21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

ישיבת שדולת הליכוד לקידום החינוך

רוחות מרעננות נושבות בתנועה. שדולת הליכוד לקידום החינוך ערכה ביום 22.12.2009 את ישיבת העבודה שהוקדשה לבחינת הפרוייקטים שבהם השדולה תטפל בחודשים הקרובים. עו”ד אריאל בולשטיין הציג למשתתפים את הפעולות שכבר ננקטו על ידי השדולה. בין היתר, שדולת הליכוד לקידום החינוך נרתמה לשני עניינים חשובים ביותר – ציון יום ז’בוטינסקי בבתי ספר ושינוי תוכנית הוראת האזרחות. נציגי השדולה – עו”ד בולשטיין ואדריכל מיכאל לובוביקוב – אף נטלו חלק בדיון ועדת החינוך של הכנסת בעניין הוראת מקצוע האזרחות בבתי ספר, דיון שבסיומו נדרש משרד החינוך לגבש שינויים בספרי הלימוד ותוכני הלימוד כדי להפוך אותם ליהודיים וציוניים יותר.

הצגת הדברים נמשכה על ידי מיכאל לובוביקוב ויוסי אחימאיר, שהביאו בפני החברים את השקפתם לגבי הצעדים הבאים של השדולה והעבירו את השרביט לאורח המרכזי של הישיבה – ח”כ יריב לוין. ח”כ לוין ציין כבר בפתיחת דבריו שהשדולה לקחה על עצמה משימה קשה – טיפול בנושא שכל החוליים של מדינת ישראל כיום צומחים ממנו. הוא אף הדגיש שדלתו תהיה תמיד פתוחה בפני חברי השדולה, והם יכולים לראות בו בן ברית ונציג טבעי בכנסת. במהלך דו-שיח שהתפתח עם חברי השדולה ח”כ לוין הציע שהשדולה תדרוש שתלמידי ישראל יכירו את ארץ ישראל ברגליים, יטיילו בכל חלקיה, כי הרי אין כמו מראה עיניים. למי שחושב שאלפי מנשה נמצאת אי שם מעבר להרי החושך, יוכלו למכור את הרעיון של ויתור עליה; ואילו מי שיודע שהיא נמצאת 5 דקות מן הבית שלו ושולטת על איזור מישור החוף, לעולם לא יסכים לנסיגה”. עם זאת, יריב הדגיש שהבסיס האמיתי לישיבתנו בארץ ישראל הוא זכות נצח ולא כורח בטחוני: “עם כל החשיבות של השיקולים הבטחוניים, אנחנו כאן, כי זה שלנו, כי זאת מדינה יהודית”.

ראובן שגב הציע שהשדולה תיזום עריכת “חידון ישראל” במתכונת דומה לחידון התנ”ך והדגיש כי על כולנו להלחם כנגד מגמות פוסט-ציוניות. דר’ שטיבלמן ודר’ חיניץ’ חלקו עם הנוכחים את תובנותיהם לגבי דברים שדורשים תיקון במערכת החינוך. בין משתתפי הדיון הפורה בלטו יגאל לפידוס מראשון לציון ומשה קריו מפתח תקווה, שהציגו לא מעט רעיונות לפעילות השדולה.

עו”ד בולשטיין סיכם, כי השדולה תעסוק בשני תחומים במקביל: הטמעת הערכים היהודיים והציוניים במערכת החינוך, מחד, ושיפור ההוראה ואימוץ שיטות הוראה חדשות (במיוחד בהוראת המדעים), מאידך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בסניף שכונת התקווה חגגו את יום ירושלים

אריק זיו ויזר

ריכאד חיראדין באסיפה כללית של אורט עולמי בוורשה בפולין

אריק זיו ויזר

“מהפך” בבחירות לצירי הוועידה במייסדים

אריק זיו ויזר

חברי מרכז מגזר לא יהודי מצביעים נגד הועידה

אריק זיו ויזר

אפרתה זה כאן

אריק זיו ויזר

שלמה מאסלווי מוביל תכנית חברתית חינוכית חדשנית /מאת: אדי אליאס

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן