18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ירדן היא המדינה הפלסטינית – יומן פוליטי – אריק זיו

מדוע מתקלף הטפלון של כחלון, כמה חתמו לכינוס מרכז, מדוע הכריזה מירי רגב מלחמה על התקציב, שתי מדינות והפיתרון,האם הליכוד יהפוך למפלגת הגימלאים.
בקדימה מבולבלים. שהרי נתניהו לא התקפל. בקמפיין מתוזמן של ראשי קדימה בתקשורת ניתנה ההוראה לציבור : נתניהו צריך להכריז על שתי מדינות. ככל שהתקרב מועד הביקור של ראש הממשלה בארצות הברית גבר הלחץ התקשורתי. לא יהיה זה מופרך לומר שראשי קדימה לחצו גם את הממשל של אובמה. המסר היה ברור : לחץ את נתניהו.
ואולם, נתניהו ואובמה לא הפגינו חיבה הדדית. הפגישה הייתה קורקטית. לכל מלעיזי קדימה מוכרחים לומר שזכור לנו כיצד שרת החוץ הקודמת היתה מתרפסת מול קונדוליה רייס. כיצד באנגלית רצוצה הייתה מרכינה את ראשה.
היום יש לנו ראש ממשלה שממוקד באינטרסים של מדינת ישראל.
אני שומע על שר החוץ שלנו ביקורת אך שמתי לב כי ליברמן מכבד את השפה העברית שכן בנאומי סיכום פגישות עם ראשי מדינות הוא מדבר בעברית.

כחלון בעקבות נתניהו. כפי הנראה משה כחלון נדבק במחלת ההתנתקות. מאז כהונתו כשר חל שינוי. חברים המתקשרים אל כחלון נותרים ללא מענה. בעבר לא היה מצב שכחלון לא חוזר אליך כנראה התפקיד מחייב.

לקראת הבקשה לכינוס המרכז כבר הוגשו קרוב ל600 חתימות. אורי פרג’ אמר : “השבוע נגיע ל – 700 ונגיש לכחלון 700 כדי שיהיה ברור שיש יותר חתימות ממה שצריך”.לטענת פרג’ גורם בכיר אצל נתניהו נתן אור ירוק לשינוי השיטה. כאשר שאלתי אותו האם זה נכון הבטיח הגורם שנתניהו לא יפריע.
מירי רגב
השבוע מירי נפגשה עם רמי לוי משיווק השקמה ודנה איתו במאבק נגד האוצר שרוצה להוסיף את המע”מ על הפירות וירקות. מירי החליטה כי תאבק נגד העלאת המע”מ על הפירות ובשבוע הבא יגיעו עוד אנשי שווקים לכנסת כדי ליצור לובי נגד העלאת המע”מ .
שתי מדינות
דני דנון פתח את המאבק נגד שתי מדינות ומציאת אלטרנטיבה. ממשיכה בדרך היא ח”כ הצעירה ציפי חוטובלי. שניהם לא מורדים אלא בסה”כ שני אקטיביסטים נגד הרעיון שגם נתניהו איננו מאמין בו.

ירדן
ברור כי עבדללה המלך מצפה שיימצא פיתרון למדינה הפלסטינית לפני שירדן תהפוך למדינה הפלסטינית אך ברור שיום אחד נעמוד מול מנהיג פלסטיני בירדן ואולי אז יהיה אפשר להגיע להסכמים.
ואז החזון של שתי מדינות יתגשם.

ב – 2003 כיניתי את נתניהו כסופר קפיטליסט. נתניהו של 2009 הוא יותר רך ומתחשב. נתניהו מצא את האיזון בין בגין שקרא להטיב עם העם לנתניהו הנלחם ללא חת כקפיטליסט.
בקיצור נתניהו של 2009 הוא מודל משופר ומושבח.
נשאר לנתניהו רק לשפר את הניהול הפוליטי שלו, כלומר להביא יועץ פוליטי שישמור על המערכת הפוליטית. אין ספק כי כרגע אין מסביבו אף אחד שמבין פוליטיקה.
מקורב לשלום שלמה הודיע השבוע כי שלום ניצח את נתן אשל, והוא יהיה יועץ הפוליטי עם סמכויות נרחבות. אין ספק כי נתניהו צריך לסגור את הפרצה הזאת. נתניהו צריך לעלות ליגה בקטע הפוליטי.

הליכוד
ישנן שמועות כי הולכים למנות רכזים במצודה. שיקום המפלגה חייב להיות רק בצורה אחת: הקמה מחדש של אגף הצעירים ואגף הנשים. הליכוד חייב לשנות את המצב ובכנסים צריך לראות יותר נוער וצעירים. בכנסי הליכוד אנו רואים יותר ויותר ממוצע של למעלה מגיל חמישים היה והמצב ימשיך כך הליכוד יוכל להפוך למפלגת הגמלאים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אין זוהר במיקי !

אריק זיו ויזר

אפללו חשף המלכה עירומה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

השחיתות מצד אחד ומצד שני

אריק זיו ויזר

האחים של בנט

אריק זיו ויזר

כמה הולילנד יוליד לפיד

אריק זיו ויזר

המטוטלת של הנגבי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן