29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ישראל על האש : חוסר סימטריה

הטרנד העולמי הנוכחי והתופס תאוצה בשנים האחרונות, לפיו ישראל מסומנת ומסתמנת כמקור לתחלואי כדור הארץ כולו, מגלה לא מעט סתירות שקשה עד בלתי אפשרי ליישבן בניתוח מושכל של המציאות. אולם גם בעשותנו כן, דומה כי האנטגוניזם מחוץ כלפי בית, רק מחריף.

 


חוסר הסימטריה והדיסוננס שבתפיסה התודעתית כלפי מדיניות ישראל, ביחס למדיניות שאר מדינות המזרח התיכון, הוא בפשטות, מדאיג. הפשעים המחרידים המתבצעים חדשות לבקרים אך פסע מעבר לגבולות המדינה, הם הגרועים שידעה האנושות בכל ימיה. בכל תיעודי הזוועות של גרמניה הנאצית, מעולם לא נרשמו מעשים כה חסרי צלם אנוש, כפי שמתועדים כעת בסוריה. עינויים בלתי נתפסים של חסרי ישע – תינוקות של ממש – והכול למען יראו וייראו. אם בג’נוסייד “רגיל” עוד ניתן היה למצוא נחמה פורתא בכך שהמוות היה מהיר, הרי שהמעשים הנפשעים של אסד, מגדירים מחדש את שבעת מדורי הגהנום. 

לכו תספרו זאת לכל הציניקנים באומות העולם – המבכים על “פשעי ישראל”, למועצת הביטחון באו”ם – המבקשת לחקור את ההתנחלויות והשפעותיהן על הפלסטינים, לקהילה האירופית – אשר נמנעת מקבלת החלטות מתבקשות כנגד פשעי אנושות במאה ה-21. ברשות הפלסטינית, מוציאים להורג בני אדם מבלי להניד עפעף, וזו עוד מרהיבה עוז וזועקת את זעקת הקוזאק הנגזל. 

תיאטרון האבסורד הגדול ביותר ימים אלה, הן דווקא ההשוואות הציניות בין ישראל לאותה גרמניה הנאצית, בביקורת התמוהה על מדיניות הטיפול במהגרי העבודה, שכל חטאה הוא הניסיון “הנועז” לאמץ את מדיניות הקהילה הבינלאומית, על פי אמנות מוסכמות. יש לתהות האם אותם “אבירי זכויות אדם”, היו ממהרים לארח בקנאות פולש, להשקותו ולכלכלו, שעה שמדובר בקניינם הפרטי ולא במרחב הציבורי. הדעת נותנת כי תהא זו תשובה שלילית, ומכאן שקשה להבין את הלוגיקה העומדת בבסיס טענותיהם, מקום שמדובר בקניין ארץ ישראל. 

במרבית מדינות העולם, צפויים המהגרים לטיפול ביד קשה מצד רשויות החוק, לעיתים אף למיתה על הגבול וגרוע מכך. כאן, יש מי שרוטן על שלא נתאפשר לאותם מהגרים, לבנות בית בישראל כמקום מקלט. כל זאת, כאמור, כאשר התבשרנו אך השבוע מפי “מדד השלום העולמי”, כי ישראל מסוכנת מאריתריאה, אירן, מצרים, ואף סוריה, שלא להזכיר את שאר אומות העולם. מדד זה ודאי מהימן כרצינותו של נשיא אירן לכינון יחסי שלום, אך אם באילנות הגבוהים של “מדד השלום העולמי” מבקשים להיתלות, כיצד עוד מכנים את ישראל “מקלט”? לכו תבינו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אונסקו בעקבות אדריאנוס, מוחק את הזהות והקשר היהודי

אריאל אילוז

לא אם כל ההפרטות/מאת:ח”כ כרמל שאמה

אריק זיו ויזר

שלישית, גירוש לא יהיה!

אלי חזן

השאה וחומיני – יד ביד ברחובות טהראן

אריק זיו ויזר

כזוהר הרקיע ”מאירים ומזהירים”

אלי חזן

נשים בהר הבית

אלי חזן
דילוג לתוכן