23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
אבישי בר אושר

ימי השובבי"ם ועוז הדרם /מאת: אבישי בן מיכאל רפאל בר -אושר,

נמצאים אנו בעיצומם של ימי השובבי"ם (פרשיות שמות, וארא, בא, בשלח,יתרו משפטים), ימים של קדושה, חשבון נפש ותשובה, כנרמז "שובו בנים שובבי"ם". בתקופה זו יש להתחזק בתורה, בשמירת העיניים ושמירת הלשון. חסידים ואנשי מעשה נהגו להתענות בימים אלו והנהיגו הנהגות קודש. זכינו ובדור שעבר ייסד הרה"ג המקובל יצחק אלפייה זצ"ל את סדר הלימוד לתענית הדיבור בימי השובבי"ם והדגיש כי לתענית הדיבור מעלות רבות וה"שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו" וזוכה לאור הגנוז שאין כל בריה יכולה לעמוד בפניו. לכן טוב יעשה כל אדם (ומדובר באיש), שיקבל על עצמו להשתתף עם הציבור לפחות פעם אחת בתענית הדיבור, השווה ל-65,600 תעניות אכילה.
להודות "על ניסיך ועל נפלאותיך"

בשבת חנוכה וראש חודש טבת החלה המערכה הצבאית בדרום למיגור החמאס בעזה. בעיצומם של ימי החנוכה עת מודים אנו לקב"ה על הניסים ועל הנפלאות שעשה עם אבותינו בימי החשמונאים, יצאו למלחמה חיילי צה"ל למבצע "עופרת יצוקה".
בכל ימי המלחמה ראינו את ההשגחה של הקב"ה על עם ישראל. ניסים גלויים בחזית – בשדה הקרב ובערי ישראל שבעורף. הייתה זו "השגחה יצוקה" וראינו כי יד ה' בדבר. חיילי ישראל שיצאו למערכה בגיבוי מלא של העם מימין ומשמאל הרגישו כי כח האחדות מסייעת בעדם. והנה התחילו להגיע הסיפורים משדה הקרב על הניסים הגלויים: מלכודות שניצלו מהם, מטענים שלא התפוצצו ועוד. גם בתקשורת ידעו לדווח כי "בנס לא היו נפגעים". מאות טילים ופצמרי"ם נורו על ערי ישראל, למעט 3 שהיו קטלנים, הרוב המכריע לא הזיק. התקשורת מדווחת על נפילה בשטח פתוח, לעיתים רבות זה בסמוך למבנה או בחצר. ראינו כי הקב"ה ברוב חסדיו עלינו היה לנו לחומה ומגן. ישנם האומרים כי אחדות עם ישראל ובמיוחד בימים של בחירות וחילוקי דעות עמדו לנו לפני בורא עולם. העובדה שראינו במו עינינו ניסים גלויות "והשגחה יצוקה" מחייבת אותנו, כל אחד בפני עצמו וכולנו כאחד, להודות להקב"ה "על ניסך ועל נפלאותיך" שעשית עמנו. מן הראוי לקבוע לדורות ימים אלו כימי הודיה וטוב יעשו רבני ישראל אם יקבעו הדבר להלכה.

אחינו יהונתן

8,480 ימים אחינו יהונתן פולארד נמק בכלא האמריקאי. בתקופה האחרונה הגיעו לנשיא ארה"ב היוצא ג'ורג' בוש אלפי פניות ובקשות לחון את פולארד. כולנו ציפינו וקיוונו לשמוע על חנינה ליהונתן. אולם הנשיא היוצא לא שמע לאלפי הפונים ולא נענה לבקשה. נמשיך להיאבק למען שחרורו של אחינו יהונתן פולארד. המאבק איננו רק על חירותו האישית, לא גם על עצם הערבות ההדדית, הכרת הטוב, האחווה וברית האחים – שהם הבסיס לקיומנו כאומה.

בשנת תשנ"ח (1998) הוכר יהונתן פולארד רשמית ע"י ממשלת ישראל כסוכן ישראלי, שפעל למען הצלת נפשות בישראל ולכן עלינו להמשיך ולפעול למען שחרורו המוגדר כ"מצוות פדיון שבויים". ונזכה שבקרוב יקויים בנו מקרא שכתוב "ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה".

תנו לצה"ל לנצח!

זה שוב קורה כאשר אנו נמצאים בעיצומה של מערכה צבאית בה מסכנים את חייהם של חיילי ישראל גיבורי התהילה, החליטה ממשלת ישראל במוצ"ש, על הפסקת אש חד צדדית מצד ישראל. מהרגע הראשון התברר כי העם כולו מגוייס למערכה ומוכן לסבול ולספוג ככל שיידרש ובלבד שהמשימה תושלם עד תומה. קריאתה המרגשת של האם השכולה, אימו של החייל דביר עמנואלוף הי"ד – ההרוג הראשון במלחמה: "תנו לצה"ל לנצח ולחבריו להשלים את המלאכה עד תומה", הייתה מתוך הכאב האישי שלה, אך מתוך ידיעה ברורה כי לשם כך סיכן בנה את חייו ומסר את נפשו. חיילי צה"ל ומפקדיו מודעים כי יש להשלים את המלאכה. הם נטולים משיקולים זרים ויודעים שדרושה הכרעה. אשרי העם שאלו חייליו. ה' עמכם גיבורי ישראל.

גלעד שליט

מדברים על "הפסקת אש" ומשום מה לא מוזכר כי התנאי לכך הוא שיחרורו של גלעד שליט. האם מדובר בעניין פרטי של משפחת שליט? האם שכחנו כי גלעד נפל בשבי בשירותו הצבאי למען המדינה? מעבר לחובה האנושית של עם ישראל כלפי גלעד ומשפחתו, קיים אינטרס ישראלי מובהק לשיחרורו. אם לא בעת כזאת כאשר החמאס מוכה, מתי יהיה עיתוי טוב יותר?
צריך לומר בנחרצות כי בלי שחרורו של גלעד אין הפסקת הלחימה. בכל מקרה השתיקה של הממשלה, התקשורת והציבור מלהעלות את סוגיית שיחרורו של גלעד כתנאי להפסקת אש, חייבת להפסק. בכל מו"מ ישיר או עקיף, שמו של גלעד שליט יוזכר כתנאי לכל הסדר.

אבישי בר-אושר
ירושלים השלמה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זכירת מעשה עמלק ומחייתו /מאת:אבישי בר-אושר

נצחונה של ארץ ישראל/מאת:אבישי בר-אושר

משנכנס אדר מרבין בשמחה/מאת: אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

חודש ניסן:אביב וגאולה /אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

יצא לאור ספר הרי"ח הטוב לציון אירועי 100 שנה לפטירת "הבן איש חי" רבנו יוסף חיים מבגדאד

אריק זיו ויזר

אירוע נדיר בערב פסח תשס"ט ברכת החמה /מאת:אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן