34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

כחמישים אלף איש בהילולת בושאייף

העדה הלובית חגגה עם עשרות שרים וחכי”ם בהילולת בושאייף בניהולו של יואב דבוש

ביום שני 27/09/10, יט’ בתשרי תשע”א התקיימה בבית הכנסת המרכזי ליהדות לוב על שם הצדקת בושאייף זיע”א ההילולה המסורתית של חול המועד סוכות לזכר שמחת בית השואבה במושב זיתן. על פי הערכות לאירוע הגיעו כחמישים אלף איש מכל רחבי הארץ. מארגן האירוע ויו”ר ההנהלה, מר יואב דבוש: “אני מודה לעשרות האלפים שפקדו את ההילולה כמידי שנה ולאנשי הציבור הרבים ומאחל לכולם זייארה מקבולה”.
 
הילולות בית הכנסת בושאייף מתקיימות פעמיים בשנה, בסוכות ובל”ג בעומר ומגיעים אליהן מידי שנה עשרות אלפי אנשים. במתחם האירוע התקיים יריד דוכנים גדול הכולל: מזון טריפוליטאי, תבלינים, עוגיות של העדה, פולקלור וכו’. באירוע הופיעו זמרי העדה הלובית עם מיטב השירים הטריפוליטאיים אשר סחפו את עשרות האלפים שפצחו בריקודים ושירה. בהילולה התקיימה מכירה פומבית של שמן הסגולות המכונה “קנדייל” וטקס החינה המסורתי במהלכו חולקו לקהל הרחב קופסאות קטנות עם חינה.
בית הכנסת בושאייף זיע”א ידוע כאחד מהמפוארים והגדולים בעולם ומהווה מוקד עלייה לרגל במהלך כל השנה למאות אלפים מהמדינה ומכל העולם. בשנים האחרונות הפכה בית הכנסת בושאייף למקום אטרקטיבי עבור פוליטיקאים וידוענים רבים אשר מגיעים גם להילולות הגדולות.
המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום הגיע לאירוע ואמר בדבריו: “אני מודה לידידי היקר מר יואב דבוש על שהזמין אותי וחשף בפניי אירוע מופלא ושמח כל כך. מי ייתן ובזכות הצדקת בושאייף נזכה לחגוג בהילולה הבאה עם החייל החטוף גלעד שליט”. בסיום דבריו בירך השר את הקהל בברכה הטריפוליטאית הידועה “זייארה מקבולה” שפירושה: שביקורכם יתקבל, וזכה לתשואות מהקהל. מר יואב דבוש בירך את השר והודה לו על שהגיע וכיבד את העדה הלובית. גם סגן ראש הממשלה השר דן מרידור ביקר בהילולת סוכות ובירך את הקהל הרחב מהבמה המרכזית והבטיח ליואב דבוש כי יגיע להילולות הבאות. לאירוע הגיע שר התקשורת משה כחלון שהוא בעצמו בן העדה הלובית ומגיע בדבקות שנים רבות עוד מילדות. השר כחלון זכה לאהדה רבה מאוד מצד הקהל וזאת ככל הנראה לאור מלחמתו הצודקת נגד העלויות המופרזות של חברות הסלולר. עוד נכחו באירוע: שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שר ההסברה יולי אדלשטיין, השר יוסי פלד, שר הרווחה יצחק בוז’י הרצוג, סגנית השר גילה גמליאל (גם כן בת העדה הלובית שזכתה לתשואות בנאומה), סגן השר איוב קרא, יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ אופיר אקוניס, סגן יו”ר הכנסת ח”כ כרמל שאמה, ח”כ ציפי חוטובלי, ח”כ ציון פיניאן, יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין  וראש העיר חדרה חיים אביטן. גם מנכ”ל הליכוד מר גדי אריאלי הגיע לאירוע ובירך את המארגן יואב דבוש על האירוע המוצלח והעמל הרב. כמידי שנה הגיעו יוסי וורד בובליל, בני העדה הלובית שזכו להתעניינות מצד הציבור. בהילולה נכחו פעילי ליכוד מרכזיים מכל הארץ ביניהם: שלומי גבאי, אילן אסל, יוסי זיתון, יאיר רביבו, קטי שטרית, לילך דרשר, איילה שטגמן ועוד רבים וטובים.
האירוע התאפיין בהכנות מדוקדקות של הנהלת בית הכנסת והעומד בראשה מר יואב דבוש.  האורחים הרבים הביעו סיפוק רב מהארגון המופתי של החניונים הרחבים, השילוט הברור והשאטלים. יו”ר ההנהלה ומנהל האירוע מר יואב דבוש אמר כי: “ההכנות להילולת סוכות היו כמידי שנה קשות ומפרכות, אך כאשר השקפתי מהבמה על עשרות אלפי החוגגים התענגתי למראה שמחת האנשים ונהניתי מהתוצר הסופי של העבודה הרבה שלנו. ברצוני להודות לכל עשרות האלפים שפקדו כמידי שנה את ההילולה וכמובן למכובדים הרבים שכיבדו אותנו בנוכחותם. מי ייתן ונחווה עוד הרבה אירועים משמחים ומוצלחים כאלו בעתיד. ‘זייארה מקבולה'”.
 
* ההילולה הבאה של בית הכנסת בושאייף במושב זיתן תתקיים אי”ה בל”ג בעומר תשע”א.
 
** בתמונה- מימין: סגן ראש הממשלה השר דן מרידור ומארגן האירוע מר יואב דבוש.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מערכת החינוך תקדיש שעות ללימוד על העדה הדרוזית?

אריק זיו ויזר

יו”ר הקואליציה והסיעה חוגג יום הולדת – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

סער תומך בשטרית בהתמודדות לכנסת

אלי חזן

החידה השבועית של ליכודניק

אריק זיו ויזר

יום הולדת שמח ליוסי לבקוביץ’ – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

יוזמה במרכז הליכוד להקמת משבצת מובטחת לייצוג נכים ברשימה לכנסת

שמעון שראל
דילוג לתוכן