22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

יעוגנו בחוק מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לטיפול במפוני גוש קטיף

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שניה ושלישית ללא מתנגדים את הצעת החוק של יו"ר הקואליציה

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שניה ושלישית ללא מתנגדים את הצעת החוק של יו"ר הקואליציה ויו"ר השדולה למען מפוני גוש קטיף, ח"כ זאב אלקין וקבוצת ח"כים נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה, שמטרתה ליישם חלק נוסף ממסקנות הוועדה הממלכתית בנוגע לשוכרים פרטיים שפונו מגוש קטיף.

 

יו"ר הקואליציה ויו"ר השדולה למען מפוני גוש קטיף, ח"כ זאב אלקין: "זוהי חובתנו המוסרית לדאוג שמגורשי גוש קטיף יוכלו להתחיל את חייהם ביישובי הקבע.זה המעט שביכולתנו לעשות על מנת לסיים את הסאגה העצובה הזאת. למרות שהממשלה אימצה את מסקנות ועדת החקירה היישום בפועל מתעכב. לכן חברי הכנסת מהשדולה למען מפוני גוש קטיף לקחו לידיהם את מלאכת החקיקה במטרה להבטיח השלמה מיידית של כל השינויים בחוק."

 

הצעת החוק מסדירה מספר עניינים שהועלו על ידי ועדת החקירה. בין הנושאים המוסדרים בה:

 

מס רכישה: בחוק יישום תכנית ההתנתקות נקבע פטור ממס רכישה על מגרש מגורים למפונה למשך חמש שנים מהיום הקובע. מאחר ועד היום טרם הסתיימה הקצאת הקרקעות בישובי המפונים, מוצע כי תקופת הפטור תוארך בחמש שנים נוספות.

 

פיצוי שוכרים פרטיים: מוצע לבטל את  האפליה בין שוכרים ציבוריים לפרטיים לגבי דרישות הוותק וגובה הפיצוי, זאת בהתאם למסקנות ועדת החקירה.

 

הלוואה עומדת: חלק ניכר מקהילות המפונים עברו להתגורר ביישובים חדשים, בהם לא קיימות דירות להשכרה. במטרה לאפשר לשוכרים הפרטיים להישאר יחד עם  קהילתם, מוצע כי שוכר פרטי שיבנה את ביתו יחד עם קהילת המקור שלו יהיה זכאי להלוואה מהמדינה בתנאים נוחים.

 

החוק הקודם בסדרה שהסדיר את הפיצוי לבעלי עסקים פרטיים, כבר נכנס לספר החוקים של מדינת ישראל ומיושם בשטח בימים אלה. חוקים נוספים בסדרה זו נמצאים בשלבי חקיקה שונים בימים אלו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין: ההצעה להקמת ועדות החקירה תובא להצבעה ביום רביעי הבא

ועדת הכלכלה תתכנס בשבוע הבא לדיון מיוחד בנושא תמלוגי גז ונפט

אריק זיו ויזר

ח"כ פיניאן במסלול עוקף פוליו

אלי חזן

יו"ר הכנסת מבקש להודות לקהל תומכיו בליכוד

אלי חזן

" הממשלה מנציחה את הפערים החברתיים והמצוקה בפריפריה"

אריק זיו ויזר

מהשאול ועד כאן – נאומו של יו"ר הכנסת בערב יום העצמאות

אלי חזן
דילוג לתוכן