19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

כמה הולילנד יוליד לפיד

כמה הולילנד יוליד לפיד

נסיכי השחיתות עם לפיד, פילוג בקדימה השאלה מתי, האם הסכמה בירושלים מסכנת את נתניהו, ברק גורם נזק לנתניהו בהורדת המאחזים עכשיו, האם אחרי שביניש תפרוש מהעליון תמצא בית חד”ש.

 

 

קדימה מתרסקת
המצב של קדימה נראה אבוד. ציפי לבני נראית כעת כאחת שקופצת בנג’י ומתפללת שהחבל לא יקרע. אפילו היא הלכה השבוע לשנוא נפשה אולמרט שיתמוך בה. מעניין, האם היא לא קראה עיתונים? אולמרט עומד מאחורי לפיד שהקים את התנועה למחיקת קדימה. לפיד כבר ישב עם גלעד שרון כדי לתאם עמדות. נשאר אולי להכניס לרשימת “הבנים של” את שאול אולמרט ובא לציון גועל נפש.
רק כתזכורת, שרון תמיד לעג לבנים של מיסדי המדינה שהגיעו לשלטון. מי צריך את הנסיכים האלה היה אומר? עכשיו הבן השני בדרך לעטיני השלטון . 
אך אצל משפחת שרון זה כשרון. הרי בן אחד כבר הורשע והבן השני פשוט הצליח לצאת ללא כתב אישום בפרשת האי היווני.מעניין כמה הולילנד תוליד מפלגת לפיד?
נחזור לקדימה. בכל מקרה אחרי הבחירות לראשות קדימה יש פילוג במידה ולבני מנצחת. דיכטר לא יוכל להישאר בקדימה וכך גם שטרית ומופז אם יפסיד הפעם ילך הבייתה סופית. כמה פעמיים אפשר כבר להפסיד לציפי? והיה אם מופז מנצח לבני כבר הודיע כי לא תמשיך בפוליטיקה ותפרוש. מעניין אם תלך הבייתה או תצטרף לגוף חדש שירכז את השמאל הקיצוני?
לפי הפניות של חברים בקדימה יש מגמה שאם נתניהו קורא להם לבוא ולתמוך בממשלתו הם באים. לא שבע ולא שמונה. יש היום כתריסר חברים בקדימה שברור להם כי הם לא יהיו חברי כנסת בכנסת הבאה ולכן הרבה מהם מעדיפים למשוך עד סוף הקדנציה. לפחות להרוויח עוד שנה ומחצה ולכן הם מחזרים אחרי בכירים בליכוד לראות האם יש אפשרות להגיע להסכמה של הצטרפות חלק מסיעת קדימה. מקורב ללבני אמר : “מי שרוצה ללכת שילך. לבני הביאה את המנדטים. הם כולם נכנסו על הגב שלה. היום זה נראה אולי לא טוב. זה ישתנה. קדימה בראשות לבני תהייה המפלגה הגדולה”.


יאיר לפיד
לפיד מצטרף לשורה ארוכה של תקוות לבנבנות שהשמאל הישראלי הצמיח להפלת הליכוד. כך היה עם ברק, רוני מילוא, דן מרידור, שרון המאותרג, אולמרט שהפך ליונה ללא כנפיים, ציפי לבני שהפכה להיות יונה צחורה ללא נוצות ועכשיו יש את לפיד שהוא התקווה של הלבנבנים הצפונבונים שישבור את הליכוד. גם אם זה יצליח זה זמני ביותר. הרי מי זוכר את הקמת קדימה ב – 2006. אז צפו מסביבה חמישים מנדטים והיום היא זן הולך ונעלם, כך בדיוק יקרה ללפיד – השם החם. לפיד היום מחוזר כמו נערה חתיכה בגיל העשרה, אך הוא יגלה מהר מאוד כי כאשר יחלפו פצעי הבגרות ויעלם הברק והזוהר הוא לפיד יעמוד מול האמת. שישאל את ציפי איך ההרגשה. הרי היא הייתה לפני שלוש שנים התקווה הלבנה ועכשיו כאשר היא לא הביאה את הסחורה בא לפיד ואחרי שלפיד לא יביא את הסחורה מי יבוא? נחכה ונראה.

 

אנה פני הירושלמים בפריימריז?

האם מחוז ירושלים יצביע פייגלין? זאת השאלה הגדולה העומדת במחוז הזה. צריך לזכור כי מבחינת נתניהו החתימה על הסכמה בסניף ירושלים מהווה הצלחה כי רוב תומכיו בסניף נמצאים בתוך ההסכמה. שכן, להסכמה נכנסו למעלה מ – 90 אחוז מהסניף. הדבר חשוב בייחוד לנוכח העובדה שאם אנו לא שוכחים אז לפני עשר שנים נמחקה קבוצה אחת חזקה ביחד עם מנהיגות יהודית. הפעם ההסכמה היא מקיר לקיר אך מנגד לנתניהו ההסכמה בירושלים יכולה להוות מכשול כי עכשיו נשאר רק המאבק על ראשות התנועה. הבעיה היא שבשנים האחרונות יש שינויים מהותיים בתנועה בעיר : כך למשל, הרכבת הקלה יצרה עומסים כבדים באזור של בניני האומה. עיר כמו ירושלים, הייתה צריכה שיהיו בה יותר אתרי הצבעה, לפחות אחד בצפון בפסגת זאב והשני בדרום בגילה או הר חומה.
עכשיו הנעלם הגדול הוא האם הירושלמים יצאו להצביע.

ברק מחמם את הגזרה
אהוד ברק שמבין שלנתניהו יהיה קשה להעביר שריון עבורו ועבור חבר מרעיו בליכוד. אז הוא התחיל להוריד מאחזים. כל שבוע עוד מאחז והדבר נעשה בברוטליות כאשר המטרה היא פוליטית גרידא : ככל שיחמם את הכיפות הסרוגות יותר הם יחתכחו לפתחו של פייגלין. כך, באחוזי הצבעה נמוכים עלול פייגלין לקבל מעל שלושים אחוז ולגרד את הארבעים. מצב זה יצור זעזוע קשה ונתניהו לא יוכל לקבל מצב שהוא ציבורית פייגלין מגיע לסף איום כזה. אז עלול להיות מצב שנתניהו מייצר פילוג בליכוד אך נשאר עם השם ליכוד והאותיות מחל זאת מכיוון שכאשר נתניהו הולך, ילכו איתו רוב מוחלט של הסיעה אם לא כולה, ומכיוון שכך הם יכולים לשמור לעצמם את השם ליכוד, אך בלי התלות של המוסדות והסכנה של הכיפות הסרוגות משתלטות על המפלגה והמקומות בכנסת הבאה.
אהוד ברק מבין את כל זה ולכן הוא דואג לחמם ולחמם את המתיישבים כדי לייצר קרקע לפרוק הליכוד. רבים לא מסכימים עם הסנריום הזה, אך שיזכרו, כי המתווה הזה עלול לקרות.

 

האם בייניש בדרך לבל”ד או לרע”ם תע”ל?
מיעוט מנצל את הדמוקרטיה. כבר היינו עם בשארה. כיצד אותה בייניש נתנה לו להתמודד לכנסת ומספר חודשים אחר כך ברח מהארץ כאשר התברר כי הוא פשוט טרוריסט עם תעודת חבר כנסת. עכשיו מתברר כל יום כיצד אלו שעוד לא הוגדרו כמרגלים או טרוריסטים כמו זועבי וטיבי מעודדים את החמאס בכל צורה שהיא. טיבי משבח את השאידים וזעבי חוגגת עם החמסניקים. ואצלנו יש מתחסדים שמתחבקים עם טיבי וזועבי ומכיוון שעכשיו באופנה שכל מיני מפורסמים מצטרפים למפלגות או מקימים מפלגות, אולי נגלה שבייניש הפורשת מהעליון מצטרפת לרק”ח או בלאד.

 

כרמל לא מורא
במגזין ליכודניק שעומד לצאת השבוע בראיון עם  ח”כ כרמל שאמה הוא יוצא במתקפה קשה על חברים בסיעה. אמנם חלק מהקרבות מוכרים אך כרמל מוריד את הכפפות ואין ספק כי כאשר הוא מגיב על תמלוגי הגז, פרשת ערוץ 10 והקרב על ועדת הכלכלה, אחרי זה – לא יהיה שקט בגזרה שלו.


בן כספית
בפרשנות שלו בן כספית מתבכיין על מעמדו של נתניהו. זה שאין לו תחליף גם הוא הגיע למסקנה. הוא לא אוהב את המצב וממשיך לנגח את נתניהו. מה לעשות שהתוצאות של נתניהו ומעמדו לא נחלשים בעקבות רדיפתו הקבועה כל שבוע? מה שמדהים הוא שבן כספית מתבכיין על הצינון לבכירי מערכות הביטחון. הרי מדינת ישראל שבעה מכל מיני גנרלים שמורידים מדים ומוצנחים לתפקיד ציבורי ממשלתי. הרי זכור לנו כיצד כל בכיר כזה רץ לבצע מסע קניות אצל ראשי המפלגות. בן כספית מתגעגע לאיציק מרדכי ושאול מופז ואהוד ברק. הרי, כאשר אנחנו מביטים ברשימות הגנרלים לא ראינו את האור כאשר הם הגיעו לעמדה. ועוד סיבה למה צריך צינון? פרשת אשכנזי. האם נרצה לראות גנרל שהיה שותף לזיוף מסמך רק על מנת להפיל מועמד לרמטכ”ל בעשייה הציבורית? הרי הצינון יאפשר חקירה מעמיקה למצב הקיים. וברור לי כי עם אשכנזי לא ימצה כספית את הדין כמו שהוא עושה לנתניהו.




אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אני מאשים…!

אריק זיו ויזר

איש השנה של ליכודניק : אורן הלמן

אלי חזן

שטייניץ תתעורר אנחנו מפלגה חברתית

אריק זיו ויזר

בניו יורק יש יורש לנתניהו

אריק זיו ויזר

נתניהו הלולין

אריק זיו ויזר

ברק רוצה פירוק הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן