25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

יו”ר ועד עדת הספרדים בירושלים נועד עם מלך ספרד

הוד מלכותו, המלך ח’ואן קרלוס הראשון, מלך ספרד קיבל ביום 13.3.2014 בארמון זרזואלה שבמדריד את ד”ר אברהם חיים, יושב ראש ועד עדת הספרדים בירושלים, שנבחר לתפקיד זה לפני 9 חודשים.

 

 

האורח סקר בפני מארחו את עיקרי תולדותיו של ועד העדה – המוסד היהודי הוותיק ביותר בירושלים, שפועל בה ברציפות, מאז עלייתו של הרב משה בן נחמן (הרמב”ן) ב – 1267.

 

כן הודה למלך על הצעת החוק של ממשלת ספרד, שנתקבלה לאחרונה – להעניק אזרחות ספרדית ליהודים הספרדים בישראל ומחוצה לה, שהגדירם כ”שגרירים הטובים ביותר של ספרד בעולם, זה למעלה מ – 500 שנה”. ד”ר חיים מקווה, שוועד עדת הספרדים ישמש המוסד המקשר בין ממשלת ספרד, קרי הקונסוליה הכללית של ספרד בירושלים לבין היהודים הספרדים הירושלמים, שיפנו לקבל את האזרחות הספרדית.

 

לקראת סיום הפגישה, העניק ד”ר חיים למלך ספרד את מדליית הזכרון של ארבעת בתי הכנסת הספרדים ברובע היהודי שבעיר העתיקה של ירושלים: רבן יוחנן בן זכאי – ק”ק גדול, אליהו הנביא – ק”ק תלמוד תורה, האמצעי – קהל ציון והאיסטנבולי – מרכז החיים, הלב של עדת הספרדים במשך מאות שנים.

 

מדליה זו הופקה בידי החברה הממשלתית למדליות ולמטבעות.

 

*          *

*

 

 

זהו ביקורו השלישי של ד”ר חיים בארמון המלכותי הנזכר.

 

הראשון התקיים ביולי 1989, כאשר נועד עם ראש צוות הארמון, פרננדז מרטינז קאמפו. באמצעותו, העניק למלך את קטלוג תערוכת הצילומים של חברת התעופה הספרדית “איבריה” בנושא: “שורשים יהודיים בספרד”. המבוא לקטלוג זה נכתב

על – ידי ד”ר אברהם חיים.

 

 

הביקור השני בארמון התקיים באפריל 1990, בהיותו ד”ר חיים מנהל מורשת יהדות ספרד במשרד החינוך והתרבות ומרכז המועצה הציבורית הישראלית לציון 500 שנה לגירוש יהודי ספרד ולגילוי אמריקה . אז נועד לראשונה עם המלך ח’ואן קרלוס

והגיש לו שי – הגדה של פסח של הקהילה הספרדית בהמבורג, מאמצע המאה הי”ח (פקסימליה).

 

לאחר מכן, נועד שוב עם המלך והמלכה בכמה אירועים שהתקיימו, במסגרת ביקורם הרשמי בישראל בנובמבר 1993. בית השאר, ד”ר חיים הדריך את הזוג המלכותי ברובע היהודי שבעיר העתיקה בירושלים, מהיציאה מהקארדו עד להגעתם לכותל המערבי.

 

 אברהם חיים הוא חבר תנועת הליכוד. טלפון נייד לברכות: 0508480783



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מטות ערים :”ציונים מ-0 עד 100 למפלגות הימין על הצבעתם לחוק ההסדרה”

אלי חזן

צה”ל חזק בארצות הברית

אלי חזן

שבוע הספר העברי – ספרים בהוצאת מכון ז’בוטינסקי

אלי חזן

האיחוד האירופי ידון במצבו של מתווך בית המכפלה שנדון למוות

אלי חזן

המלצת ליכודניק : אתיקה וביקורת בשירות הציבורי בישראל

אלי חזן

בסקר “הכל דיבורים” הכנסת קיבלה ציון שלילי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן