20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

יציאת מצרים – משמעות חג הפסח

אלי כהן מעיר הנצח ומועמד למחוז ירושלים נותן לנו נקודת מבט נוספת על החג

חג הפסח הוא זמן גאולת עמנו משעבוד מצרים, ואנו חוגגים  אותו ברוב הדר פאר מרהיב בהכנות מיוחדות לכבוד החג הזה . אנו חוגגים את חג הפסח זכר ליציאת מצרים. בחודש זה הוציא הקב”ה באותות ומופתים את בני ישראל ממצרים מעבדות לחרות על מנת לקבל את התורה לאחר שהות של 210 שנים במצרים, מתוכן 87 שנות עינוי ו-30 שנות שעבוד.

חג הפסח הוא אחד משלושת הרגלים אשר בהם, בזמן שבית המקדש היה קיים, היו עולים כל

ישראל לירושלים.(שלושת הרגלים הם: פסח, שבועות וסוכות).

יציאת מצרים הייתה מאורע כביר נשגב ונפלא בחיי עמנו. אחרי גלות קשה ועינויים במשך87 מתוך 210 שנים במצרים, ה’ הוציא את עמו משפלות מצרים כפי שהבטיח “בברית בין הבתרים” לאברהם אבינו. כמו כן עם ישראל יצא ברכוש גדול על שנות העבדות ללא שכר במשך השנים הללו לא לפני שה’ אלוקינו פרע מן המצרים בעשרת המכות ,שהראו את השגחתו של ה’ על עמו ואת מציאותו והנהגת בעולם שהכול על פיו.

חג הפסח הוא חג הזיכרון ליציאת מצרים מעבדות לחרות ומיגון לשמחה ומאפלה לאורה, חיזק בלבבות עם ישראל בכל הדורות את הכמיהה והתקווה לגאולה עתידית ” לשנה הבאה בירושלים הבנויה” ,כלומר לשוב לארץ מכורה לשוב לחיי חופש ודרור על אדמת אבותינו.

המאורע הגדול של יציאת מצרים אין לו אח ורע בתולדות האנושות שהאל מוציא את עמו באותות ומופתים גלויים בטבע וניסים המתרחשים מעל הטבע ,דבר כזה לא היה בניסים גלויים לעיני כל, השגחתו של האל על עמו באופן מיוחד וייחודי כזה .

מצרים אינה רק שחרורם של אותם בני ישראל שהיו משועבדים במצרים, אלא שחרור הרוח מכבלי החומר. לכן חשוב כל כך לעסוק ביציאת מצרים, עד שנצטווינו בכל שנה בליל הסדר לראות את עצמנו כאילו אנחנו יצאנו ממצרים, וכן נצטווינו לזכור בכל יום ובכל לילה את יציאת מצרים, ובמידה מסוימת כל השבתות והחגים נקבעו כזכר ליציאת מצרים, מפני שביציאת מצרים יצאה הרוח לחירות מכבלי החומר. וכיוון שעדיין לא גמרנו להשתחרר מכבלי החומר, כבלי היצר ותאוותיו, מבחינה רוחנית אנחנו עדיין צריכים להמשיך לצאת ממצרים, ולכן מצווה לעסוק ביציאת מצרים להשתחרר מתאוות החומר ולצאת לגאולת הרוח .

 לכל בית ישראל פסח כשר שמח

ופריחה לכל אחד ואחת בכל השאיפות 

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כנגד כל הסיכויים – תערוכת קרן תל-חי 1928-1948

אריק זיו ויזר

השלום ונפילת הגדרות

חיים פוזן

הם פשוט לא מבינים מהי דמוקרטיה

אלי חזן

ליכודניק משתתף בצערה של ח”כ טלי פלוסקוב בשל מות אימה

אריק זיו

גמליאל הגיעה אל הוד השרון

אריק זיו

ההדר של מרידור

אלי חזן
דילוג לתוכן