25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

כגודל האתגר – כך גודל התמורה

ההתארגנות לדיור בר השגה לזוגות צעירים שנוטלים בו היום חלק לא מבוטל של ראשי ערים בשרון, צעד מבורך ומתבקש. כמו כן יש לברך את התקשורת הכתובה. מלווה את מאבק העיתונאי אביהו רצאבי דרך “עיתון ירוק” למודעות וחשיפה ציבורית.

נכון להיום אנחנו עדים יותר ויותר להגירה מצד צעירים רבים לחו”ל שחושבים אחרת מעצם העובדה שאין ביכולתם להטיב עם עתידם הבסיסי לדיור בארץ וחשים נבגדים לאחר שתרמו רבות למען המדינה. יש גם מצבים חריגים של זוגות צעירים בתסכול וכעס שלעיתים גורמים גם לפירוק משפחות ומתווספים למעגל שירותי הרווחה וטיפול נפשי. ואחרים שנאחזים בכל אמצעי מתוך שליחות ואחריות להקים משפחה והמשכיות בארץ אבותיהם, רק שמקום מגוריהם מתמקם במקרה הטוב עם הוריהם ובמקרה פחות טוב שוכרים דירות ומשועבדים לתשלום השכירות דבר המונע מהם אפשרות לנסות לרכוש דירה.
מנגד, מעט מחשבה יצירתית לא תזיק מצד ראשי הערים והמועצות , ולמה אני מתכוון?
בוודאי! כולנו זוכרים את האיש והאגדה, עוזי כהן ז”ל, סגן וממלא מקום ראש-עיריית רעננה, שהייתה לי הזכות להיות במחיצתו כ-20 שנה בפעילות חברתית ופוליטית.

יום אחד התקשר אליי והזמין אותי להתלוות אליו לירושלים לפגישה עם שר התמ”ת דאז, אהוד אולמרט. בפגישה בלשכתו נוכחו עוזרו האישי, יחזקאל עובד וביבי ירון, מנהל מחוז ת”א במנהל. עם עוזי התלווה מהנדס העיר רעננה, אריה גת ועבדכם הנאמן.
בפגישה הציג עוזי תוכנית בנייה לזוגות צעירים בתחום שיפוט רעננה על שטח בבעלות מנהל מקרקעי ישראל וביקש מהנוכחים הקשורים לדבר לאשר מיידית את התוכנית בשל המצוקה בדיור לזוגות צעירים ברעננה. הציגו מפות ועיינו בתוכניות וללא דיחוי עוזי יצא עם מכתב המלצה לאשר את המתחם לבנייה לזוגות צעירים. אלא שאישור משר התמ”ת טעון אישור נוסף משר האוצר, דאז בנימין נתניהו.
בסיום הפגישה בליווי לחיצות ידיים וחיבוקים פקד עליי עוזי לנסוע למשרד האוצר. בלשכת שר האוצר הופתעו לבואנו משום היותנו לא מוזמנים והשר אינו בנמצא במשרדו. מסיבות מובנות לא התמהמהו לקבל אותנו לפגישה עם מנהל לשכתו, מר יחיאל לאקט. בשיחה לבבית ועניינית הבטיח בחיוב להעביר לשר האוצר, בנימין נתניהו, את דבר הבקשה בליווי המכתב מהתמ”ת והתוכניות המפורטות להסכמת אישורם, וכך היה.
לאחר מספר חודשים ספורים הוצב שלט בצפון מערב רעננה (ראה תמונה).

ראשי ערים יקרים.
המקרה של עוזי כהן מדבר בעד עצמו, כגודל האתגר – כך גודל התמורה.
כנבחרי ציבור בהצבעה ישירה יש בכם הכוח והעוצמה להכתיב ולקבוע במוסדות הממשלה. אתרו שטחי מנהל בתחום שיפוטכם, הציבו תוכניות רעיוניות לבנייה לזוגות צעירים, הפעילו את קשריכם האלקטוראלים והפוליטיים, פעלו בתבונה ובחוכמה מול שרי הממשלה הנוגעים בדבר. שהרי עוזי כהן ז”ל לא הבעיר שטח ולא הפיל סוס ורוכבו, נשק זה יש להפעיל באחרית הימים כשכלו כל הקיצים. פעלו בנחישות והתמדה שישרתו את הפרט והכלל. יש בכם את הכוח להמליך מלכים ולהפילם. מעבר להתעסקות האחראית והקשה של רשות מוניציפאלית תפנו זמן להתעסקות פוליטית, זה לא פחות חשוב להשגת מטרות לטובת תושבי עירכם.

ליבי כואב ודואב לנוכח המציאות הכואבת שפרויקט זה לזוגות צעירים ברעננה הפך לגלעד של איש ואגדה בשם “נאות-עוזי” במקום לראותו במחיצתנו גוזר את סרט אבן-הפינה.
כתבה זו מוקדשת לזכר אב רוחני ומורשת עשייה במלאת 3 שנים להסתלקותו

בכבוד רב,
שלמה מדמון
חבר מועצת העיר לשעבר
וחבר מזכירות הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוק ההסדרה או בית משפט לחוקה

משה סבח

חסינות איננה הודאה באשמה

חיים פוזן

פרשת ויחי – ירידה לצורך עלייה

אלי כהן

הפחד הקמאי של ציפי לבני מיאיר לפיד

אריק זיו ויזר

המרדף אחרי המשילות

אלי חזן

יום האישה לזונה

אלי חזן
דילוג לתוכן