24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר פרלמנט קניה לריבלין: ישראל היא מודל עבורנו לדמוקרטיה מופתית

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, אירח היום במשכן הכנסת את יו”ר הפרלמנט של קניה, קֶנֶת’ אוֹטִיאָטוֹ מָארֶנדֶה (KENNETH OTIATO MARENDE)‏.

האורח התקבל  בטקס רשמי בטרקלין שאגאל, שלווה במשמר כבוד ובנגינת ההמנונים. הוא חתם בספר האורחים, נועד עם היו”ר בלשכתו בלויית פמלייתו והתארח במליאה. בערב, יארח ריבלין את עמיתו לארוחת ערב רשמית.
בדברי הברכה לאורח הקנייתי במליאה, התייחס ריבלין לאירועים האחרונים במדינות ערב: “השבועות האחרונים עמדו בסימן מפנה היסטורי, במתן ביטוי לרצונם העז של אזרחי מדינות ערב –  ממצרים עד לוב, מתוניס ועד בחריין-  בזכויות האזרח הבסיסיות: לחופש הדעה, לחופש ההצבעה, לכבוד האדם ולחירותו.  עקרונות אלו קנו אחיזה אצלנו זה מכבר, ברוח מגלת העצמאות של ישראל, ועוגנו בחוקי היסוד. לאורם פועלת המערכת השלטונית שלנו. אנו רואים בחיוב תהליכים שעשויים להביא להתנערות משלטונם של דיקטטוריים, ולמעבר לשלטון  שבו העם הוא הריבון והוא אשר משפיע על גורלו.”
לדבריו, “ישראל היא סוג של אי בודד של שפיות ופלורליזם, במרחב המזרח-תיכוני המקצין. ישראל גאה בדמוקרטיה הפרלמנטארית התוססת שלה המאפשרת-  בין היתר בבית הזה –  ייצוג מלא וחסר פניות  לכל חלקי החברה הישראלית.” ריבלין ציין את המשותף לשתי המדינות, שזכו שתיהן לעצמאות מהשלטון הבריטי במהלך המאה שעברה. הוא עמד על היחסים הקרובים ביניהן ועל הסיוע שישראל מושיטה לקניה מאז הקמתה.
היו”ר הקנייתי, מארנדה, אמר למארחו כי ישראל מהווה עבור קניה דוגמה ומודל לדמוקרטיה מופתית, שעשתה בתוך פרק זמן קצר כברת דרך מרשימה, והפכה למדינה משגשגת ובעלת הישגים מרשימים. הוא הודיע על ייסוד אגודת ידידות בין-פרלמנטרית, והשניים סיכמו על רצון משותף להעמיק את שיתוף הפעולה בין הפרלמנטים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המסמרטט – בן זאב

אריק זיו ויזר

הסכם קואליציוני – הליכוד והבית היהודי

אריק זיו ויזר

יעלון ודנון מביעים תרעומת על דברי אשטון

אלי חזן

יום הולדת לפרח לרנר – ליכודניק מאחל מזל טוב

אריק זיו ויזר

ליכודניק בוחן את האתגר הלאומי של הכנסת

אריק זיו ויזר

במיוחד לליכודניק : המאמר של דנון מהניו יורק טיימס

אלי חזן
דילוג לתוכן