18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

טור מהכנסת

עובד קראוס במסע אישי-אנושי- פוליטי מתוך הכנסת במיוחד לליכודניק על אנשים ובעיקר נשים שמותירות בו את חותמן 


ציפי לבני

מבטינו הצטלבו במזנון הכנסת, לא יכולתי להתאפק ולצטט שורה מ״עלי בריקדות״, השיר המופתי שנכתב על ״שרה הקטנה״, אמה של ציפי לבני.
היה בה חיוך מופתע ושובה לב. תמיד אהבתי את ציפי. גם שעזבה לקדימה, אפילו שהכעס והאכזבה שברו את הלב עם ריצתה ברשימת המערך לכנסת האחרונה. רוויזיוניסט הוא רוויזיוניסט, מי שגדלה בקומה ה-12 במצודה, מי שיודעת את מלות
המנון בית״ר (בניגוד לצערי למרבית חברי הכנסת של מפלגתנו), היא למרות הכל דם מדמנו.
היא טוענת, ואני מאמין לה, שהבית השתנה. שערכי ז׳בוטינסקי אינם נר לרגלינו. אז אולי במקום לתקוף אותה, אולי נסתכל על עצמנו ונשאל איפה טעינו ואיך אחת המובחרות, דור שני בתנועה שלנו, עשתה את כל הדרך לצאצאי הסזון? אולי גם לנו יש חלק בזה.
יש לי חלום לראות אותה בחזרה בבית האמיתי שלה וגם היא לא תתנגד ולמרות שעורך האתר אחי אריק זיו אמר שלא יצביע ליכוד ביום שזה יקרה, כולי תקווה שהוא ושכמותו ידונו לכף זכות את תרומתה של משפחת לבני לתנועה לאורך כל ההיסטוריה ויאפשרו לה לשוב לקן האמיתי שלה. ״תחזרי הביתה ציפי״, ביקשתי ממנה לפני לכתי והיא חייכה בנימוס בהבעה שאומרת שזה לא עניין פסול. Let it be, לו יהי, לבני תחזור הביתה.
גילה גמליאל
״השקפת עולמי היא שוויון וצדק״ ואין ספק שהמשרד שקיבלה הולם את האני מאמין של גילה גמליאל. במשך שנים עקבתי בהערצה אחר הדרך שגילה עשתה, מאגודת הסטודנטים שם שברה קירות מבטון כדי להגיע לתפקידים שלא היו נגישים, דרך מאבקים פוליטיים אלגנטיים בליכוד, לכנסת ומשם – בצדק גמור – לממשלה.
מעולם לא שינתה דעתה בהתאם למצבי הרוח של חברי המרכז והם מצדם יודעים שאצל גילה אין חוכמות ולטוב ולרע – מילה שלה היא מילה.
מעבר להיותה אחת הנשים האלגנטיות והאינטליגנטיות בליכוד, גילה אוחזת במשנת ז׳בוטינסקי ונאבקת למען יישומה בשטח, כולל ביחס למגזר הערבי אליו אנו מחויבים כרוויזיוניסטים.
לטעמי, הצלחתה הגדולה בקדנציה תבוא בעיקר לידי ביטוי ביכולתה לתרגם חלומות למציאות, להפוך רעיונות לביצועים ולהותיר חותם עז בתפקיד בו מעטים העניקו לה סיכוי לשגשג בו.
גם לשכתה אינה מבורדקת והיעילות מורגשת בה: מחמאות לאסף, טל, נתי וכמובן לרות חירות הבלתי נלאית – ״הקמע״…
המגדר הנשי בליכוד משגשג ואיכותי וגילה, היא אחד היהלומים הנוצצים בו. אפילו הייתי מעז ואומר: מהחומר ממנו עשויים גם ראשי ממשלה.
קטי שטרית
מי שרוצה להגיע מהר ממקום למקום בכנסת, שלא יילך ליד קטי שטרית. כמו כוכבת רוק, אין אחד שלא מכיר אותה, יחבק, ינשק, ילחץ יד או יזרוק מילה. וזה כשהטלפון לא מפסיק לצלצל… ״תן לי רק לעזור לאנשים כל הזמן ומכל הלב״, אומרת קטי באחד מרגעי השקט הבודדים שהיו לה במזנון החלבי. כראש המטה של ישראל כץ, אל תקנאו בה: שר התחבורה הפעלתן שהוא גם השר לענייני מודיעין מבלה ימים שלמים בכנסת, בשני משרדיו וגם באינספור סיורים. יש תמורה בעד האגרה ומי שמנווטת את ההצלחה הגדולה של כץ היא שטרית. הנה עברו כמה שניות של שקט וחבר מרכז מבקש את עזרתה של קטי בקשר לאיזה ערב התרמה, אליו היא נעתרת. ״לא יכולה להגיד לא״ זו המנטרה שלה. בבחירות הבאות היא עתידה להיבחר לכנסת, די בקלות לדעתי ומשם תמשיך את המירוץ שלה כשמעניין יהיה לראות איך יסתדר השר כץ בלעדיה מצד אחד ואיך היא עצמה תמשיך לשמור על פופולאריות במשכן מצד שני.
דני דיין
במילה אחת: קלאסה. ״שר החוץ של ההתנחלויות״ היה בקלות יכול להיות שר החוץ של מדינת ישראל, אילו היה במפלגה הנכונה: ״הצבעתי לליכוד״, אמר לי דני שמבחינתו לא יתנגד גם להיבחר לכנסת ברשימה בבחירות הבאות.
אנחנו נוכל להרוויח חבר כנסת מזן נחוץ מאוד בליכוד: מנהיגות עם כריזמה שקטה ובוטחת, מסביר רהוט וחכם והזדמנות להיפטר מכל הצעקנים שלא מגיעים לקרסוליים שלו.
ואם אוכל לעוץ לו עצה קטנה לסיסמא שתלווה אותו בקמפיין: דני דיין, לא רק יש״ע. כי יש לו הרבה יותר מה להציע מאשר רק לדברר את ההתנחלויות.
אברהם נגוסה
בשקט בשקט, בעבודת נמלים, עושה אברהם נגוסה למען החברה בכלל והקהילה האתיופית בפרט לא מעט דברים. מהבודדים שעושים הרבה ומדברים מעט.
״אני ליכודניק אמיתי ואני לא צריך לבקש סליחה״. האמת? אנחנו צריכים לבקש סליחה מנגוסה שבמקום לעמוד לצידו בזמן שהושמץ ללא כל צדק, עמדו השרים והחכ״ים של המפלגה מלכת.
חבר מרכז בכיר מהשפלה אמר לו בכניסה למתחם רוה״מ במשכן: ״אני 20 שנה מסתובב פה ואף אחד לא נגיש ופעלתן כמוך״. אבל לא די בחמחאה זו כדי לחזק את נגוסה. חשוב לתמוך בו ולא רק במילים יפות מדי פעם. אפילו חובה.
ליעד אילני
על שולחנו של היועץ  המשפטי וינשטיין נמצאת בקשה קנטרנית: לאלץ את יועצו המוכשר של יואב גלנט לבחור בין תפקידו זה בממשלה, לבין חברותו הנחוצה במועצת העיר רמת גן. למה נחוצה? כי ברגע שליעד אילני לא יהיה שם, יוסר למעשה החסם האחרון הנלחם למען טוהר המידות ונגד השחיתות בעיר. האינטרסנטים שחתרו להפסיק את כהונתו של ליעד אילני בעיריית רמת גן עושים זאת ממניעים ברורים: הם רוצים למנוע ממי שרבים רואים בו את ראש העיר הבא של רמת גן, לשמור על הסדר שעוד נותר שם. ״אלך אחרי המצפון שלי״, אמר לי אילני ששאלתיו מה יעשה אם ייאלץ לוותר על אחד מתפקידיו. בעבר הוכיח שתפקידים לא עושים לו את זה כשהתפטר מג׳וב נחשק ביותר בפארק הלאומי ברמת גן כי ניסו לכפות עליו מינוי שלא רצה בו (כי לא היה מקצועי דיו).
טלי ארגמן
שלושה מקומות מתעקשים לעמוד כחומה בצורה בינם לבין הליכוד, ההסתדרות, חיפה וגבעתיים. הנציגים האחרונים של הסזון שמסרבים להתמודד עם עברם הבעייתי, הם אתגר למפלגה. אחת מהלוחמות האמיצות בתוך שטח האויב היא טלי ארגמן, ששמחתי לפגוש בכנסת. ארגמן רצה לראשות העיר האדומה הזו מספר פעמים ויש תחושה שהפעם הבאה יכולה להיות שלנו. אם ללא תקציב רציני וכמעט ללא תמיכה מפלגתית – שהתייחסה לקרב של טלי כקרב אבוד – הצליחה ארגמן להביא אחוזים מכובדים אולי כעת ששלטוננו מונצח יותר, יואיל ראש הממשלה לשפוך משאבים על מועמדותה של טלי ולהביא למהפך היסטורי בגבעתיים? הלוואי. בינתיים וכדי להיהפך למועמדת נחשבת, טלי חייבת תפקיד ציבורי שישמש לה כמדרגה לראשות. היותה אחת המומחיות הגדולות במפלגה בנושאי חינוך ופמניזם – חייב להבטיח זאת ובייחוד בימים לא כל כך טובים למפלגה בכל הקשור לדיבור על אנשי ליכוד ראויים לכאן או לכאן.


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נאמן למקורות – אלי חזן על האוטוביוגרפיה של פרופסור יעקב נאמן

אלי חזן

פליטים מפה ושם

אלי חזן

טעות בכתובת הגיליוטינה

אריק זיו ויזר

מירי רגב, שרת הביטחון

אריק זיו ויזר

נגד אלימות דרושים חוקים – לא תקציבים !

אריק זיו ויזר

אל תתנו לעובדות לבלבל אותכם

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן