21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר ועדת החקירה לטיפול בעקורי גוש קטיף: המציאות מעידה על הכשל, נדרש שינוי תפיסתי

השופט מצא הגיש את דו”ח הביניים ליו”ר הכנסת. ריבלין: ללא קשר למחלוקת, המפונים משלמים את המחיר “דו”ח הביניים נועד לקבוע לוח זמנים קצר לטיפול בבעיות המפונים. המצב בשטח מעיד על הכשל. אנחנו זקוקים לשינוי תפיסתי, והדו”ח הזה מאפשר חלון הזדמנויות לטפל בסוגיות שלא טופלו כראוי”. כך אמר היום (ג’) יו”ר ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת הטיפול במפוני גוש קטיף, השופט אליהו מצא.

הוועדה הגישה לפני הצהריים את דו”ח הביניים שלה ליושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שיפורסם במלואו לאחר הגשתו לראש הממשלה. מצא ציין, כי הוועדה עדיין אינה קרובה לסיום עבודתה, ומטרתו של הדו”ח הוא לאפשר לממשלה למלא את המוטל עליה.

לדבריו, “הליך השיקום לא הושלם. הדו”ח מצביע על בעיות קריטיות, והמלצנו על דרכי פעולה אפשריות. דרושה “רוח מפקד” שתתן תנופה מחודשת והתגברות על מכשולים קיימים”. מצא הוסיף, כי דו”ח הביניים אינו מצביע על האחראים לכשלים, דבר שייעשה בדו”ח הסופי. לדבריו, “הדו”ח מתייחס לאירוע שנמשך עדיין ולא רק שייך לעבר, ולכן הוא גם מאד קומפקטי ופרגמאטי. רה”מ אמר “שיקום עכשיו” , ויש לו הכוח והסמכות לפעול לכך”.

יו”ר הכנסת, רובי ריבלין, אמר במעמד הגשת הדו”ח, כי “מעבר לכל מחלוקת, מי שמשלם בינתיים את המחיר הם אותם אנשים שהוצאו מבתיהם ורובם עדיין לא זכו למגורי קבע. הוועדה לביקורת המדינה דרשה את הקמת ועדת החקירה הממלכתית, ויש לתת משקל נכבד לממצאיה. החברה צריכה לטפל כעת באנשים הזקוקים לסיוע ולהשאיר את שאלת האשם לשלב הבא.”

יו”ר הוועדה לביקורת המדינה, ח”כ יואל חסון, הודיע כי הוועדה לדון בדו”ח מיד לאחר החגים. הוא קרא להסיר את כל החסמים כדי לאפשר לכל המפונים לחזור לשגרה ולאפשר להם מגורים ופרנסה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ אופיר אקוניס:”ישראל צריכה שידור ציבורי חזק” /מאת:דוד פורטנוב

אריק זיו ויזר

ח”כ ציון פיניאן: החמרת ענישה למחזקי כלי נשק ללא רשיון

אריק זיו ויזר

דני דנון: “למרות תיכון בליך, הליכוד עוד ינצח”

אריק זיו ויזר

ח”כ אקוניס משיב על הצעת אי האמון:”צריך להיכנס לפרופורציות. רמת שלמה היא לא הבעיה האסטרטגית שמאיימת על שלום העולם”

אריק זיו ויזר

פיניאן תובע בירור בנושא המים

אריק זיו ויזר

ועדת חוץ וביטחון דחתה את בקשתו של ברק למימון פקחי הקפאה נוספים

דילוג לתוכן