19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

יריב לוין פונה למזוז בעינינו של שר התיירות

המטה לביקורת השלטון

מודיעין, ‏30 יוני 2008

לכבוד
כב’ היועץ המשפטי לממשלה
עו”ד מני מזוז בפקס. מס. 02-6467001
רח’ צלאח א-דין 29
ירושלים 91010

נכבדי,

הנדון: בטלות מינויו של השר גדעון עזרא לתפקיד שר התיירות ומינוי שר תיירות

אבקש לפנות אל כב’ בעניין שבנדון כדלקמן:

1. להווי ידוע כי ביום 20/01/08 התפטר שר התיירות דאז יצחק אהרונוביץ’ מתפקידו. התפטרותו נכנסה לתוקף ביום 22/01/08, ולתפקיד שר התיירות התמנה במינוי זמני ראש הממשלה אהוד אולמרט.

2. למרות הוראתו המפורשת של סעיף 24(ג) לחוק יסוד: הממשלה לפיה תקופת מילוי המקום של שר שחדל לכהן לא תעלה על שלושה חודשים, המשיך ראש הממשלה להחזיק בתיק התיירות גם לאחר יום 21/04/08.

3. ביום 11/05/08 קיבלה הממשלה את החלטה 3489 בדבר מינויו של השר גדעון עזרא לשר התיירות. בהחלטה נקבע במפורש כי יש להביאה לאישור הכנסת. זאת, נוכח הוראתו של סעיף 31(א) לחוק יסוד: הממשלה, הקובע כי שינוי בחלוקת התפקידים בין שרים בממשלה טעון אישורה של הכנסת.

4. דא עקא, שעד מועד כתיבת מכתב זה, לא הביאה הממשלה את המינוי לאישור הכנסת, תוך הפרה וזלזול בוטים בהוראות החוק ואי קיום של החלטת הממשלה עצמה.

5. ראוי לציין, כי מקרה דומה של סיום כהונת ממלא מקום שר כבר אירע בממשלה זו, כאשר ביום 23/11/06 הסתיימה כהונתו הזמנית של השר מאיר שטרית במשרד המשפטים. באותו מקרה, מונתה לתפקיד שר המשפטים השרה ציפי לבני, וזאת ימים ספורים לאחר מכן. בעמוד “הרכב הממשלה” המופיע באתר משרד ראש הממשלה באינטרנט נכתב בהקשר זה:

“בתום התקופה, דהיינו החל מיום 24.11.2006 לא מונה שר משפטים ובהעדר מינוי כזה (הנדרש על פי החוק ועל פי חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה) מחזיק ראש הממשלה בתיק המשפטים.”

כלומר, החובה החוקית למנות שר קבוע במשרד התיירות בתום שלושת חודשי כהונתו של ראש הממשלה אולמרט כממלא מקום השר, ידועה זה מכבר לראש הממשלה ולממשלה המכהנים, וכעולה מהמופיע באתר משרד ראש הממשלה עצמו, אף קיימת בידם חוות דעת של כב’ בעניין זה. למרות זאת, ממשיכים ראש הממשלה והממשלה כולה להתעלם מהחוק, מחוות דעת כב’, ואף מהחלטת הממשלה עצמה בדבר הבאת מינויו של השר עזרא למליאת הכנסת.

6. התנהגות חסרת תום לב מעין זו תוך התעלמות והפרה בוטה של הוראות החוק, חותרת תחת אושיות המנהל התקין ושלטון החוק גם יחד. מובן, כי בדעת המטה לביקורת השלטון של תנועת הליכוד למצות את ההליכים המשפטיים העומדים לרשותו על מנת להבטיח כי מצב בלתי תקין זה ייפסק לאלתר.

7. על כן, אבקש את כב’ להתערב לשם הפסקת מצב בלתי תקין זה באופן מיידי, ובין היתר להורות כדלקמן:

א. להורות כי ההחלטה בדבר מינויו של השר עזרא בטלה, משעה שלא הובאה בסמוך למועד קבלתה לאישור הכנסת.

ב. להורות כי כל מעשה, לרבות כל התחייבות, חתימה על מסמך וכל פעולה אחרת שנעשו על ידי ראש הממשלה (החל מיום 22/04/08) ו/או השר עזרא (החל מיום 11/05/08), אם נעשו, במסגרת תפקידם כשר התיירות, הינם בטלים בהיותם נגועים באי חוקיות ובחוסר סמכות.

ג. להורות לראש הממשלה להביא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה הצעת החלטה בדבר מינויו של שר תיירות, ולהורות כי מינוי זה יובא לאישור הכנסת בישיבת הכנסת הסמוכה למועד קבלת החלטת הממשלה.

8. הנני מודה מראש בעד טיפולו הדחוף של כב’ בעניין זה.

בכבוד רב,

יריב לוין, עו”ד
יו”ר המטה לביקורת השלטון
תנועת הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סוף עידן בלשכת נתניהו : גיל שפר יוצא לדרך חדשה

אלי חזן

שר האוצר מציג: תוכנית להעסקת חרדים

אריק זיו ויזר

יו”ר הליכוד העולמי מר דני דנון פנה בצהריים לאלי ישי ולרב עובדיה יוסף

אריק זיו ויזר

האם כחלון ישדרג את דבוש/ כתב ליכודניק

אריק זיו ויזר

חלוקת בית שמש מאבק צודק

השרה לבנת קיימה ביקור בחצור הגלילית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן