19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

יו”ר הכנסת פתח הערב את היכל התרבות באריאל

ריבלין אמר “כפי ששלטון הבורר את אומניו – חוטא לאומנות; כך גם אומן הבורר
 את קהליו – חוטא לאומנות”
 

ריבלין הסתייג מעצומת השחקנים והזהיר: “אם פנֵינו לחרמות הדדיים אזי אנחנו בראשיתו של הקץ. החברה הישראלית אינה יכולה להרשות לעצמה להוציא את שד החרם היהודי מבקבוק ההיסטוריה. מי כמונו יודעים, שלחרם מוצא אחד: חורבן הבית. מי שרוצה להשמיע ביקורת ולמחות- שיתכבד ויעשה זאת בקדמת הבמה”

“אחינו, האומנים המחרימים, חטאו לא רק כנגד אריאל ותושביה בחרם שהטילו. הם חטאו חטא גם כלפי עצמם ושליחותם, וכלפי החברה הישראלית כולה”. כך אומר היום (ה’) יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שהיה אורח הכבוד באירוע שהתקיים בהיכל התרבות החדש באריאל.
בדברים שנשא בפתח הערב אמר עוד: “בחברה מפולגת  כשלנו, שסכנת התפוררות תלויה מעליה כל העת, האומנות יוצרת שפה משותפת בין קבוצות שאיבדו מזמן את היכולת לתקשר. האומנות בונה גשר-  גם מעל תהום אידיאולוגית ותרבותית. האומנות מצליחה לחדור גם אל האטומים שבלבבות, ומצליחה לפלס דרך גם היכן שכהו החושים. ולכן, מי שבונה במה, מי שמקים היכל לתרבות, מזמין אליו את כל מי שרק חפץ בכך לבוא עימו בשיח; להטיח בפניו ביקורת; לעורר אותו לחשיבה מחודשת ורגישה”.

“אתם, תושבי אריאל,” המשיך ריבלין, “בניתם במה והזמנתם אליה את כל מי שרק חפץ בכך, לבוא ולהשמיע את דבריו, נוקבים וקשים ככל שיהיו. אתם הזמנתם גם את מי שמטיח בכם האשמה; אתם ביקשתם לשמוע, אפילו את אלו שקוראים תיגר על עצם התיישבותכם, כאן. ואולם, ישנם כאלו שדחו את הזמנתכם, ומעלו ב”שבועת האומן” שלהם. מי שדוחה את הזמנתכם ולהשמיע את דברו, מצהיר למעשה, שעבורו, האומנות היא סוג של “בידור”- ותו לא, שעבורו האומנות היא “שעשוע” אותו מעניקים או שוללים כפרס או כהטלת סנקציה, ולא זירה של ויכוח והשמעת דעה, אשר כה חיונית לתפקודה הבריא של חברה. כפי ששלטון הבורר את אומניו חוטא לאומנות, כך גם אומן הבורר את קהליו- חוטא לאומנות, ודן את החברה לניוון.”

ריבלין הסתייג את עצומת השחקנים המחרימים ואמר: “אם לחרמות הדדיים מועדות פניה של החברה הישראלית- הרי שאנו עומדים בראשיתו של הקץ. החרדים יחרימו את הקיבוצים בגלל החזיר; החילונים יחרימו את החרדים בגלל קווי המהדרין; אזרחי ישראל הערביים יחרימו את הכנסת בגלל חוק השבות; הקיבוצניקים והמתנחלים יחרימו את תל אביב בגלל אחוזי ההשתמטות מקרב האוכלוסייה היהודית; והתל אביבים ימשיכו להחרים את אלה שחיים בצד שנכבש במלחמה הלא נכונה, לשיטתם. החברה הישראלית אינה יכולה להרשות לעצמה להוציא את שד החרם היהודי מבקבוק ההיסטוריה. מעגל החרמות הוא תסריט ידוע מראש. שכן, מי כמונו יודעים, שלחרם מוצא אחד: חורבן הבית. מי שרוצה להשמיע ביקורת ולמחות- שיתכבד ויעשה זאת בקדמת הבמה. הבה לא נכתוב את סופנו – בעצמנו”, הדגיש.

יו”ר הכנסת אמר עוד: “היכל התרבות באריאל נמצא בימים אלה בלבבות הציבור הישראלי. ציבור אשר הכריע, ברגליו, לחבק אליו את אריאל; לחבק אליו את אזרחי מדינת ישראל,  תושבי אריאל. ציבור, אשר הכריז  במרוצת השבועות האחרונים, שאריאל, היא עיר ואם במדינת ישראל; שדין אריאל –  כדין תל אביב.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הודיה שחר – נסיכה ליכודית עם עתיד ורוד

הרויזיוניסט

תמלוגי-הגז: הפורום המשפטי למען א”י מתנגד לשימוש בשמו

אריק זיו ויזר

ראה אור הכרך הרביעי בכתבי ז’בוטינסקי – מצב האומה

עינר אביב

ערבי לקובי צרפתי: “אחרי שנחסל אתכם ב’שטחים’, נחסל אתכם בגליל”

אריק זיו ויזר

תנופה עצורה – סיפורו של מפונה מגוש קטיף

אלי חזן

שוטרים נהגו בכוח בחוות גלעד, ח”כ לוין חוקר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן