26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ח"כ רובי ריבלין

"יש היום מי שמבקש להשמיד 6 מיליון יהודים,הסבים שלכם לא היו מאפשרים לו להרים ראש"

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום (א') בכנסת עם משלחת יוצאת דופן של נכדים לחסידי אומות העולם מצרפת.

 "העולם החופשי נרדם בשעתו, הוא העדיף להגיע לאולימפיאדה בברלין ב – 36' ונתן למפלצת הנאצית לגדול", אמר ריבלין. "היום, אחמידינג'אד מבקש להשמיד 6 מיליון יהודים. הסבים והסבתות שלכם, אילו היו חיים היום,  לא היו מאפשרים לו להשמיע הצהרות כאלו. הם היו מגדלור אנושי-מוסרי, שיכול היה לעמוד מול מגמות מסוכנות כאלו".
 
ריבלין הוסיף כי "ישראל תדע להגן על עצמה, אבל הפונדמנטליזם שטהרן מפיצה הוא סכנה לעולם כולו. המגדלור הזה חייב להאיר כיום לכל מי שחושב שהסכנה תחלוף מאליה.כדי לוודא שדבר כזה לא יחזור, אנחנו חייבם לעמוד על המשמר נוכח כל סכנה וכל אמירה".
 
ריבלין הודה באמצעות הנכדים על פעולת הסבים והסבתות שלהם, בשם אזרחי ישראל והכנסת. "הם הצילו יהודים תוך סיכון חיים ממשי, תוך הפגנת אלטרואיזם שאין שני לו", אמר והדגיש: "מדינת ישראל לא קמה כפיצוי על השואה, היא ביתו ההיסטורי של העם היהודי. בישראל חיים היום ששה מיליון יהודים, כמספר שהושמד בשואה. זה מספר מחריד ומרשים כאחד. מאז הקמתה אנחנו מצווים לזכור ולא לשכוח: לא את מה שעוללה לנו חיית האדם הנאצית, ולא, להבדיל, את אותם גיבורים לא יהודים שסייעו לעם היהודי. לביקור כאן תרומה גדולה לשימור הזכרון הזה בקרב הדור הצעיר בצרפת ומחוצה לה", ציין.   
 
אל קבוצת הצעירים המבקרת בארץ, ותשתתף גם בטקסים ב"יד ושם", נלווה איש הטלויזיה הצרפתי ז'אן פייר פוקו, בנו של חסיד אומות העולם מרסל פוקו, ושל אשתו היהודיה ניצולת השואה פאולה לוסקה. שמו של מרסל פוקו, שהוכר כחסיד אומות העולם לפני חצי שנה, יוצב מחר בקיר השמות ביד ושם.
 
נשיאת "קרן צרפת-ישראל" שארגנה את המפגש, ניקול גאדג', הודתה בחום לריבלין ואמרה לו כי לביקור זה משמעות רבה עבור הצאצאים.
 
עד היום הוענק תואר חסיד אומות העולם לכ – 3000 אזרחים צרפתים. כ – 77,000 מיהודי צרפת נרצחו בשואה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רובי ריבלין: הלקח של אלטלנה לדורות

אריק זיו ויזר

חסידות ושמה "שלטון החוק"/מאת: ראובן ריבלין

אריק זיו ויזר

ריבלין: "המאבק על קיום עצמאי בישראל עדיין לא תם"

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת מזהיר מפני מלחמת אחים:דווקא כשהרוחות מתלהטות- לשמור על טוהר המאבק

אריק זיו ויזר

ח"כ ריבלין על ההסכם הקואליציוני המתגבש

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת ריבלין לנשיא ברזיל: להחרים את אירן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן