25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

יעלון בין ז’בוטינסקי לבן גוריון

השר משה (בוגי) יעלון הרצה אמש במכון ז’בוטינסקי לרגל 90 שנה לקרב תל חי. בין היתר התמקד השר בלקחי אירועי תל חי בין הפרקטיקה לאידיאולוגיה, בין ז’בוטינסקי לבן גוריון.

להלן קטע נרחב מהרצאתו :

 

“…   בפרספקטיבה היסטורית, נדמה שאפשר לשים זו בצד זו את שתי העמדות של בן גוריון וז’בוטינסקי – מבחינה עקרונית אין סתירה ביניהן. נכונה עמדתו של בן גוריון שכל נסיגה מתפרשת על ידי הצד השני כחולשה, נכונה גם העמדה שהדברים תלויים בשאלה הציונית שבבסיסה ההכרה שחזרנו הביתה, לא לנחלת זרים, ולכן אסור לנו לברוח מפני הטרור. מצד שני, נכונה גם עמדתו של ז’בוטינסקי, שלעתים עלינו לבוא חשבון עם הנסיבות בשטח, לשקול את מאזן הרצון מול מאזן היכולת, לעתים צריך לדעת גם לסגת כדי להציל את מה שיש ולקוות לשוב מאוחר יותר למקום, מחוזקים ומנוסים יותר. אין זה אומר שאנחנו נסוגים מהאמתות שהביע בן גוריון, אבל לעתים האם האמיתית מוותרת בזמן מסוים על בנה, כדי לנסות ולהצילו לאחר מכן. אם יורשה לי להעיר – העמדה שהביע ז’בוטינסקי לא הייתה רק מה שמכונה “ריאל פוליטיק”; זו הייתה אידיאולוגיה המבקשת לשים בצד החזון גם את היכולת לממשו. הפרקטיקה אסור לה להיות נפרדת מהאידיאולוגיה אלא שתיהן צריכות לצעוד שלובות מתוך זיקה הדדית…”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בוגי על ועדת פלסנר : “תומך בראש ובראשונה בהידברות”

אלי חזן

עוד חילופים בלשכת שר הפנים

אלי חזן

ארדן : לאפשר לציבור ליהות מחופים נקיים יותר

אריק זיו ויזר

השר איתן מתנגד למינוי גלנט ויעלון נעדר

אריק זיו ויזר

“ההסלמה במתקפות ההאקרים יכולה להפוך לאיום ממשי”

אריק זיו ויזר

ארדן: עזה תחילה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן