18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

כחלון: מורשת חללי האצ”ל מכתיבה לנו לשאוף לשלום

קטעים מנאומו המרגש בטקס יום הזכרון לחללי האצל ברמלה

“מורשת חללי האצ”ל מכתיבה לנו לשאוף לשלום, אך להיות תמיד מוכנים לקרב. כי עדיין רחוק היום בו ישב איש תחת גפנו ותחת תאנתו”. כך אמר השר משה כחלון בטקס יום הזכרון שנערך באנדרטה לחללי האצ”ל ברמלה.

 

השר כחלון העלה על נס את החלק ההיסטורי של האצ”ל במלחמת השחרור, שבעבר הוצנע על ידי המחנה ששולט בתודעה הציבורית. “הלוחמים והלוחמות של האצ”ל הצטיינו בלהט אמונתם ובעוז רוחם. רבים מהם נפלו בקרב, והיו כאלה שעלו לגרדום כששירת ההימנון בפיהם”. כחלון חלק כבוד רב לחללי האצ”ל לצד חללי צה”ל, וציין כי “חברי האצ”ל שיושבים במרום במנוחת עולמים צריכים להרגיש את הגאווה ואת הכבוד שאנו רוחשים להם”.

 

בטקס יום הזכרון נאמו גם ראש העיר רמלה יואל לביא, וראש ברית לוחמי האצ”ל. את הטקס ארגן והינחה אלי שטרית מחוג תגר, כמנהגו מידי שנה. קרובי משפחה של לוחמי אצ”ל שנהרגו בכיבוש רמלה הוזמנו להניח זרים ולומר קדיש.

 

אוירת הכבוד והקדושה של הטקס חוללה לרגע כאשר משה דולגין פרץ בקריאות ביניים כשאלי שטרית הזמין את ראש ברית לוחמי האצ”ל לדוכן הנואמים. “הוא רק יו”ר זמני” צעק דולגין להפתעת הקהל, שרובו לא מכיר את המחלוקת הקשה בצמרת ברית האצ”ל. דוקא היו”ר המודח, אפרים אבן, ישב בקהל בשקט ובהדר ביתרי, כשלצידו הגזבר המודח, אהרון בר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שר החינוך גדעון סער: האנטישמיות החדשה עברה טרנספורמציה: מדה לגיטימציה של היהודי לדה לגיטימציה של מדינת היהודים.

אריק זיו ויזר

אדלשטיין מוקיע את דברי השגריר הפלסטיני על פלסטין נקייה

אריק זיו ויזר

לדעת לנצח מאת – אופיר פלק

אריק זיו ויזר

העמדות של בוגי

אריק זיו ויזר

אמנים ותיקים למען אזרחים ותיקים

אריק זיו ויזר

דן את תע”ש דרך עיני המודיעין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן