19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ דעות

ישראל, אל תתן להם לעשוק את האוצר!

אחר הצהריים דווח כי בהסתדרות מכריזים על סכסוך עבודה וזאת בגין המדיניות שהתווה שר האוצר, לפיה שכר המגזר הציבורי יקח חלק פעיל במאבק בקורונה, ויתן גם הוא יד בנשיאת האלונקה.

מדובר בעזות מצח לשמה. נתוני האבטלה המעודכנים מדברים בעד עצמם כי המשק שרוי במצב קשה, ויקח זמן לייצב אותם. יחד עם זאת, כלל המגזרים במשק נשאו בנטל ורק המגזר הציבורי, וליתר דיוק – ״בכירי המגזר״, שכבו על הגדר וצפו בכולם מתדרדרים אל תוך תהום הקורונה.

במה מדובר? מתווה האוצר מדבר על קיצוצי שכר באופן דיפרנציאלי לשיא י שכר במגזר הציבורי וכן לעובדים נוספים על פי מבחני הכנסה: 10% קיצוץ למשתכרים 20 אש״ח בחודש, וקיצוץ בהיקף קטן יותר למשתכרים 7-20 אש״ח, כאמור, באופן יחסי לשכר.

על מה המהומה? בהסתדרות טוענים ששר האוצר כץ נוהג בהם בבריונות. מפתיע! בהסתדרות לא קיבלו את מה שהם דרשו אז הם הולכים לסגור את המדינה, כי לא מתאים להם לא לקבל את כל הדרישות שלהם במו״מ, ושר האוצר הוא הבריון. משוואה עם מלא נעלמים!!

מה הפתרון? אין חולק שהכלכלה הישראלית, כמו כלכלות רבות בעולם, תיפגע באורח זה או אחר ממהלומת הקורונה שנחתה על העולם. יחד עם זאת, כדי למזער את הנזקים הכלכליים כלל מגזרי המשק צריכים לתת מעצמם כדי להביא להפחתה משמעותית בהיקף וכמות הנזקים. הפחתת שכר המגזר הציבורי, אשר אינו שונה מעצמאים שנפגעו או שכירים שנפלטו ממעגל העבודה / חול״תו ואולי אף פוטרו.

בצעד מתבקש, דורשים באוצר להשוות את ההפרשות של עובדים המבוטחים בפנסיה תקציבית להפרשות של עובדים המבוטחים בפנסיה צוברת. השר כץ הודיע כי אם דרישות האוצר לא ייענו בתוך שבועיים הוא יבקש מהממשלה לחוקק את הורדות השכר בכנסת.

כבוד השר, אל תתן להסתדרות לעשוק את האוצר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הנתיב של ורצברגר להונגריה

עינר אביב

פרשת משפטים :מהפסגה לחיי שיגרה

אלי כהן

הלא המזויף של גדעון סער

אריק זיו ויזר

זהירות מנדרים ושבועות – פרשת מטות

אריק זיו ויזר

אובמה ואדמות ארץ ישראל

עינר אביב

אדון ליאון אינו גזירה משמיים

אלי חזן
דילוג לתוכן