21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“יש מו”מ, אבל הוא מתנהל מול האמריקנים ולא עם הפלסטינים”

כך אמר יו”ר הכנסת רובי ריבלין על רקע ההקפאה העלולה להתחדש

יו”ר הכנסת לסגנית יו”ר הבונדסטאג: “מתחולל שינוי במפה האסטרטגית של הבית הלבן; אובאמה סבור שניתן לעשות קיצורי דרך במזרח התיכון, ואחריו צועדת אירופה. הפלסטינים חדלו מלנהל מו”מ, הם ממתינים לתוצאות המו”מ בין ישראל לקהילה הבינלאומית.”  עוד אמר: “ההקפאה מעוררת מחלוקת קשה בכנסת ובציבור בישראל, האפשרות שישראל תעמוד לבדה מול מועצת הביטחון בהעדר וטו אמריקני, יוצרת מציאות חדשה במזרח התיכון, ויש להתייחס לכך בראיה ארוכת טווח. הישראלים תוהים: מה יקרה בפעם הבאה שתיווצר מחלוקת עם האמריקנים? האם מעתה כל מהלך ייעשה על רקע איום בהסרת הוטו האמריקני?”

“מתחולל בימים אלה שינוי בגישת הבית הלבן כלפי ישראל. בעבר ראתה ארה”ב בקיומה של ישראל נכס אסטרטגי במזה”ת, מעבר למחוייבות מוסרית. כיום לא ברור מהי עמדתו של הבית הלבן. נראה שאובאמה סבור שניתן לעשות קיצורי דרך במזרח התיכון. לצערי, כשאמריקנים לוחצים גם האירופאים לוחצים. אם האמריקנים לא חושבים שצריך לעמוד לצד ישראל, מדוע שהאירופאים יעשו זאת? אם האמריקנים לא רואים מחוייבות לרעיון שמדינה יהודית ודמוקרטית תתקיים במזרח התיכון, מדוע שהגרמנים יגלו מחוייבות לרעיון הזה?”. כך אומר היום (ב’) יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בפגישתו עם סגנית יו”ר הבונדסטאג בגרמניה, פטרה פאו, המבקרת בישראל. 
לדבריו, “ההנהגה הפלסטינית בראשות פיאד ועבאס איננה מסוגלת לשכנע את הציבור שלה לוותר על השטח שעליו יושבת מדינת ישראל, והראיה, שהם כבר סירבו להצעות נדיבות יותר שקיבלו מאולמרט ומציפי לבני. הפלסטינים למעשה חדלו מלנהל משא ומתן שדורש פשרות כואבות, והם מחכים לתוצאות שהקהילה הבינלאומית תשיג באמצעות הלחץ על ישראל”. ריבלין הוסיף: “נוצר מצב שבו המו”מ מתנהל עם האמריקנים, והפלסטינים רק מחכים לתוצאותיו”.

ריבלין השיב לשאלתה של פאו על מידת התמיכה בציבור בישראל בדרישה האמריקנית להמשיך בהקפאת הבניה, ואמר: “ההקפאה מעוררת מחלוקת קשה בכנסת ובציבור בישראל, האפשרות שישראל תעמוד לבדה מול מועצת הביטחון בהעדר וטו אמריקני, יוצרת מציאות חדשה במזרח התיכון, ויש להתייחס לכך בראיה ארוכת טווח. אזרחי ישראל שואלים עצמם: מה יקרה בפעם הבאה שתיווצר מחלוקת עם האמריקנים? מה יקרה בעוד שלשה חודשים? האם מעתה כל מהלך ייעשה על רקע איום בהסרת הוטו האמריקני?” עוד אמר, כי “את ההקפאה יכול ראש הממשלה להעביר בממשלה מבלי להזדקק לכנסת, משום שמדובר בסיכום עם האמריקנים ולא בהסדר ישיר מול הפלסטינים.”

פאו, סגנית יו”ר הבונדסטאג, הינה דמות בכירה בבית הנבחרים הגרמני וחברת אופוזיציה ממפלגת השמאל (שצמחה במזרח אירופה), ונחשבת לאחת הלוחמות הגדולות בארצה באנטישמיות המודרנית. היא מבקרת בישראל במסגרת פרויקט חילופי סטודנטים בין הכנסת לבונדסטאג. במהלך ביקורה היא מראיינת סטודנטים ישראלים המועמדים להשתלב בפרויקט. פאו סיפרה לריבלין, כי ליוותה מקרוב את חמשת הסטודנטים הישראלים השוהים בגרמניה. לדבריה, דווקא הערבים-ישראלים מן הפרויקט טענו, כי המשט הטורקי היה פרובוקציה שאין בה סיוע של ממש לאוכלוסיה האזרחית אלא עידוד לטרור החמאסי. פאו שיבחה גם את היחסים הקרובים והחמים המתקיימים בין היהודים והערבים במשלחת הישראלית לבונדסטאג.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דרמת גמליאל נגד רגב

אריק זיו ויזר

אירועי ספורט מרכזיים בספורט הישראלי ישודרו בחינם בערוצים פתוחים בלבד

אריק זיו ויזר

ח”כ ציון פיניאן תוקף במליאה את ח”כ חנין זועבי.

אריק זיו ויזר

הבטחנו “ירושלים אחת” – אבל לא קיימנו

אריק זיו ויזר

ריבלין: אסור להפקיר את חובתנו לנהל מדינה בשל מכשלות פוליטיות

אריק זיו ויזר

פורום נשים ציוניות עבור עובדי הבניין

אלי חזן
דילוג לתוכן