30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

כובשים את הבסטיליה

ד"ר עמנואל נבון כבר התרגל לשמוע מאנשים שהוא דומה לניקולה סרקוזי.  הוא לא בטוח שזו מחמאה, אך יש בהחלט דברים משותפים בין השניים.  סרקוזי היה ראש עיריית הפרוור הפריזאי בו נבון גדל.  שניהם למדו במכון ללימודים פוליטיים בפריס, המכשיר את הנהגת המדינה בצרפת (אם כי סרקוזי לא השלים את לימודיו בשל ציון "נכשל" באנגלית).  ושניהם מקפידים על ריצה יומית.

ד"ר נבון יכול היה לשמש היום כשר בממשלת צרפת או כיועץ בכיר לסרקוזי.  אלא שבגיל 22, הוא החליט לעזוב את הכל ולעלות לארץ.  סטאז' במשרד החוץ הצרפתי שכנע אותו שאין לו מה לחפש בצרפת.  הוא הגיע לארץ מבלי לדעת מילה בעברית אך הצליח להשתלב בחברה הישראלית.  הוא קיבל דוקטורט ביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, ייעץ למשרד החוץ בירושלים, והצטרף כעמית למרכז שלם.  כיום הוא מרצה ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת תל-אביב, משמש כעמית בכיר במכון לתקשורת בינלאומית באוניברסיטת בר-אילן, ויושב בדירקטוריון של שדולה פרו-ישראלית בוושינגטון.  הוא גם שותף בקבוצת נבון-לוי בע"מ, חברת ייעוץ המקדמת את האינטרסים הכלכליים של ישראל בשווקים המתעוררים.  הוא מתגורר באפרת עם אשתו (עולה מארה"ב) וארבעה ילדיהם.

אך נבון לא מסתפק מפעילותו העסקית והאקדמית.  הפוליטיקה תמיד משכה אתו והוא החליט כי הגיע הזמן לקפוץ למים.  לפני מספר חודשים, הודיע כי בכוונתו להתמודד על משבצת העולים ברשימת הליכוד לכנסת ה- 19.

נבון הצטרף לליכוד בסתיו 2000 ובמקביל התגייס למה שהוא מכנה "המלחמה התקשורתית."  בזכות לימודיו בבית ספר יסודי אנגלי, הוא מדבר אנגלית ברמת שפת אם, והוא התגלה מהר מאוד פרקליט רהוט של מדינת ישראל בעולם.  דוד פרום (כותב הנאומים של הנשיא ג'ורג' וו. בוש) כינה את ד"ר נבון "קול חדש של ישראל, קול שאתם צריכים לשמוע."  נבון הפך למרצה מבוקש בעולם, במיוחד בארה"ב, בקנדה ובצרפת.  לפני שבוע, חזר נבון מסדרת הרצאות בארה"ב ובקנדה כדי להציג את ספרו החדש: From Israel with Hope (אשר הוצא לאור על ידי אותו מו"ל שהוציא במקביל לאור את ספרו האחרון של פרופסור בן-ציון נתניהו על אבות המייסדים של הציונות).

ביום שחזר לארץ, נבון לא נח לרגע.  באותו ערב (21 בפברואר) , הוא נאם מול קהל של כ- 200 עולים מצרפת בנתניה כדי לפקוד אותם לליכוד.  השר יולי אדלשטיין היה אמור להופיע אתו, אך הוא נאלץ לחזור לכנסת בדחיפות כדי להצביע על הקמת הועדה לבדיקת מקורות המימון של העמותות הקיצוניות.  אך השר אדלשטיין דיבר אל הקהל בטלפון ו "כבש" אותו.

שלושה ימים בלבד לאחר מכן (24 בפברואר), שוב הופיע נבון מול קהל של עולים מצרפת, הפעם באשדוד.  לצידו הופיע ח"כ יריב לוין, שאף הוא "כבש" את הלבבות.  בתום שני האירועים הוסיף נבון חברים חדשים רבים לליכוד, אשר מצטרפים למאות המתפקדים שנבון פקד לפני חג הסוכות תשע"א. 

"אחוז ההתפקדות בכל המפלגות הוא כ- 13% באוכלוסייה הכללית, כ- 15% מקרב העולים מחבר העמים, וכ- 2% בקרב בעולים מארצות מערביות" מסביר נבון.  "עם יותר מ 200,000 עולים מצרפת ומאות אלפי עולים משאר המדינות המערביות, הגיע הזמן שגם העולים האלו יתארגנו ויקבלו ייצוג במשבצת העולים" הוא מוסיף.

"העלייה מחבר העמים תרמה תרומה חשובה מאוד למדינה, והיא ממשיכה לתרום" אומר נבון.  "ולעלייה זו יש היום ייצוג פוליטי לא רע, בלשון מעטה.  הגיע הזמן לעשות קצת מקום לאחרים, במיוחד כשמדובר על מאות אלפי עולים שלא מיוצגים בכלל במערכת הפוליטית.  וחוץ מזה, ספק אם מועמד דובר רוסית במשבצת העולים יועיל לליכוד, שכן רוב העולים מחבר העמים מצביעים לליברמן בלאו הכי" הוא טוען.

נבון מתכונן להתמודדות עם אלפי מתפקדים מאחוריו, עם מערכת גיוס כספים מקצועית, עם רקורד מרשים ועם נחישות לנצח.

"אני אוהב אתגרים" הוא אומר.  "אך מעל הכל אני אוהב את ישראל.  ואני לא מוכן לשבת החיבוק ידיים לנוכח הידרדרות השיח הפוליטי במדינה.  לעולים ממדינות מערביות יש מה לתרום לפוליטיקה הישראלית.  אני מתכוון להוכיח זאת.  שום דבר לא מובטח.  אך דבר אחד אני יודע: לעולם לא אסלח לעצמי אם לא אנסה."   

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלי שטרית ז"ל

אריק זיו ויזר

הנגבי מתחדש ביועצים אפקטיביים : עוז ויצחקוב

אריק זיו ויזר

גלעד ארדן: הוא עוד ישוב

דניאל נחמיה

איוב קרא מתאושש בבית מתאונת דרכים קטלנית שעבר בישובו

אלי חזן

ישראל כץ: "מסקנות הדו"ח יטופלו ללא דיחוי"

אריק זיו ויזר

דודו חיים על האזכרה למנחם בגין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן