאפתני, של 30% אנרגיה מתחדשת מסך האנרגיה בישראל, עד 2030. הגיוני.

אז מה הבעיה? הבעיה היא שב-70% האנרגיה שאינה מתחדשת, יש הרבה מאוד פוליטיקה וכסף. החלטת הממשלה קובעת כי בתוך פחות משלוש שנים, יש לעמוד בתוספת הספק ייצור חשמל בגז טבעי של 4,000 מגה וואט. בנוסף, הממשלה קובעת, ולצערי לא בתום לב, שכל ייצור החשמל הנוסף יוקם בסמוך למקומות בהם היא מופקת היום, כלומר: בעיקר בחדרה ובאשקלון. לכאורה, יש בכך הרבה היגיון. המקומות האלה מפיקים חשמל כבר כיום, אז למה לערב מקומות אחרים? תושבים אחרים?

אז זהו, שזה ממש רק לכאורה. למה? כי כל הדרג המקצועי, מומחי האנרגיה, מכל משרדי הממשלה, אומרים שחייבים להקים תחנה חדשה במרכז הארץ, ולא בדרום או בצפון. ליתר דיוק, יש כבר תחנה אחת, שאושרה בסמוך לכפר סבא, אבל צעקות תושבי השרון שם הכניעו את שטייניץ ושרי הליכוד, לקבל את ההחלטה שקיבל.

שרי הליכוד קיבלו את ההחלטה היקרה שתעלה לכולנו את מחירי החשמל. כדי לספק את צרכי מרכז הארץ, ואם מעבים את ייצור החשמל בצפון ובדרום, צריך לסלול עוד אלפי קילומטרים של קווי הולכה. כמה זה עולה לנו? מאות מיליוני שקלים. ייצור חשמל במרכז הארץ, לעומת זאת, יקרב באופן ניכר בין אזור הביקוש לבין אזור הייצור דבר שיביא לחסכון משמעותי באובדן חשמל ולהוזלת תעריפי החשמל.

לפי נתוני משרד האנרגיה, 54% מצריכת החשמל היא במרכז, אך  כמעט ואין שם ייצור חשמל. המצב הוא כמובן הפוך באזור חדרה ואשקלון. אז תושבי מרכז הארץ ימשיכו ליהנות מהחשמל המגיע עד אליהם ברשת הולכה ארוכה ויקרה, בלי לחוות את הנזקים המתמשכים אצל תושבי אשקלון או חדרה. ואמת, עם התקינה החדשה, הנזקים לא כאלה משמעותיים. אז למה להכפיל ולשלש אותם אצל תושבי אשקלון וחדרה, ולא להחיל צדק חלוקתי גם על כפר סבא והשרון?

השבוע קראתי בעיתון שהמרוויחים העיקריים מהחלטת הממשלה יהיו עידן עופר ודליה אנרגיה (הקיבוצים). כן, כן, שוב הקיבוצים. קראתי ונדהמתי. איך תמיד האיש הזה נהנה מכל החלטת ממשלה, ואיך תמיד הקיבוצים הם הנהנים, ואיך הם ניווטו את את הממשלה, לבגוד בבוחריהם. עופר והקיבוצים יגזרו את המיליארדים, תושבי כפר סבא והשרון ימשיכו לחייך ואנחנו, בוחרי הליכוד נמשיך לשלם את המחיר. באשקלון ובחדרה למעלה מ-100,000 מצביעי ליכוד , בעוד שכפר סבא והשרון מצביעים באופן מובהק למפלגות השמאל. אין צורך לציין כמה ליכודניקים יש בקיבוצים. זה אולי לא המדד לקבלת ההחלטות, אבל לצערי, זה בהחלט מראה שלא ממש כדאי לתמוך בליכוד. עידן עופר והקיבוצים, לעומת זאת, יכולים להמשיך לסמוך על שרי הליכוד שימשיכו לעשות את הדברים שחשובים להם.

אז מה בעצם למדנו מהחלטת הממשלה ה״הגיונית לכאורה״? למדנו ששוב, הליכוד בוגד באלה שתומכים בו ומחזר אחרי אלה שלא. למדנו ששוב, אותו טייקון ואותם קיבוצים מרוויחים עוד מאות מיליוני שקלים על חשבוננו. למדנו ששוב, שטייניץ ושרי הממשלה לא ממש חושבים עלינו.

זה לא חייב להיות ככה. הממשלה יכולה פשוט להקשיב למומחים האובייקטיביים ולעשות מה שטוב לעם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בחזרה ל – 73′ – פרק ראשון : הרשימה הצבועה

אלי חזן

אמת מארץ תצמח

אלי חזן

מסין באחריות

אריק זיו

מי עומד מאחורי הקמפיין נגד יוסי כהן?

דניאל נחמיה

ארדן חזק בביטחן הפנים

תומר שמש

שיקלי בכנס השמרנות: ״נמשיך לפעול בנחישות כדי להביא להפסקת המימון לאונר”א.”

רועי אזולאי
דילוג לתוכן