19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

יו"ר הכנסת מברך על החלטת בג"ץ

יו"ר הכנסת ח"כ רובי ריבלין בתגובה לצו בג"צ: ההחלטה על התקציב הדו-שנתי התקבלה באופן ראוי ושקוף

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, מגבה את הממשלה ואת חוק התקציב הדו-שנתי. בתגובה להחלטת בג"צ, שהורה לממשלה לנמק את הצורך בתקציב כזה, אמר: "הוראת השעה להפעלת תקציב דו-שנתי התקבלה בכנסת לאחר דיון ציבורי ראוי, מעמיק ותוך בחינת מכלול השיקולים ושמיעת העמדות כולן. הדבר לא נעשה בחטף, העמדות היו גלויות ופומביות, וההכרעה לא התקבלה מתוך אילוץ אלא לגופו של עניין" ריבלין הזכיר כי הפעלת התקציב הדו שנתי ב"הוראת השעה" מבטאת את העובדה כי מדובר בתקופת ניסיון מתוך מגמה לעגן הסדר קבוע, ניסיון, שמדינות רבות ב-OECD נושאות עיניים אליו". 
 
יו"ר הכנסת דוחה את הטענות בדבר פגיעה חריפה ביכולת הפיקוח של הכנסת. לדבריו, "פיקוח הכנסת על הממשלה הוא שוטף, ואין בתקציב דו שנתי כלשעצמו כדי לערער חריפות על חוסנה של הכנסת, הגם שיש לבחון סוגיה זו בתום תקופת הניסיון. אני סבור שתקציב דו שנתי הוא הזדמנות אמיתית לממשלה להביא רפורמות משמעותיות לדיון בכנסת במהלך השנתיים של הפעלתו. יכולת הפיקוח של הכנסת נפגעת קשות כאשר במצורף לתקציב דו שנתי מוגש חוק הסדרים דרקוני ורחב היקף."
 
ריבלין הוסיף: "טוב תעשה הממשלה, אם תיתן את דעתה, כי הפעלת תקציב דו שנתי בשילוב חוק הסדרים כפי שהיא מבקשת להניח כעת על שולחן הכנסת – הם שעלולים לסכן את מעמדה של הכנסת כמפקחת ועוקבת אחר פעולות הממשלה".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חברי הכנסת נרגמו באבנים בעיר דוד

אריק זיו ויזר

עימות בועדת הכנסת בין לוין לזחאלקה

אריק זיו ויזר

מז'בוטינסקי ועד בגין: ח"כ שרן השכל בראיון מיוחד

Gilad Trugbild

מי שחלם. נאום יו"ר הכנסת בערב יום העצמאות 2013

אלי חזן

ריבלין פתח את תערוכת ציורי ילדי גוש קטיף בכנסת: "תזכורת כואבת לטראומה שטרם התרפאה"

אריק זיו ויזר

ריבלין: "האיומים על ביהמ"ש העליון – סכנה לדמוקרטיה"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן