26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בעז העצני

יש ישועה לליכוד ביש”ע/מאת:בעז העצני

כך הצליח הליכוד ביו”ש 
ללא ספק, הפעם היה בכל הארץ קל יותר לשכנע להצביע לליכוד מאשר בבחירות הקודמות. הכישלון האינסופי של “קדימה”, שתי מלחמות, ערימה של שחיתות, צוות כושל, מועמדת שטחית, ועוד ועוד, כל אלו הפכו את הליכוד למועמד טבעי. אבל ביו”ש יש לתושבים, בייחוד בישובים האידיאולוגיים, חשבונות שונים. שם רוצים התושבים ערובות מוצקות לכך ששוב לא נקבל ממשלה ימנית עם ידיים שמאליות המבצעת את מדיניות השמאל, כפי שכבר חווינו. קיבלתי את האחריות על יו”ש ברגע האחרון, כשלושה שבועות לפני הבחירות, תפקיד שכולו היה חדש לגבי. היה עלי לדאוג לאיוש קלפיות, למערכת פעילים ליום הבחירות, ולשכנוע הציבור בזמן קצר ובתקציב מצחיק – או ליתר דיוק, מדכא.
מלכתחילה, מעלה אדומים ואריאל היו באחריות הסניפים המקומיים, והיתר היה מאופיין ע”י 2 סוגי אוכלוסיה – חילונים ודתיים אידיאולוגיים – קהל קלאסי של המפד”ל והאיחוד הלאומי.
בישובים החילוניים הפעילו את המערכת הסניפים המקומיים באופן עצמאי, הם גם היו פחות בעייתיים, כי התמיכה שם בליכוד טבעית. האתגר הגדול היה בישובים האידיאולוגיים שבהם פעלו שני גורמים לרעתנו – סילוקו של משה פייגלין שהתפרש כאיתות שמאלה וכמהדורה שניה לשנאה לכתומים מבית מדרשם של “קדימה” והשמאל, והקמתן של שתי מפלגות איכותיות – הבית היהודי והאיחוד הלאומי.
הקלפים החזקים שלנו היו הרשימה הימנית האיכותית, החשש מעלייתה של ציפי לבני, והירתמותו למאמץ של פייגלין ואנשיו, במרץ רב, למרות כל מה שעברו.
היה ברור כי חומרי התעמולה הרגילים לא תמיד יעילים לסוג זה של אוכלוסיה. עשינו שימוש רב בפלקטים עם לוגו של הליכוד, ופחות עם תמונת נתניהו שרק הזכירה לאנשים את אי הנעימויות, כמה שבועות קודם. גם הסיסמה “המטרה: ביטחון ישראל” לא היתה מוצלחת לקהל שרואה בה פשרה על ערכים כמו ארץ ישראל וכו’.
לכן היה צורך בהפקת חומר אחר, ולכך כמעט ולא היו משאבים. חילקנו מכתב אישי של משה פייגלין הקורא בתוקף להצביע ליכוד, והצלחתי ברגע האחרון לקבל ממנכ”ל הליכוד, גדי אריאלי, שנגד כל המכשולים הצליח להשיג הדפסה של כמות צנועה של סטיקרים כתומים עם הכיתוב “הפעם ליכוד”.
הסטיקרים הללו הוצמדו לפלקטים הסטנדרטיים של הליכוד, היוו ‘קריצה כתומה’ על המסרים הרגילים וזכו לפופולריות עצומה.

היו ישובים שבהם הלכו פעילים מבית לבית ושיכנעו את התושבים לתלות פלריגים גדולים של הליכוד, דבר שלפני 3 שנים היה נענה בבוז. השיחה שהתפתחה בדרך לשכנוע התושבים שימשה גם לעצם ההצבעה, והשלטים סחפו רבים אחרים להצביע לנו. כך היה הליכוד המפלגה היחידה ששלטיה נתלו על בתים, יתר המפלגות לא ניסו להשקיע בכיוון. הפעלנו צוותי הדבקת מודעות – פעולה חיונית ביו”ש, והפגנו נוכחות.
לא היה פשוט להשיג פעילים ליום הבחירות בזמן קצר, לכן הזעקנו אוהדים ופעילים גם מאיזורים אחרים בארץ – מחיפה, מפתח תקוה, מנשר, ועוד, אנשים שחלקם עמדו בגשם ליד הקלפיות ועשו עבודה גדולה.
התוצאות מדברות בעד עצמן – הצבעה חסרת תקדים לליכוד, כולל בישובים שבעבר היו בהם יותר מתפקדים ממצביעים. למשל – אלעזר 249 לעומת 78 בפעם הקודמת, בית אל 293 לעומת 87, חברון 13 לעומת 1, טלמון 118 לעומת 26, בת עין 71 לעומת 17, דולב 72 לעומת 9, ועוד.
לסיכום – העלייה בכוחו של הליכוד ביו”ש הורגשה בייחוד במקומות שהם מעוזים מסורתיים של האיחוד הלאומי והמפד”ל, שם הצלחנו כנגד כל הסיכויים להשיג תוצאות חסרות תקדים. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברק עושה לליכוד בית ספר /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר

כך הביס הליכוד את עצמו

אריק זיו ויזר

הפקידים (השמאלנים) לשלטון! /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר

נתניהו, איראן והתירוצים /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר

עת פרובוקציה /מאת:בעז העצני

אריק זיו ויזר

חברון – הסיפור האמיתי/מאת בועז העצני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן